arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

مرورگر اینترنتی یاهو در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یاهو که این روزها با بحران های مدیریتی و مشکلات مالی متعدد دست و پنجه نرم می کند، در یک نوآوری به عرضه مرورگر اینترنتی روی آورده است.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، این مرورگر که Axis یا محور نام گرفته، هم با رایانه های عادی رومیزی سازگار است و هم نسخه ای ویژه از آن که بر روی آی پد و آیفون اجرا می شود در دسترس کاربران قرار گرفته است.

برای افزایش سازگاری این مرورگر با دیگر مرورگرهای مشهور مانند کروم، فایرفاکس، IE و سافاری هم پلاگین های اختصاصی طراحی شده است.

اتان باتاراسکی رییس گروه خلاقیت جستجو در شرکت یاهو هدف از عرضه این مرورگر را پیشبرد و ارتقای کیفیت خدمات جستجو در وب دانسته و  وعده داده که با استفاده از مرورگر محور دسترسی سریع به نتایج جستجوی مرتبط امکان پذیر می شود.

یاهو می گوید در این مرورگر از موتور پایه خاصی استفاده شده که برتر از مرورگرهای مشابه است. این شرکت همچنین امیدوار است با عرضه این مرورگر درآمد یک میلیارد دلاری خود را از محل عرضه خدمات جستجو ارتقا بخشد. .

این مرورگر به جای نمایش لینک نتایج جستجو تصویری کوچک از هر صفحه وب موسوم به thumbnail را در 80 درصد موارد نمایش می دهد و در 20 درصد موارد باقی مانده هم لینک های متنی را در دسترس علاقمندان قرار می دهد.

هنوز مشخص نیست با توجه به اشباع نسبی بازار مرورگرهای اینترنتی، مرورگر محور شرکت یاهو شانسی برای موفقیت خواهد داشت یا خیر.
نظرات بینندگان