arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۶۱۵
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

بادامچیان: شرایط اقتصادی خوب است، مردم به سفر می‌روند و خانه های چند میلیاردی دارند! / مردم به موتلفه توجه دارند

واقعیت این است که فقط بخشی از مردم مشکلاتشان حاد است و بقیه خانه‌های چند میلیاردی خرید و فروش می‌کنند و خیلی‌ها با ماشین شخصی خود خانواده‌هایشان را به سفر می‌برند... همین‌که در دور دوم با اختلاف کمی از مجلس بازماندیم، نشان می‌دهد که مردم به موتلفه توجه نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نهاد فرا قوه‌ای را آنهایی مطرح کردند تا خود در روزهایی نه چندان دور عضوی از دولت بودند و البته نه با نظر خود، بلکه با تصمیم احمدی‌نژاد مجبور به جدا شدن از عنوان دولتمردی شدند. در راستای انتقادات و حتی می‌توان گفت مشکلاتی که اصولگرایان با احمدی‌نژاد و دولتش دارند، این بار صحبت از تاسیس نهادی باشند که فرا‌تر از قوه مجریه باشد تا بلکه بتواند از حاد‌تر شدن مشکلات ممانعت به عمل آورند. با این حال این طرح موافقان کم و مخالفان متعددی دارد.

 

به نوشته آرمان روابط عمومی؛  «اگر بتوانیم به قانون اساسی که منشور ملی‌مان است، به خوبی عمل کنیم اصلا احتیاجی به این بحث‌ها نداریم. به همین دلیل است که هر کسی باید وظیفه‌های خود را انجام بدهد. طبق تعریف قانون اساسی جمهوری اسلامی سه قوه زیر نظر ولی فقیه وظایف مشخصی دارند. با این توضیح باید گفت که طراحان نهاد فرا قوه‌ای با طرح خود هر سه قوه را زیر سئوال برده است، در حالی که ممکن است آن‌ها فقط به عملکرد یکی از نهادهای نظام ایراداتی را وارد بدانند.» قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با این گفته‌ها که البته تاکید دارد نظرات شخصی‌اش هستند و نه موضع موتلفه، اذعان می‌کند که شرایط موجود آنقدر‌ها هم که عنوان می‌شود، دشوار نیست. پرسش‌های آرمان و پاسخ‌های اسدالله بادامچیان در زیر می‌آید:


نهاد فرا قوه‌ای را چطور تحلیل می‌کنید، اصلا چینن طرحی قابل اجرا است یا نیست؟
اینکه کسانی نظرشان را بگویند، نه تنها اشکالی ندارد بلکه بر اساس اصل قانون اساسی است و می‌تواند منفعت‌های زیادی هم داشته باشد و آنهایی که این نوع نظر را مطرح می‌کنند، حتما دنبال این هستند که اجرایی‌اش کنند. باید این را پذیرفت که همه آزادی بیان را تجربه کنند و این را بدانیم که هزینه جلوگیری از اظهارنظر خیلی بیشتر از آسیب‌های احتمالی اظهاراتی است که به زعم ما نباید مطرح شوند. ممانعت از اظهارنظر باعث می‌شود راه نقد محدود شود.

به پرسش بر می‌گردم. نهاد فرا قوه‌ای قابل اجرا است یا نه؟
بنده چنین طرحی را قبول ندارم و معتقدم که باید به قانون اساسی احترام بگذاریم. ببینید! ما اگر بتوانیم به قانون اساسی که منشور ملی‌مان است، به خوبی عمل کنیم اصلا احتیاجی به این بحث‌ها نداریم. به همین دلیل است که هر کسی باید وظیفه‌های خود را انجام بدهد. طبق تعریف قانون اساسی جمهوری اسلامی سه قوه زیر نظر ولی‌فقیه وظایف مشخصی دارند. با این توضیح باید گفت که طراحان نهاد فرا قوه‌ای با طرح خود هر سه قوه را زیر سئوال برده اند، در حالی که ممکن است آن‌ها فقط به عملکرد یکی از نهادهای نظام ایراداتی را وارد بدانند. به عنوان مثال اگر ایرادی به دولت مطرح می‌کنند و باورشان این است که دولتی‌ها نمی‌توانند نیازهای جامعه و کشور را برآورده کنند باید فقط برای قوه مجریه فکر کرد نه اینکه بالای سه قوه‌ای که مسئولیت‌هایی متفاوت دارند، نهاد جدیدی بگذاریم اشتباه است و در عمل امکان ناپذیر. به همین دلیل تاکید دارم که این طرح خوب نیست، مگر اینکه دنبال این بروند تا با اعمال تغییر قانونی در قانون اساسی به طور قانونی طرحشان را اجرایی کنند. واقعا نمی‌دانم چرا برخی فراموش می‌کنند که نباید با تحرکات غلط فضای جامعه را مسموم کنند.

البته این طرح از سوی برخی از وزرای سابق دولت مطرح شده است.
این خبر که آن‌ها برای رهبری نامه نوشته‌اند، خبری غیر رسمی است. اما اگر صحت هم داشته باشد، همه دلسوزان نظام می‌توانند هر آنچه را می‌خواهند با مقام معظم رهبری در میان بگذارند و تعجب من این است که چرا این مورد خاص باید این همه جدی گرفته شده و اخبار را تحت الشعاع خود قرار بدهد. البته این نظر، نظر شخصی من است و ربطی به سیاست‌های تعیین شده در موتلفه ندارد.

پس شما این مساله را غیرمنطقی می‌دانید؟
غیرمنطقی می‌دانم چون هم بر خلاف اصول قانون اساسی است و هم اینکه نیازی نمی‌بینم که دولت تحت نظر نهاد دیگری به کارهای خود ادامه بدهد. ما معتقدیم اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی این چند وقت باعث نوشتن چنین نامه‌ای شده است خب بهتر است به جای این کار‌ها آستین‌ها را بالا بزنند و به کمک دولت بروند.

البته دولت باید از یاری رساندن غیر دولتی‌ها استقبال کند.
حتی اگر چنین نشد، نمی‌توانند با بهانه قرار دادن‌برخی از ضعف‌های دولت، سایر قوه‌های نظام را هم با خدشه مواجه کنند. تاکید می‌کنم که هیچ کس با هیچ توجیهی نمی‌تواند دست به چنین اقداماتی بزند. و البته باید برخورد‌ها مودبانه باشد و اگر انتقادی هم است در فضایی توام با آرامش و احترام بیان شوند.

سئوالی با این مضمون به وجود می‌آید که آیا واقعا شرایط به قدری دشوار است که چنین طرح‌هایی را زاییده وضعیت موجود بدانیم؟
اصلا، اقتصاد زیر بنایی ما قوی است و کشور در حال حاضر حتی یک دلار بدهی هم ندارد و همانطور که اعلام می‌شود پشتوانه ارزی هم محکم است و فلزات قیمتیمان هم به قدری است که دست ما هیچگاه خالی نماند. البته درآمد کشور به دلیل تحمیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است که آن هم مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. وقتی در سال‌هایی که دچار جنگ بودیم کشور را با دلار ۷ تومان اداره کردیم، پس حالا هم می‌توانیم به راحتی گلیم خود را از آّب بیرون بکشیم.

البته گفته می‌شود که مسائل معیشتی تا حدی افزایش یافته است؟
اصلا چنین چیزی را قبول ندارم. اگر مشکل اقتصادی وجود دارد، چرا این همه معامله‌های مبلغ بالا انجام می‌شود و چطور مردم به سفر می‌روند. خب! این‌ها نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی خوب است و این دشمنان هستند که بحران‌های ریز و درشتی دارند. نمونه‌اش همین آقای اوباما است و انگلستان و اروپا و همچنین کشورهای منطقه که در بحث سوریه هم به عجز رسیده‌اند، به طوریکه اوباما ادعا می‌کند که سوریه سلاح شیمیایی دارد و می‌گوید که آمریکا و اسراییل نگران هستند. این حرف ناتوانی آن‌ها را نشان می‌دهد، چون اگر مخالفان مورد حمایتش موفق می‌شدند، دیگر دلیلی برای نگرانی‌اش نمی‌ماند.

اما نمی‌توان مشکلات مردم را ندید.
مردم‌از نظر شما یعنی چه کسانی؟

همان کسی که در تامین نیازهای اولیه‌اش با مشکل مواجه است!
مگر می‌توان مشکل یک نفر را دلیلی بر مشکل همه بدانیم؟ واقعیت این است که فقط بخشی از مردم مشکلاتشان حاد است و بقیه خانه‌های چند میلیاردی خرید و فروش می‌کنند و خیلی‌ها با ماشین شخصی خود خانواده‌هایشان را به سفر می‌برند. البته قبول دارم که دولت ناکارآمدی‌هایی دارد و برخی مشکلات ریشه در غفلت آن‌ها دارد. اما همیشه تذکرات را داده‌ایم که متاسفانه در برخی از مورد‌ها، دولتمردان توجهی‌بایسته به هشدارهای مطرح شده نشان ندادند. دقیقا به همین دلیل است که موتلفه احساس وظیفه شرعی کرده است تا با ورود به انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری‌ای را در راس دولت قرار دهد که با پشتوانه حزبی روی کار آید تا در مقاطع مختلف بر اساس خرد جمعی تصمیم‌گیری کند.

البته موتلفه فعالیت چندان پررنگی ندارد.
چرا سعی دارید که این ذهنیت را که ما حاشیه نشین شده‌ایم را به جامعه تزریق کنید؟ موتلفه یکی از ریشه دارترین تشکل‌های سیاسی کشور است و همانند دهه‌های گذشته پا برجا است و تاثیرگذاری‌اش را نمی‌توان نادیده گرفت.

اما خروجی مشخصی ندارید.
این نظر شماست و من اصلا نمی‌توانم قبولش کنم. ما در انتخابات مجلس حضوری پررنگ داشتیم و در حال حاضر هم آماده می‌شویم تا به استقبال یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برویم و اطمینان داشته باشید که کاندیدای اصلحی را به این بحث وارد می‌کنیم تا بتوانیم در شرایط خوب آینده سهمی داشته باشیم.

چرا به شما انگ سنتی بودن می‌زنند؟
خب! هر کس نظر و تحلیلی دارد. اما باید بدانید که خیلی از بحث‌ها با هدف تخریب مطرح می‌شود که دور از انصاف و مسلمانی است.

دغدغه اصلی موتلفه چیست؟
ما اعتلای نظام و پیشرفت کشور را خواهانیم و در این راه حاضر هستیم حتی با اصلاح طلبان هم همکاری کنیم.

با اصلاحات طلبان؟!
ایرادش کجاست؟ در مجلس هشتم بار‌ها بر سر مسایل ملی با هم همراهی داشتیم، به عنوان مثال موضع مشترکمان درباره فعالیت هسته‌ای بود که هم ما و هم آن‌ها خواستار احترام به حق مسلم جمهوری اسلامی بودیم و همچنان هستیم.

چطور شد که در انتخابات مجلس نهم موفق نشدید؟
مگر ناموفق بودیم؟

خب! به مجلس راه پیدا نکردید!
همین‌که در دور دوم با اختلاف کمی از مجلس بازماندیم، نشان می‌دهد که مردم به موتلفه توجه نشان دادند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
3
297
آقای بادامچیان اوضاع شما خوب است خونه چند میلیاردی دارید حقوق کلان دروغ هم میگید جدیدا جای مردم هم حرف میزنید خودتون خودتونو تحویل میگیرید.دیگه چی میخای
انتخاب مردباش ومنتشرکن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
3
165
اي خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
251
از کدوم مردم حر ف می زنی؟اطرافیانت؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
1
233
ایشان اکثریت مردم ایران را بخشی میدانن وفقط اقا واقازاده ها را بقیه مردم ایران می دانن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
1
241
واقعا نمی دونم این جور حرفای بعضی از اقایون از سر حماقته یا پررویی؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
هر دوتاش .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
218
حرفهای اقای بادامچیان مصداق دنیای
وارونه است- پس چرا هم فکرهای ایشان
مردم را به اشکنه خوردن و اخ نگفتن
دعوت میکنند ? موتلفه توان اداره یک
نانوایی راهم ندارد البته وضع مالیشان
عالیست
مجید آریان پور
|
FRANCE
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
153
خدا رو شکر ایران گل و بلبله
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
161
این احساس تکلیف اقایان بیچارمون کرد نمیشه یکبارهم احساس تکلیف کنند و در حداقل یکجا ورود نکنند ؟ماشاالله همه جا هستند ! واقعا متاسفم که مشکلات مردم رو نمی بینند !!!!!! لطفا درج کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
146
اوضاع واحوال خودت را میگی ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
1
151
افسوس , کسی رو که خوابه میشه بیدارکرد اما کسی که خودش رو به خواب زده هرگز !!!!!
پارسگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
132
مثل اینکه حال شما کمی ناخوش است آقای بادامچیان!
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
148
حاج آقا همه که مثل اون کاسب جزء بازار (حاجی چینی) نیستند که چندتا خانه میلیاردی داشته باشند اینقدر پول و رانت مفت داشته باشند که اصلا" از سیستم بانکی وام نگیرن یا شاید هم شما فقط میلیاردرها رو آدم حساب می کنید و بهشون لقب مردم می دهید.
فیلتر ش ک ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
141
باید پاینش مینوشت:

مردم = اقوام و برو بچ
کج خیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
116
بنده منظور آقای بادامچیان از « مردم به موتلفه توجه دارند » را متوجه نمیشوم .
مردم به خیلی چیزها توجه دارند اما توجه به معنی اهمیت و علاقه نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
132
آقای بادامچیان شما هنوز هم فکر میکنین مردم فقط همونهائی هستن که شما باهاشون رفت و آمد دارین؟
رویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
146
جناب آقای بادامچیان:
اینجانب از شاگردان شما در دانشگاه آزاد میباشم و با ایده های آنچنانی شما در دانشگاه کاملا آشنایی دارم...
استنباط من این است که ماشالله اوضاع دور و بری های شما خوب خوب است و چرخ اقتصادشان به لطف امثال شما خوب میچرخد که خانه های میلیاردی میخرند...
دورو بر ما که از این خبرها نیست...
خداوند به امثال شما "بصیرت " عطا کند تا دردهای جامعه را بهتر ببینید!!!
محسن
|
SWEDEN
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
124
خدایا تو خودت میدونی‌ واقعیت رو ...خودت جواب این بنده تو بده...دست ما کوتاه!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
83
!!!
نادری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
111
موتلفه هنوز باورندارند پیر شده اند در توهمات سیر میکنند
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
127
اقای بادامچیان لطفا از میان موتلفه میلیاردر بیرون بیائید و کمی در بین مردم کارگر عامی سیر کنید تا معنی و مفهوم فقر مطلق را دریابید .
اسلام ناب محمدی این نبود که وعده داده بودند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
1
99
راست میگه!!!
ماحقوق وطلبهای این ماه را برداشتیم بردیم سفر وروز ششم که برگشتیم هیچ ته حساب نمونده بود وازاین9روز تازه4روزش هم مهمون بودیم
درباره توجه مردم به مؤتلفه هم چی بگم؟؟؟
نگفتنش بهتره
بهمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
1
106
آقای محترم منظورتون این است که حتی سفر هم نرویم. دوست دارید نان و پیاز بخوریم تا رازی بشی که وضع اقتصادی بد است؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
100
امروز آبادان فلافل شده 1000 تومن شده میدونی یعنی چی ، یعنی نمیتونیم بیرون که رفتیم شام بخوریم ، به خدا اگه بفهمید چی میگم !؟
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
96
لابد منظور از مردم خودتان هستید
همین الان بسیاری را می شناسم که به نان شب محتاجند
ولی کو گوش نوا و چشم بینا!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
91
آقای بادامچیان چند درصد از مردم را می بینید ؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
98
ایشان تصور کرده اند مردم دولتمردان ومسئولین و فک و فامیلشان هستند عزیزم شماها که نور دیده هستید شماها و اطرافیانتان که از ما بهتران هستید مردم من و امثال من هستیم که اگه یه ماه بتونیم تا آخر ماه کم نیاریم از ته قلب احساس شادی میکنیم و خدا را خیلی شکر میکنیم خدا بیامرزد امام خمینی را گفت فاصله مردم و مسئولین نباید اینقدر زیاد شود که مسئولین نتونن مردم را درک کنن الان شما نمیتونی مردم را درک کنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
95
طبیب از مزاج خود طبابت میفرمایند !!!!!
mohammad
|
MALAYSIA
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
75
نظرات فوق کافیست آقای بادامچیان؟کمی در شهر تهران گشتی بزنید ببینید وضع به چه صورتیست شهرستان ها پیشکش
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
74
اولین باره که همه ی کامنت ها در یک جهت نوشته شده و تمامی امتیازها هم مثبته و تا این لحظه که من کامنت گذاشتم حتی یک رای منفی هم به هیچ کامنتی داده نشده .
دياكو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
79
سواره(بادامچيان) ز پياده(مردم) كي دارد خبر؟
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
75
آقاي بادامچيان. اولا ببينيد قبلا مثلا 10 سال پيش سفرهاي مردم در چه بعد مسافتي بود الان در چه بعد مسافتي. دوم اينكه ببين آيا مردم به هتلها و مسافرخانه ها مي روند يا الان اغلب در چادر مي خوابند؟!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
86
جناب بادامچيان. در مورد خريد و فروش خانه هاي ميلياردي اولا آمار دقيق بگيريد و اعلام كنيد كه چند درصد مردم مالك خانه هاي ميلياردي هستند دوم اينكه گويا كاهش شديد ارزش پول ملي را فراموش كرده ايد!! بله خانه ميلياردي و ميليارد تا 5سال پيش قابل توجه بود و تجملي بود الان كه ديگه بايد از 20 ميليارد به بالا صحبت كرد به بركت رشد شتابان تورم در دولت محبوب جنابعالي!!
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
81
البته كه اقتصاد كشور از نظر بادامچيان و مسوولان ديگر مشكلي ندارد چون هر چقدر كه اقتصاد خراب باشه و فشار معيشتي باشه و تورم بالا باشه آقايان رفاهشون سر جاشه!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
1
99
آدمي مي مونه با اين همه بي تقوايي چه كار كنه. زمان خاتمي . يك كمي قيمتها بالا مي رفت داد آقايون اصولگراي امروز و محافظه كار آن زمان و روزنامه كيهان و ... به آسمان بلند مي شد كه اي واي اسلاما.. اي واي مردما.. اقتصاد از بين رفت.. دولت اصلاحات فقط به فكر مسائل سياسي و توسعه سياسي است و بس..! اما الان تقريبا روزي نيست كه قيمتها بالا نره .. خودشون را زدند به كوچه علي چپ.. بعضي هاشون هم مثل اين آقا با پررويي تموم مي گند وضعيت اقتصادي خوبه!! خدايا .. اسلامت خيلي مظلومه.
نكته بين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
105
بابا مردم خیلی وضعشون خوب شده...
تا دو سال پیش بربری می خوردند دونه ای صد تومان....حالا برید بگردید روی سفره یه خونواده بربری زیر 500 پیدا نمی کنی....کی گفته مردم ندارند...مردم نداشتند بربری 500 تومانی سر سفره شون پیدا می شد؟
مردم اگه نداشتند که نمیرفتند پراید 3 میلیونی رو 11 میلیون بخرند وتعطیلات برند شمال صفا!
تازه الان زنم هر روز میگه حاج آقا... یه ویلا تو فرمانیه خریده 8 میلیارد
بی عرضه بجنب آبرومون در خطره؟
نظرات بینندگان