arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱

نامجو: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امسال اجرا می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نیرو با اعلام اینکه تامین آب بخش کشاورزی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از مهمترین برنامه‌های امسال وزارت نیرو است، خواستار حل مشکل مابه‌التفاوت قیمت فروش و هزینه تمام شده آب و برق شد.

مجید نامجو در گفتگو با مهر یکی از مهم ترین اهداف وزارت نیرو در سال جاری را اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد و گفت: همچنین تامین زیرساخت های لازم برای تامین آب و برق مسکن مهر و مشارکت جدی در تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی، نیز از دیگر برنامه های مهم امسال وزارت نیرو خواهد بود.

وزیر نیرو اظهار داشت: باید بتوانیم مشکلات اقتصادی بخشهای آب و آبفا و برق را حل کنیم. از سویی نیز مباحث مربوط به مابه التفاوت قیمت فروش و قیمت تمام شده آب و برق نیز باید از سوی مراجع رسمی کشور حل و فصل شود.

نامجو با تاکید بر لزوم تدوین قوانین و ساز و کاری برای نحوه تامین مابه التفاوت قیمت فروش و تمام شده آب و برق برای وزارت نیرو، افزود: اگر اینگونه مباحث روشن شوند، بخش خصوصی به کمک می آید و کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی همچنین بر لزوم کاهش قیمت تمام شده آب و برق در کشور تاکید کرد و بیان داشت: حمایت از سرمایه گذاری و ساخت داخل نیز جزو اولویت ها و توجهات ویژه وزارت نیرو خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به پروژه های مهر ماندگار، گفت: حدود 221 طرح از 700 طرح آن به وزارت نیرو اختصاص دارد. البته دولت گام نخست را محکم برداشته و 100درصد تخصیص طرح های مهر ماندگار سال گذشته را ابلاغ کرده و در اختیار وزارت نیرو قرار داده است.

نامجو به اجازه دولت در استفاده وزارت نیرو از اعتبارات جدید مازاد درآمدهای نفتی برای انجام پروژه های این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: دولت اجازه داده است که این اعتبار در رابطه با پروژه های مهر ماندگار هم هزینه شود.
نظرات بینندگان