arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

نقدينگي؛ بزرگ‌ترين چالش پارس‌خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بزرگ‌ترين چالش شرکت پارس‌خودرو، مشکل نقدينگي است.

سعيد مدني مديرعامل شرکت پارس خودرو، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به شرايط خاصي که در صنعت ايران وجود دارد به طور حتم وعده‌هايي که وزارت صنعت، معدن و تجارت داده و بودجه‌هايي که در اين خصوص پيش‌بيني شده است کمک زيادي به رفع مشکلات نقدينگي در شرکت‌هاي خودروسازي مي‌کند.

وي در خصوص مصوبه سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان در خصوص واگذاري قيمت‌گذاري خودروهاي لوکس بالاي 450 ميليون ريال اظهار كرد: در حال حاضر اين مصوبه در برخي از خودروهاي توليدي شرکت، مثل ماکسيما و تينا اجرا شده، به طوري که هم اکنون قيمت اين خودروها در حاشيه بازار تعيين مي‌شود. مدني با اشاره به مزيت هاي تعيين قيمت خودرو در حاشيه بازار، بر لزوم واگذاري قيمت‌گذاري ساير خودروها به شرکت‌هاي خودروسازي تاکيد کرد و افزود: چنانچه تنظيم بازار خودرو به خودروسازان واگذار شود به طور حتم اين اقدام به مراتب بيش از زماني که قيمت‌ها توسط دولت تعيين و کنترل مي‌شد بر تنظيم بازار تاثير خواهد داشت.

مديرعامل پارس خودرو متذکر شد: به عنوان نمونه با آزادسازي قيمت خودروهاي بالاي 450 ميليون ريال به شرکت‌هاي خودروسازي، قيمت اين خودروها در بازار کاهش يافت به طوري که قيمت دو خودرو ماکسيما و مگان تا پيش از تعيين قيمت آن در حاشيه بازار، اختلاف زيادي با قيمت کارخانه داشت در حالي که با آزادسازي قيمت اين مدل خودروها و تعيين آن در حاشيه بازار، اين تفاوت قيمت بسيار کاهش يافت و موجب افزايش حاشيه سود شرکت شد. در ضمن اينکه مشتري نهايي نيز با قيمت پايين‌تري صاحب خودرو مي‌شود يعني به جاي واسطه‌ها عمدتا شرکت توليدکننده و مشتري نهايي منتفع خواهند شد.

منبع : دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان