arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱

توطئه جدید عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت "الیوم السابع" در خبری دیگر نیز به نقل از یک دیپلمات عرب که خواست به دلایل امنیتی فاش نشود، نوشت: عربستان سعودی تلاش می کند با استفاده از فصل حج و عمره، جنبش اخوان المسلمین را در میان حجاج کشورهای اسلامی به ویژه حجاج تونسی، سوریه ای و اردنی بدنام کند.

به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های مصری روز گذشته به طور همزمان در دو خبر متفاوت، توطئه جدید شاهزاده «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» برای سرکوب جنبش اخوان المسلمین در مصر و دیگر کشورهای عربی را فاش کردند.

در همین راستا پایگاه خبری "رصد" به نقل از سایت پر مخاطب "الیوم السابع" نوشت: طرح شاهزاده بندر بنام "محاصره اخوان" فاش شد.

در این خبر آمده: یک دیپلمات عربی که در کشور اردن فعالیت می کند، طرحی بنام "محاصره اخوان" که توسط شاهزاده بندر بن سلطان تهیه شده و هدف از آن محاصره کردن و سرکوب جنبش اخوان المسلمین در اردن، سوریه و مصر است را فاش کرد.

این دیپلمات در ادامه افزود: پس از پیروزی قاطع اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی اخیر تونس و مصر، ترسی در عربستان سعودی به وجود آمد و این نگرانی وجود دارد که مبادا اخوان در انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز پیروز شوند زیرا در آن صورت جایگاه اخوان در اردن و سوریه نیز تقویت خواهد شد و بر همین اساس طرحی توسط شاهزاده بندر برای "محاصره اخوان" تهیه و آماده شد.

این دیپلمات عرب بندهای طرح شاهزاده بندر را چنین بر شمرد: 1- حمایت مالی و امنیتی از دولت اردن برای مقابله با حزب "جبهه عمل اسلامی" شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین در اردن 2- تلاش برای بدنام کردن اخوان المسلمین در جهان عرب و جهان اسلام 3- حمایت از سلفی ها در لبنان و سوریه برای رویارویی با اخوان المسلمین 4- استفاده از همه امکانات برای جلوگیری از پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر.
 
در همین حال سایت "الیوم السابع" در خبری دیگر نیز به نقل از یک دیپلمات عرب که خواست به دلایل امنیتی فاش نشود، نوشت: عربستان سعودی تلاش می کند با استفاده از فصل حج و عمره، جنبش اخوان المسلمین را در میان حجاج کشورهای اسلامی به ویژه حجاج تونسی، سوریه ای و اردنی بدنام کند.

این دیپلمات افزود: بر همین اساس دولت عربستان دوره هایی برای خدام حجاج برگزار کرد تا در این دوره ها شیوه ها و چگونگی بدنام کردن جنبش اخوان المسلمین در زمان حج را آموزش دهد.

این دیپلمات عرب در پایان گفت: این آموزش ها و برگزاری چنین دوره ای در چارچوب طرح شاهزاده بندر بن سلطان برای زیر فشار قرار دادن جنبش اخوان المسلمین انجام شده است.

نظرات بینندگان