arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱

صدرنشینی فجر با پیروزی مقابل پرسپولیس / جوزه از خجالت پروین درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم فوتبال فجرسپاسی با برتری برابر تیم کهکشانی پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر شد.

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته دوم لیگ برتر از ساعت 22:30 سه شنبه و در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف فجرسپاسی رفت که این دیدار با برتری 3 بر دو فجر خاتمه یافت.

امیرحسین فشنگچی در دقیقه 15 و محمد قاضی در دقیقه 3+90 برای پرسپولیس گلزنی کردند و عباس محمدرضایی در دقیقه 52، رضا حقیقی در دقیقه 76 از روی نقطه پنالتی و محمد مهدی‌نظری در دقیقه 1+90 گل‌های فجرسپاسی را به ثمر رساندند.

بدین ترتیب محمود یاوری پیرترین مربی لیگ برتر ایران توانست مانوئل ژوزه پرتغالی که ملقب به فرگوسن مصر است را شکست دهد.

بازیکنان پرسپولیس برابر تیم جویای نام و جوان فجرسپاسی اولین شکست لیگ دوازدهم را پذیرفتند تا فجرسپاسی با دو برد متوالی صدرنشین هفته دوم لیگ برتر شود. سرخپوشان تهرانی نیز 3 امتیازی باقی ‌ماندند.

پرسپولیس به دلیل اتفاق‌های رخ داده در دیدار فصل گذشته با داماش گیلان به حکم کمیته استیناف باید دو دیدار خانگی‌اش را بدون تماشاگر برگزار کند و این اولین بازی بدون تماشاگر سرخپوشان بود.

سعید بخشی‌زاده داور مسابقه به سیدجلال حسینی از پرسپولیس  و محمدمهدی نظری از فجرسپاسی کارت زرد نشان داد.

در اولین دیدار هفته دوم لیگ برتر نیز راه آهن از ساعت 22 به مصاف تیم گهر زاگرس رفت و سه بر یک به پیروزی رسید.

ترکیب تیم پرسپولیس:
شهاب گردان، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، حمید علی‌عسگر( از دقیقه 74 محمد نوری)، حسین ماهینی، روبرتو سوسا، سامان آقازمانی، علی کریمی، امیرحسین فشنگچی( از دقیقه 59 جواد کاظمیان)، کریم انصاری‌فرد( از دقیقه 64 محمد قاضی)

سرمربی: مانوئل ژوزه

ترکیب تیم فجرسپاسی:
وحید شیخ ویسی، سعید قزلکچی، خالق شفیعی( از دقیقه 40 دیگو ماکزیما)، محمد آفند، علیرضا جلیلی، رضا حقیقی، عباس محمدرضایی( از دقیقه 83 امید خلیلی)، حمید جوکار، مجتبی ترشیز، محمد مهدی نظری و بابک لطیفی( از دقیقه 61 بابک لطیفی)

سرمربی: محمود یاوری

 

ژوزه: تنها 4 روز پیش از این بازی فهمیدم در یک بازی خانگی تماشاگران‌مان را نداریم!
مانوئل ژوزه با موضع‌گیری برابر انتقاد علی پروین نسبت به عملکرد پرسپولیس گفت: مدیر فنی باید رودررو با من صحبت کند و اگر نظرات او درست‌تر است چرا باشگاه هدایت پرسپولیس را به او نسپرد؟!

مانوئل ژوزه پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس برابر مقاومت سپاسی در نشست خبری اظهار کرد: هفته های اول برای ما سخت است. من بزرگ‌ترین مسئله کاری دوران زندگی‌ام را قبول کرده‌ام، قبل از اینکه این بازیکنان را بشناسم. 15 روز پیش از شروع لیگ به تیمی آمدم که مدعی قهرمانی است. من اگر از روز اول بودم پرسپولیس را این جوری نمی‌بستم. معلوم است که این بازیکنان را هنوز کامل نمی‌شناسم. شناخت کامل از بازیکنان ماه‌ها کار می‌برد.

وی افزود: با این شرایط ریسک کردم و مسئولیت را پذیرفتم و الان با سری بالا اینجا هستم. پرسپویس در نیمه اول بازی بد نبود ما می‌توانستیم در آن نیمه 4 گل به حریف بزنیم. آن‌ها حتی یک شانس هم نداشتند. ما یک گل از روی کرنر خوردیم، یک گل پنالتی شد و گل دیگر هم مانند دو گل قبلی روی اشتباهات‌مان صورت گرفت. سه اشتباه عمده داشتیم و سه گل خوردیم. به حریف تبریک گفتم و ما هم باید سخت کار کنیم.

ژوزه گفت: نمی‌دانم بازیکنانم عصبی بودند و چرا عملکردی این گونه داشتند که کمی با استرس همراه بود. 14 بازیکن جدید به پرسپولیس آمده‌اند. برخی از آن‌ها از باشگاه‌های کوچکتر به پرسپولیس آمده‌اند. بی‌شک برای آن‌ها بازی کردن در باشگاه بزرگ در هفته‌های اول سخت است. ضمن اینکه عدم حضور تماشاگران هم به نفع حریف شد. من تنها 4 روز پیش از این بازی فهمیدم در یک بازی خانگی تماشاگران‌مان را نداریم!

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: هنوز راه زیادی داریم. در 15 روز نمی‌شود یک تیم را ساخت. ما الان از این شکست ناراحتیم و باید ماه‌ها کار کنیم تا موفق باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود پرسپولیس پیش از آنکه بازیکنان را بگیرد سرمربی را انتخاب می‌کرد گفت: با این نظر موافقم اینجا همه چیز برعکس شد. اول بازیکنان به تیم پیوستند بعد سرمربی آمد. این شیوه خیلی درست نیست. امیدوارم تا وقتی من این تیم و بازیکنانش را به طور کامل نشناختم حریفان‌مان در هفته‌های اول مدام به پیروزی نرسند و ما امتیاز از دست دهیم. این دو ماه برای ما خیلی سخت است. هرچند نتیجه عملکرد تیم را در پایان فصل باید ببینید. بقیه حریفان هم امتیاز از دست می‌دهند اما ما باید هر بازی برایمان مهم‌تر از بازی قبل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساق بازیکنان‌تان خسته نبود گفت: شاید کمی استرس داشتند. به این خاطر که می‌خواستند بهترین کار را انجام دهند. ما در تمرین‌ها روی نوع بازی حریف کار کرده بودیم و اگر همان برنامه‌های تمرینی را اجرا می‌کردیم در این بازی این اشتباه‌ها را انجام نمی‌دادیم. من شعبده‌باز نیستم که با یک بشکن زدن تیم را عوض کنم. با این که تجربه زیادی دارم اما در این فرصت کوتاه نمی‌شود تیم قدرتمندی ساخت. این تیم باید آرام باشد تا من بتوانم تیم خوبی را از آن بسازم.

ژئوزه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه علی پروین مدیر فنی پرسپولیس مدعی شده اگر من جای ژوزه بودم طوری با این بازیکنان برخورد می‌کردم که تا صبح گریه کنند ابتدا اظهار کرد: من این شخص را نمی‌شناسم. پروین؟!

پس از ارائه کمی توضیحات و تلاش مترجم ژوزه، ظاهرا سرمربی پرسپولیس پروین را شناخت و در پاسخ به این سوال گفت: اگر او بهتر از من تصمیم می‌گیرد چرا باشگاه او را سرمربی پرسپولیس نکرد. خب او را می‌گذاشتند تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. من 22 قهرمانی به دست آورده‌ام و پرافتخارترین مربی کشورم هستم. موفقیت‌های بسیاری را در نقاط مختلف به دست آوردم و باشگاه تصمیم گرفته تا من سرمربی پرسپولیس باشم. اگر پرسپولیس می‌برد شاید ایشان مصاحبه می‌کرد و می‌گفت همه ما خوب کار کردیم و در نهایت بردیم! اما به شما بگویم که هنگام باخت تیم یک پدر دارد و آن پدر سرمربی تیم است. من سرمربی پرسپولیس هستم و مسئولیت این شکست را بر گردن می‌گیرم. مدیر فنی باید رودرروی من بنشیند و با من صحبت کند و نظراتش را به من بگوید.

سرمربی پرسپولیس در پایان گفت: اگر به موفقیت پرسپولیس امید نداشتم به این تیم نمی‌آمدم و قطعا همه تلاشم را برای موفقیت پرسپولیس خواهم کرد.

 

 

چهارشنبه شب 7 دیدار دیگر هفته دوم لیگ برتر انجام می‌شود که برنامه‌ آن به شرح زیر است:

چهارشنبه چهارم مرداد 91
ساپیا – استقلال، ساعت 22:30، ورزشگاه آزادی تهران
علیرضا فغانی، علیرضا منصوری، بابک داوری، حسین زرگر، ناظر داوری: مسعود مرادی

آلومینیوم هرمزگان- داماش گیلان، ساعت 22ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
قاسم واحدی، سعید علی نژادیان، مهدی عالیقدر، جمشید محمدی، ناظر داوری: نادر جعفری

فولاد خوزستان- سپاهان ساعت 22ورزشگاه تختی اهواز
محسن ترکی، علیرضا ابوالفضلی، مهدی الوندی، جمشید دانش مهر، ناظر داوری: سعید بطحایی

ذوب آهن- صبای قم، ساعت 22، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
سید مهدی سید علی، رسول فروغی، سجاد طوری، اشکان خورشیدی، ناظر داوری:خداداد افشاریان

مس کرمان- نفت تهران، ساعت 22ورزشگاه با هنر کرمان
تورج حق وردی، علیرضا کناری، مهدی ناصحی ، علیرضا اکبریان ، ناظر داوری: جواد تقی پور

پیکان – تراکتورسازی، ساعت 22 ، ورزشگاه تختی تهران
رضا کرمانشاهی، علیرضا کهوری، آرمان اسعدی، جواد شرفی، ناظر داوری: زاهد بحرینی

ملوان –نفت آبادان، ساعت 22ورزشگاه تختی انزلی
غلامرضا جباری، مرتضی کریمی، رحیم شاهین ، بابک وسیله بر، ناظر داوری: محمد پیروز رام

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان