arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱

نماینده شهرضا:سعودالفیصل عکس​های کتاب جغرافی مدرسه​اش را دوباره تماشا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عوض حیرپور در نطق امروز خود نسبت به تکرار ادعای امارات و حمایت وزیرخارجه عربستان از ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه​گانه اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاين، عوض حيدرپور گفت: سعودالفيصل در مدرسه هم تاريخ نخوانده که به خود اجازه مي​دهد جزاير سه​گانه را متعلق به ايران نداند؟ توصيه مي​کنم که يکبار ديگر کتاب تاريخ و جغرافياي مدارس را تورق کند و عکس​هاي نقشه​هاي آنان را تماشا کند! از کشور عربستان هم مي​خواهم که به اين وزير نادان تذکر بدهد.

وي در بخشي از نطقش نيز خطاب به مصطفي​ محمدنجار گفت: وزير کشور بهتر است برود ببيند دور و برش چه مي گذرد و مجموعه تحت مديريتش با نماينگان چه برخوردي دارند؟

ایرج ندیمی نماينده لاهيجان در تذکری با اشاره به رسیدگی شعب به اعتبارنامه​های ارجاعی اظهار کرد: در جريان رسیدگی به پرونده​ها به جز مستندات شورای نگهبان آیا وظیفه ای برای رسیدگی به مباحث مطروحه داریم؟ آیا مثلا می​توان به جرم غیرانتخاباتی نمایندگان ورود پیدا کرد؟ اگر ما به این مسائل ورود پیدا کنیم آیا بدعت جدیدی نیست و باعث نمی شود که در آینده همه کاندیداها علیه سایرین شکایت کنند؟مباحثی را که شورای نگهبان تایید کرد آیا منتخبان نیز می توانند در آنها ورود پیدا کنند؟

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که در غياب لاريجاني رياست بخش پاياني جلسه امروز را بر عهده داشت، گفت: در چارچوب آیین نامه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه ها را بررسی و نظرشان را اعلام می کنند و تنها به مواردی می توانند رسیدگی کنند که به نظر شورای نگهبان نرسیده باشد. از اين رو مواردی که شورای نگهبان به آنها رسیدگی کرده قابل بررسی نیست.

مهدي سنايي نماينده نهاوند نيز در تذکري، تشکیل کمیسیون ها را یکی از دغدغه​های اصلی نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: در سایر کشورهای دنیا هیچ مجلسی به اندازه مجلس ایران جلسات علنی ندارد. در بسیاری از کشورهای دنیا مجلس حداکثر در ماه دو جلسه برگزار می کنند که البته این به معنای تعطیلی آن مجالس نیست بلکه آنها کمیسیون های بسیار فعال دارند.

سنایی تاکید کرد: اگر نیاز به قوانین منقح و محکم داریم، باید بیشتر به کمیسیون ها و وجود تخصص در آنها توجه شود.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غياب لاريجاني ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر مهدی سنایی گفت: امیدوارم مجلس نهم در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی نمایندگان مجلس به تصویب قوانین منقح و محکم کمک کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
1
اصلاح میشود نام نماینده شهرضا که از منتقدین دولت و برادر شهید نیز هست دکتر عوض حیدرپور شهرضائی است .
در ضمن ایشان از پزشکان بسیار خبره در تخصص خویش میباشند .
نظرات بینندگان