arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

هشدار آمریکا به عراق: به خاطر ایران، رابطه با ما را به خطر نیندازید/ شاید علیه ایران قطعنامه صادر شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه سناتور بانفوذ آمریکایی در سفر کوتاه خود به بغداد، پایتخت عراق درباره ارسال کمک‌های نظامی از ایران به سوریه با استفاده از حریم هوایی عراق به مقامات این کشور هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ جو لیبرمن، جان مک‌کین، و لینزی گراهام، سه سناتور آمریکایی، به دولت نوری المالکی هشدار دادند که رابطه خود با ایالات متحده را در خطر تخریب روابط قرار ندهد. 

جو لیبرمن، سناتور مستقل، در یک کنفرانس خبری در بغداد گفت که مسئله اصلی این است که موضوعی چون عبور هواپیماهای ایران از آسمان عراق می‌تواند پیشبرد پیمان استراتژیک بین دو کشور آمریکا و عراق را با مشکل روبه‌رو کند.

او همچنین اظهار امیدواری کرد که این مسئله هرچه سریع‌تر حل شود.

سناتور لیندزی گراهام، از حزب جمهوری‌خواهان که لیبرمن را در سفر عراق همراهی می‌کند گفته است: «این منطقه نزدیک به انفجار است و این‌ها اینجا در وضعیت دشواری هستند. دلیل این‌که نمی‌توانند ایران را به عقب برانند این است که چشم‌اندازی ندارند و این خلا راهبری آمریکاست که کم‌کم دارد اثراتش را نشان می‌دهد».

دو مقام ارشد نظامی در وزارت دفاع آمریکا به این خبرگزاری گفته‌اند که «بهترین راه» برای دولت عراق فرود آوردن هواپیماهای ایران و بازرسی محموله آنهاست!

مقامات آمریکایی می‌گویند جو بایدن، معاون باراک اوباما قول داده است که مدارکی را برای نوری المالکی ارسال کند که نشان می‌دهد این پروازها حامل اسلحه برای کمک به رژیم بشار اسد هستند؛ مدارکی که می‌تواند منجر به صدور یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل شود.

سلاح آمریکا و اعراب به شورشیان سوری و بی توجهی به حضور القاعده در سوریه

این جنجال در حالی از سوی آمریکا ایجاد شده که این کشور به همراه قط رو عربستان صراحتاً از ارسال اسلحه به شورشیان سوری سخن گفته اند!

از سوی دیگر، شواهد انکار ناپذیر حضور القاعده در سوریه و اقدامات تروریستی این گروه ، هرگز با واکنش آمریکایی ها مواجه نشده و حتی برخی از «حمایت امریکا از القاعده» به خاطر «منافع مشترک با این گروه تروریستی» خبر می دهند.
نظرات بینندگان