arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱

نتایج و حواشی روز ششم المپیک / مذاکره سیاسی پوتین در حین تماشای مسابقات المپیک! / فلپس به بیستمین مدالش رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز ششم بازیهای المپیک با مدال آوری ورزشکاران آمریکا و انگلیس و بدبیاری چینی ها در بکستبال المپیک همراه بوده است. مذاکره کامرون و پوتین درباره آینده سوریه در حین تماشای مسابقات جودو نیز مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است! اما از همه جالب تر کسب 16 نشان طلا و بیستمین مدال المپیک مایکل فلپس نابغه آمریکایی شنا است که جایگاه او در تاریخ ورزش جهان بیش از پیش تثبیت نمود.

 

 

 



شانزدهمین طلای المپیک بر گردن نابغه / فلپس قهرمان شنای 200 متر مختلط شد
فینال مسابقات شنای 200 متر مختلط انفرادی در حالی برگزار شد که سالن "آکواتیک سنتر" شهر لندن هر 17 هزار و 500 صندلی خود را پر می دید.

 

مایکل فلپس نابغه شنای جهان در خط 3 روی سکو می ایستد، در کنار او و در خط 4 دیگر شناگر سرشناس آمریکایی یعنی رایان لاکتی قرار می گیرد. با شیرجه به آب صدای سوت و فریاد از تماشاگران بلند می شود. در 50 متر ابتدایی تقریبا مدعیان روی یک خط هستند اما در 50 متر دوم فلپس مقداری جلو می افتد. او در 50 متر سوم همین فاصله را حفظ می کند و در 50 متر آخر هم به پیشتازی خود ادامه می دهد و با زمان 1 دقیقه و 54 ثانیه و 27 صدم ثانیه اولین مدال طلای انفرادی خود در المپیک لندن تصاحب می کند، رقیب سر سختش یعنی "لاکتی" با 63 صدم ثانیه اختلاف دوم می شود و مدال برنز به لاژلو چه از مجارستان می رسد.

 

این بیستمین مدال فلپس در المپیک و شانزدهمین مدال طلای او بود تا در تاریخ المپیک ها جاودانه شود. با این قهرمانی آمریکا در جدول رده بندی مدال ها به چین رسید تا هر دو کشور با 18 طلا پیشتاز باشند.

فلپش در نیمه نهایی 100 متر پروانه هم با زمان 50 ثانیه و 86 صدم ثانیه به عنوان سرگروه راهی فینال شد.

فلپس در لندن یک طلا و دو نقره دیگر هم تا به حال گرفته و باید دید فلپس با چند مدال لندن را ترک می کند.

 

 

 

 

مذاکرات کامرون و پوتین در جریان تماشای مسابقات جودو ادامه خواهد داشت
آسوشیتدپرس گزارش داد، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مذاکرات خود را در طول برگزاری رقابت‌های المپیک ادامه خواهند داد.

طرف انگلیسی امروز همتایش را برای مذاکره در داونینگ استریت، دفتر نخست وزیری ملاقات خواهد کرد؛ اما همچنین در نظر دارد در جریان تماشای رقابت‌های جودو در المپیک پارک نیز این مذاکرات را ادامه دهد.

پوتین یکی از جودوکاران سابق روسیه و از هواداران پر و پا قرص این رشته است.

کامرون در خصوص ممانعت روسیه برای حمایت از سوریه با پوتین مذاکره خواهد کرد.

پیش از این روسیه و چین قطعنامه سازمان ملل بر علیه سوریه را وتو کرده بودند.

روابط میان روسیه و بریتانیا از سال 2006 یعنی زمان مرگ الکساندر لیتویننکو، یکی از نمایندگان امنیتی مخالف سابق روسیه به دلیل مسمویت در لندن تیره شده است.

 

 

 

تیم فوتبال زنان ژاپن از محرومیت گریخت
فارس به نقل از اینساید فوتبال ورلد گزارش داد، تیم ملی فوتبال زنان ژاپن پس از اظهارات سرمربی تیمش مبنی بر دوم شدن تعمدی در گروه خود برای ممانعت از سفر به اسکاتلند از محرومیت توسط فیفا گریخت.

تساوی بدون گل ژاپن مقابل آفریقای جنوبی باعث شد تا قهرمان جهان پس از سوئد در مکان دوم گروه خود قرار بگیرد و در مرحله یک‌چهارم نهایی در انگلیس با برزیل دیدار کند.

نوریو ساساکی، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن، در پاسخ به خبرنگاران گفت: این بازی طوری بود که بازیکنانم بیشتر تلاش کردند توپ را حفظ کنند تا اینکه به حرف فشار بیاورند و صدرنشین گروه خود شوند.

وی ادامه داد: متأسفم که نتوانستیم بازی قابل قبولی ارائه دهیم، اما من مقصر هستم و بازیکنانم هیچ تقصیری ندارند. سفر نکردن به اسکاتلند برای ما بسیار مهم بود.

فیفا یک روز فرصت داشت تا اظهارات ساساکی را بررسی کند اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس کمیته انضباطی فیفا اظهارات سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن را بررسی کرد و دلایل کافی برای ادامه تحقیقات کمیته انضباطی در این خصوص را پیدا نکرد.

 

 

 

یک ژاپنی در جمع 8 تنیسور برتر/ بخت چهارم قهرمانی حذف شد
در ادامه رقابت‌های دور سوم تنیس المپیک 2012 لندن کی نیشکوری ژاپنی و بخت شماره 15 عنوان قهرمانی با برتری مقابل دیوید فرر اسپانیایی و شانس چهارم قهرمانی به جمع 8 تنیس باز برتر رقابت‌ها راه یافت.

نیشیکوری در مرحله یک چهارم نهایی با خوان مارتین دل‌پوتروی آرژانتینی و بخت هشتم قهرمانی دیدار می‌کند.

برنامه مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های تنیس المپیک 2012 لندن به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز، بخت قهرمانی هر تنیسور است)

فدرر (1) - ایسنر (10)
نیشیکوری (15) - دل‌پوترو (8)
آلمگرو (11) - ماری (3)
تسونگا (5) - جوکوویچ (2)

 

 

 

سومین شکست پیاپی نماینده بسکتبال آسیا/ ستاره چینی‌ها مصدوم شد
در سومین روز از مسابقات بسکتبال المپیک 2012 لندن امروز دو تیم چین و استرالیا از گروه دوم به مصاف هم رفتند که در پایان استرالیا با نتیجه 81 - 61 به برتری رسید. چین که به عنوان تنها نماینده آسیا در این دوره از مسابقات حضور دارد در 2 بازی گذشته خود برابر اسپانیا و روسیه نیز شکست خورد.

چشم بادامی‌ها در کوارترهای اول و سوم با نتایج 22 - 21 و 19 - 12 به برتری دست یافتند، اما کوارترهای دوم و چهارم را با نتایج 28 - 11 و 20 - 9 شکست خوردند تا استرالیا اولین پیروزی خود را در این رقابت‌ها به دست آورد. جیان لیان، ستاره تیم ملی چین که NBA بازی می‌کند در اواخر کوارتر چهارم از ناحیه پا مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت.

در دیگر دیدار امروز دو تیم فرانسه و لیتوانی رو در روی هم قرار گرفتند که فرانسه 82 - 74 به پیروزی رسید. فرانسه در کوارترهای اول، سوم و چهارم و با نتایج 25 - 21، 20 - 9 و 23 - 22 پیروز شد و کوارتر دوم را 22 - 14 واگذار کرد.

در ادامه مسابقات بسکتبال امروز 4 دیدار برگزار خواهد شد که برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A
تونس - آرژانتین
آمریکا - نیجریه

گروه B
برزیل - روسیه
اسپانیا - بریتانیا

 

 

آمریکا مدال طلای قایقرانی روئینگ 8 نفره زنان را بدست آورد
امروز مسابقات قایقرانی روئینگ 8 نفره زنان به پایان رسید که تیم قایقرانی آمریکا موفق شد با کسب زمان 6 دقیقه و 10 ثانیه و 59 صدم ثانیه عنوان قهرمانی را بدست آورد و مدال طلای این رشته را از آن خود کند.

تیم کانادا با زمان 6 دقیقه و 12 ثانیه و 6 صدم ثانیه دوم شد و به مدال نقره رسید. هلند نیز با زمان 6 دقیقه و 13 ثانیه و 12 صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد تا مدال برنز را تصاحب کند.

 

 

 

سومین طلای میزبان در تراپ دوبل مردان/ نماینده کویت چهارم شد
در پایان مسابقات تیراندازی تراپ دوبل مردان المپیک 2012 لندن، ویلسن پیتر رابرت راسل از بریتانیا با 188 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

پس از وی تیراندازان سوئد و روسیه با امتیازهای 186 و 185 به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

تیرانداز کویتی پس از پایان رقابت با 185 امتیاز در عنوان سوم با تیرانداز روسیه مساوی شد اما در تیر طلایی میدان را به این حریف واگذار کرد و به عنوان چهارمی دست یافت.

بریتانیا پیش از این در روئینگ دو نفره زنان و دوچرخه‌سواری تایم تریل انفرادی مردان به دو مدال طلا رسیده بود.

 

 



ژیمناست ازبکستانی اجازه ورود به دهکده بازیها را نیافت
با تشکیل جلسه کمیسیون انظباطی IOC که به ریاست توماس باخ و سایر اعضای این کمیسیون حقوقی IOC تشکیل شد، طی حکمی لوئیزا گالیولینا، از المپیک لندن کنار گذاشته شد و ضمن ممانعت از ورود وی به دهکده بازیها کارت تائیدیه هویتی المپیک وی نیز باطل شد.

این کمیسیون پرونده ورزشکار مذکور را جهت هرگونه اقدام دیگری در خصوص صلاحیت ورزشی وی به فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ارسال کرد و رای را به کمیته ملی المپیک ازبکستان برای ارائه گزارش از اجرای آن ابلاغ کرد.

این در حالی است که این ورزشکار ازبک پیش از این وجود ماده دارویی فروزماید(furosemide) که جزو داروهای دیورتیک(مدر) است را در نمونه ادرار A خود که در 25 جولای اخذ شده بود تائید کرد.

کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفته با توجه به قوانین مبارزه با دوپینگ خود از 16جولای تا 12 آگوست 5000 آزمایش دوپینگ (3800 نمونه ادرار و 1200 نمونه خون)، از 5 ورزشکار برتر هر رشته ورزشی به همراه 2 نفر که به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و همچنین یک سری آزمایشات خارج از فضای مسابقه به صورت از قبل اعلام نشده، انجام دهد.

 

نظرات بینندگان