arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

مساله روز فوتبال ایران؛ اسکوچیچ یا رایکارد؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: فرانک رایکارد اسطوره هلندی فوتبال دنیا برای نشستن روی نیمکت مربیگری تیم ملی در قطر چراغ سبز نشان داده است.

این ستاره سابق باشگاه آث میلان و تیم ملی هلند که در کنار رود گولیت و مارکو فان باستن طلایی ترین دوران باشگاه میلان و تیم ملی هلند را در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی رقم زدند حالا نیم نگاهی به سرمربی گری تیم ملی ایران دارد تا بازگشتی با شکوه به دنیای توپ گرد و مستطیل سبز داشته باشد.

رایکارد در عرصه مربیگری هم سابقه نشستن روی نیمکت بارسا را داشته و به افتخارات زیادی با این ابر باشگاه اسپانیایی به دست آورده است. او اولین کسی بود که به مسی هفده ساله در بارسلونا میدان داده و اولین معمار این فوق ستاره آرژانتینی محسوب می شود.

از سوابق و افتخارات رایکارد هر چه بگوییم کم‌ گفته ایم اما اینکه چرا نسبت به ابراز تمایل او برای پیوستن به تیم ملی ایران در شرایطی که گفته می شود تمام موانع مالی موجود بر سر این همکاری از طرف مدیر ایرانی فعال در فوتبال اروپا رفع شده و پرداخت همه هزینه ها را تا دریافت طلب فدراسیون فوتبال ایران از فیفا تقبل کرده است واکنش مثبتی نشان داده نمی شود قدری مشکوک است! شما تصور کنید اگر چهره ای شناخته شده و بین المللی روی نیمکت تیم ملی ایران باشد آیا داوران و سایر عوامل برگزاری مسابقات را تحت تاثیر خود قرار نخواهد داد؟! نه بدان معنا که سوتی جانبدارانه و به نفع ما بزنند بلکه به خود اجازه ندهند تا حقی از یاران ما ضایع کنند.

اسکوچیچ زحمت خود را کشیده و سقف توانمندی های خود را به نمایش گذاشته است اما جام جهانی دیگر لبنان و سوریه و عراق ندارد تا صعودی ساده و بی درد سر را تجربه کنیم.حریفان حاضر در قطر با توپ پر به میدان می آیند و در صورت غافل شدن از تقویت نیمکت تیم ملی به ما رحم نخواهند کرد.

اصرار عجیب فدراسیون فوتبال بر حضور مربی کروات روی نیمکت تیم ملی قطعا دلیل فوتبالی و فنی نداشته و شاید پای مشاوران پاداش و مواجب بگیر و پکیج بندانی در میان است که روی لیست خود برای رفتن به قطر حساب ویژه ای باز کرده اند.لیستی که بعید است با سرمربی گری کسی غیر از اسکوچیچ مورد اعتنا و پذیرش قرار گیرد!

لطفا به خاطر مردم و فوتبال و برای یکبار هم که شده منافع شخصی تان را نا دیده گرفته و اجازه دهید فوتبال ایران هم رنگ خوشی و اقتدار و افتخار را ببیند.

لطفا با آبروی فوتبال ملی ما بازی نکنید و از هر شخص و پیشنهادی که خالصانه قصد کمک به تیم ملی را دارد با آغوش باز استقبال کنید.

سربلندی تیم ملی سربلندی همه ایران است.

نظرات بینندگان