arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

آيا اين افراد واقعاً خودسر هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عصر ايران نوشت: تا به كي بايد باور كرد كه عده‌اي از افراد تابلودار و شناخته شده كه در دسته‌هاي چند ده نفري در اين گوشه و آن گوشه كشور تجمع مي‌كنند، شيشه مي‌شكنند، به بيوت علما و رجال سياسي حمله مي‌كنند، تابلوي سينماها را پايين مي‌كشند، فحاشي مي‌كنند، مردم را از ورود به برخي اماكن باز مي‌دارند، گردهمايي‌هاي داراي مجوز را به هم مي‌زنند، شعار مي‌دهند و حتي كتك مي‌زنند و... خودسر هستند!
شب يكشنبه در مراسم شب قدر در حرم مطهر امام رضا(ع) بار ديگر يك دسته از همين افراد با تجمع در گوشه‌اي از صحن حرم رضوي(ع) تلاش داشتند تا در مراسم اخلال ايجاد كنند و تا حدودي نيز همين كار را كردند.
اين افراد با سر دادن شعار عليه حجت الاسلام ناطق نوري رئيس دفتر بازرسي مقام رهبري مانع از سخنراني ايشان در اين مراسم شدند و در شبي عزيز و در مقابل چشم هزاران نفر كه براي كسب فيض از مراسم معنوي شب قدر به حرم امام هشتم شيعيان آمده بودند، حرمت اين شب و حرمت حرم رضوي را شكستند و با پرتاب بطري آب، به سر دادن شعار‌هايي عليه ناطق نوري پرداختند تا مانع سخنراني وي شوند.
ظاهرا دليل اين برخورد هم به سخنان چند روز پيش حجت الاسلام ناطق نوري باز مي‌گردد كه در مصاحبه‌اي از همين افراط كاري‌ها و افراد افراطي انتقاد كرده بود، از اين رو همين افرادي كه ادعاي دينداري و ولايتمداري شان گوش فلك را كر كرده، بر خلاف توصيه‌هاي صريح رهبري شعار "مرگ بر ضد ولايت فقيه" را نيز چاشني اقدامات خود كردند.
البته پديده "افراد خودسر" و حركت‌هاي به اصطلاح "خودجوش" موضوع جديدي نيست و اين افراد كه خود را عين اسلام و خط ولايت مي‌دانند سال هاست كه با جولان دادن در عرصه سياسي و اجتماعي كشور با برداشت‌هاي خاص و متحجرانه خود از اسلام و انقلاب حتي نزديك‌ترين ياران انقلاب و امام(ره) را نيز بي‌نصيب از فحاشي، حمله فيزيكي و حرمت شكني نگذاشته‌اند.
اين افراد كه حركاتي خوارج گونه دارند و برداشت‌هاي افراطي آنها از دين و انقلاب و نظام مختص خودشان است، در سال‌هاي گذشته هر چه خواسته‌اند كرده‌اند و از يك مصونيت آهنين برخوردار بوده‌اند. در برخي مواقع سرعت عملكرد و جمع شدن آنها در يك محفل و يا مراسم به حدي بوده كه شائبه برنامه ريزي و هماهنگي آنها از يك مركز خاص تقويت مي‌شود و سخت مي‌شود باور كرد كه اين افراد به صورت خودسرانه و خودجوش در برخي مراسم و جلساتي كه اطلاع رساني درباره آنها عمومي نبوده است، به صورت هماهنگ جمع مي‌شوند و مراسم را به هم مي‌ريزند!
كارهايي كه بعضا اين افراد مي‌كنند به حدي شنيع و زشت است كه بر اساس آموزه‌هاي ديني ما مسلمانان هيچ مسلماني حاضر نمي‌شود ننگ بر زبان راندن اين كلمات زشت و سخيف و يا انجام اعمال اين چنيني را بر جان بخرد و اين شائبه تقويت مي‌شود كه اين افراد آن گونه كه مدعي هستند، درد دين ندارند بلكه بيشتر با سوءاستفاده از روكش‌هاي ديني (كه در بسياري از مواقع حتي اين روكش‌ها را نيز زير پا مي‌گذارند) به تسويه حساب سياسي با اين و آن به دستور سياسيون پشت صحنه مي‌پردازند.
به راستي مصونيت اين خوارج عصر جديد كه حتي به توصيه‌هاي رهبري مبني بر اعتدال و دوري از خشونت هم وقعي نمي‌نهند، تا كي ادامه خواهد يافت و پليس تا كي نقش تماشاچي را در بلبشوهاي آنان خواهد داشت؟!
نظرات بینندگان