arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
دبیر انجمن خودروسازان خبر داد:

لزوم افزایش قیمت خودروهای داخلی با توجه به افزایش قیمت ارز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عدم تخصیص ارز مرجع برای شركت های قطعه سازی موجب بروز مشكلات عدیده در حوزه تولید و زنجیره تامین شده و خطوط تولید خودروسازان را به تعطیلی كشانده است.

دبیر انجمن خودروسازان كشور از ضرورت ایجاد راهكار برای تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان با هدف كنترل قیمت ها و جلوگیری از واسطه گری در بازار خبر داد و گفت: با توجه به رشد شدید قیمت خودروهای خارجی، به منظور ایجاد تعادل در بازار، قیمت خودروهای داخلی نیز باید افزایش یابد.

احمد نعمت بخش در گفت و گو با ایلنا با اشاره به عدم تخصیص ارز مرجع به صنعت خودرو برای واردات مواد اولیه اظهار داشت: با توجه به این موضوع، ایجاد سازو كار قانونی برای شناورسازی قیمت خودرو در بازار ضروری است.

وی به مشكلات بوجود آمده برای شركت های قطعه سازی اشاره كرد و گفت: شناور بودن قیمت ارز و روند شدید رو به رشد آن و عدم تخصیص ارز مرجع برای شركت های قطعه سازی موجب بروز مشكلات عدیده در حوزه تولید و زنجیره تامین شده و خطوط تولید خودروسازان را به تعطیلی كشانده است.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تفاوت قیمت خودرو در كارخانه و بازار خاطرنشان كرد: این تفاوت قیمت نیز موجب ضرر و زیان هنگفت شركت های خودروسازی و هدایت پول و سرمایه به سمت بازار دلالی شده و زیان های شدیدی را به حوزه تولید وارد كرده است.

نعمت بخش تاكید كرد: انجمن خودروسازان در گذشته با تعیین قیمت خودرو ضمن جلوگیری از بروز دلالی در این بازار موجب هدایت سرمایه به داخل چرخه تولید و مهار قیمت خودرو شده است و امیدواریم مسئولان با توجه به شرایط بحرانی فعلی و اتخاذ تصمیمات اصولی این صنعت را از ورطه فعلی خارج كنند.

دبیر انجمن خودروسازان در خاتمه گفت: امیدواریم با تصویب قوانین و باز گذاشتن دست خودروسازان در تعیین قیمت خودرو ضمن جلوگیری از بروز رانت خواری و دلالی در این حوزه، قیمت ها نیز مهار شده و همه اقشار جامعه بتوانند با قیمت های مناسب صاحب خودرو شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
0
27
کاش یکی هم فکری به حال مردم کنه ...یک زمانی با دو تا3 سال!!!!! کار کردن و نخوردن میتونستم لاقل یک 206 بخرم ولی با توجه به این اوضاع این خیال را باید به گور ببریم.....
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
1
3
اگه خودرو های داخلی به اندازه کافی تولید بشه هیچ وقت شاهد دلالی در این حوزه نیستیم ، مثلا 206 الان اصلا تولید و عرضه نمیشه واسه همین 6-7 تومن با بازار اختلاف قیمت داره حالا هر چی هم قیمت بره بالا درسته شاید دلالها دستشون کوتاه میشه ولی دو تا نتیجه داره 1- دست مردم از این خودرو ها کوتاه تر میشه
2 - همون پول حرامی که به جیب دلال میرفت حلال شده! و به جیب مبارک خودرو ساز میرود ، حالا پیدا کنید عدالت را
نظرات بینندگان