arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۴۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

رئیس جمهور : طراحان سند چشم انداز دریافت کاملی از ملت ایران نداشتند

احمدی نژاد : انشاءالله پس از سفر سازمان ملل کارهای عملیاتی مان را کلید می زنیم و امیدواریم اتفاقات خوبی در ریاست جنبش عدم تعهد به وقوع بپیوندد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور درخصوص سند چشم انداز 20 ساله با بیان اینکه در این سند کارهای خوبی انجام شد از ایده و نظر کارشناسان خوبی استفاده شد و رهبری این سند را امضا کرد، گفت: اما آنهایی که بر روی این سند کار کردند دریافت کاملی از ملت ایران نداشتند چراکه براساس این سند ایران باید در 1404 در منطقه اول شود این در حالی است که ما از هم اکنون توانسته ایم حرف اول را در منطقه بزنیم، داروهای متعددی تولید می کنیم، ماهواره هوا می کنیم.

بنا بر این گزارش، محمود احمدی نژاد در ادامه گفتگوی تلویزیونی امشب خود با مردم که از شبکه اول سیما پخش می شد، با بیان اینکه عده ای مدام انتقاد کردند که چرا برای برگزاری این اجلاس خرج های هنگفت کردید، چرا از ماشین‌های مجلل استفاده کردید؟ گفت: اگر ما می خواهیم طراز کشورمان را جهانی کنیم، باید هزینه هایش را بپردازیم البته ما خود دنبال اشرافی گری نبوده و نیستیم اما باید بهترین امکانات را در اختیار شرکت کنندگان این اجلاس قرار می دادیم آنها باید از بهترین ماشین ها استفاده می کردند.

احمدی نژاد ادامه داد: این انتقادات موقعی درست بود که ما مسئولان اشرافی می شدیم و از این ماشین ها استفاده می کردیم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین تصریح کرد: ما نباید در جنبش عدم تعهد به دنبال بهره برداری شخصی خود باشیم، نباید دیدگاه ها و برنامه های شخصی خود را از طریق این اجلاس دنبال و پیگیری کنیم. اگر می خواهد هر برنامه و اقدامی انجام شود، باید دست به دست هم دهیم و با هم این برنامه ها را دنبال کنیم.

وی افزود: عده ای مدام به ما فشار آوردند که از اجلاس بهره برداری خاصی کنیم که زیر بار نرفتیم، ما نباید در زمینه هسته ای از جنبش عدم تعهد استفاده و آن را خرج بهره برداری خود کنیم، این درست نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بتوانیم در همگرایی آرمان های بزرگ خود موفق عمل کنیم، گام مهمی را برداشته ایم و این موضوع برای ما اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در جنبش عدم تعهد دنبال حل مسائل خودمان باشیم اقدامی نادرست انجام داده‌ایم، در همین بیانیه ای که در اجلاس اخیر به تصویب رسید همه بندهای آن با توافق اعضا صورت گرفت و هیچ تحمیلی در این بیانیه اعمال نشد.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که برای ریاست سه ساله برای جنبش عدم تعهد چه برنامه هایی را درنظر گرفته اید، توضیح داد: الان صحیح نیست من وارد تمامی جزئیات شوم، اما برای اصلاح ساختار و مشکلاتی که در بین اعضا وجود دارد، برنامه هایی را تنظیم کرده ایم.

به گفته رئیس جمهور آنچه برای ما حائز اهمیت است، همگرایی بین اعضای جنبش عدم تعهد است.

وی گفت: البته انشاءالله پس از سفر سازمان ملل کارهای عملیاتی مان را کلید می زنیم و امیدواریم اتفاقات خوبی در ریاست جنبش عدم تعهد به وقوع بپیوندد.

رئیس جمهور کشورمان همچنین درباره اینکه تحولات منطقه را چگونه ارزیابی می کنید، و آیا این تحولات در مسیر درست پیش می رود و یا مصادره شده است، اظهار داشت: اجازه دهید این سوال را در دو سطح پاسخ دهم، سطح اول آن نشأت گرفته از کمال و عدالت جهانی است همه به دنبال رسیدن به کمال و عدالت هستند و خوشبختانه مردم بیدار شده اند و این بیداری به نفع همه است.

احمدی نژاد بیان کرد: در سطر دوم باید تفکیکی بین مطالبات مردم و کسانیکه مدیریت می کنند، ایجاد کنیم. مردم همه خوب هستند؛ چراکه همه مردم به دنبال عدالت و آزادی هستند.

وی افزود: مدیریت همان چیزی نیست که مردم دنبال می کنند، مدیران شاید روش های دیگری را در نظر بگیرند اما آن روش ها براساس خواست مردم نباشد و در این تحولات بنده معتقدم بعضی از مدیریت ها بهتر شده و بعضی ها تغییری نکرده است.

رئیس جمهور درباره ارزیابی خود از تحولات اخیر در اروپا، گفت: معتقدم بیداری عمومی در جامعه بشری اتفاق افتاده و مردم به صورت کلی مدیریت های موجود را برنمی تابند.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه ما باید گفتمان خود را بخوبی برای مردم دنیا تبیین کنیم، افزود: این مسئله در سیطره ما نیست ما می خواهیم مردم بیدار شوند؛ چراکه مدیریت غربی منحرف است و باید مردم به عدالت ایمان بیاورند حرف ما همین است.

وی گفت: بیداری جهانی را نباید منحصر به منطقه دانست؛ چراکه بیداری فعلی جهانی است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ملت ها هیچ مشکلی با هم ندارند، افزود: توده های مردم هیچ مشکلی با هم ندارند چرا باید دائم به دنبال این باشیم تا یک شیعه با مسیحی مشکل داشته باشد.

احمدی نژاد گفت: در زمینه این بیداری ها باید به گفتمان و نظرات و ایده های مردم توجه داشت اگر کسی در آمریکا دنبال عدالت و مبارزه با ظلم است، اسم آن را چه می توان گذاشت، این بیداری چه بیداری است.

وی گفت: دعوا سر اسم ها نیست بلکه دعوا بر سر حقیقت انسان ها است.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به این سوال که عملکرد مسئولان در المپیک و پارالمپیک را چگونه دیدید، افزود: خوشبختانه ما در المپیک و پارالمپیک توانسته ایم موفقیت های خوبی را بدست آوریم اما در پاسخ به این سوال که مسئولان باید چه کاری انجام دهند تا این موفقیت ها بیشتر شود، باید گفت مسئولان باید در طراز ملت ایران بیاندیشند و مدیران باید مانع بردار باشند تا راه را باز کنند تا ملت بتواند در همه عرصه ها وارد شود.

احمدی نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: ما امروز توانسته ایم به موفقیت های خوبی دست یابیم در همینجا باید به موضوع سند چشم انداز 20 ساله اشاره کنم در این سند کارهای خوبی انجام شد از ایده و نظر کارشناسان خوبی استفاده شد و رهبری این سند را امضا کرد، اما آنهایی که بر روی این سند کار کردند دریافت کاملی از ملت ایران نداشتند چراکه براساس این سند ایران باید در 1404 در منطقه اول شود این در حالی است که ما از هم اکنون توانسته ایم حرف اول را در منطقه بزنیم. داروهای متعددی را تولید می کنیم، ماهواره هوا می کنیم.

رئیس جمهور گفت: همچنین مدیران باید به آرمان های ملت ایمان داشته باشند نباید مدام به دنبال قدرت باشند. قدرت طلبی برای مدیران مضر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
3
ماهواره هوا می کنیم؟ آخه پروفسور،دکتر،برنده نوبل،نخبه،انیشتین زمانه... ماهواره که کار دول قبلی بود افتتاحش دست شما. بعدشم با 500 میلیارد دلار دو دوره شما فقط داروهای متعدد و ماهواره هوا کردیم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
1
احتمالاً طراحاش خارجكي بوده اند!!!!
نظرات بینندگان