arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱

نامزد اخوان‌المسلمین: مرا انتخاب کنید، من به اعدام مبارک پایبندم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محکومیت حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر به حبس ابد، مبارزه‌ی انتخاباتی در این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. نامزد اخوان‌المسلمین گفت که در صورت انتخاب شدن به حکم اعدام مبارک پایبند خواهد بود.

به گزارش انتخاب، محمد مرسی، نامزد اخوان‌المسلمین که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر راه یافته است، پس از رای دادگاه مبنی بر محکومیت حسنی مبارک به حبس ابد اعلام کرد: «من به حکم اعدام برای مبارک پایبند هستم».

دادگاه جزایی در قاهره حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر را به حبس ابد محکوم کرد. دادستانی خواهان مجازات اعدام برای وی شده بود. در پی صدور حکم فضای دادگاه متنشنج شد و مخالفان با ماموران انتظامی درگیر شدند. 

این نامزد اسلام‌گرا در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرده است: «من مصریان را فرامی‌خوانم که انقلاب مسالمت‌آمیز خود را تا تحقق همه‌ی هدف‌ها ادامه دهند».

مرسی در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر به رقابت با احمد شفیق، وزیر پیشین هوانوردی مصر خواهد پرداخت. حسنی مبارک مدت کوتاهی پیش از کناره‌گیری خود از مقام ریاست‌جمهوری، احمد شفیق را به عنوان نخست وزیر دولت موقت منصوب کرده بود.

به گزارش رسانه‌های دولتی مصر، احمد شفیق بر خلاف محمد مرسی، مردم مصر را فراخواند که حکم دادگاه علیه حسنی مبارک را بپذیرند. وی گفت، این حکم نشان می‌دهد که در مصر هیچ‌کس نمی‌تواند بالاتر از قانون باشد.
نظرات بینندگان