arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۰ نفر رسید

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی امروز اعلام کرد که طی ماه گذشته (مارس)، در غزه، ۶ خبرنگار دیگر به دست اسرائیل به شهادت رسیدند و ۹ خبرنگار به شدت مجروح شدند. به این ترتیب شمار خبرنگاران شهید در نوار غزه از هفتم اکتبر تا پایان ماه مارس به ۱۴۰ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رژیم صهیونیستی که با هدف سانسور اخبار جنایاتش در غزه همچنان در حال هدف قرار دادن خبرنگاران در نوار غزه است، تنها طی ماه گذشته ۶ خبرنگار را شهید و ۹ تن دیگر را به شدت مجروح کرد.

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی امروز اعلام کرد که طی ماه گذشته (مارس)، در غزه، ۶ خبرنگار دیگر به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و ۹ خبرنگار به شدت مجروح شدند.

این در حالی است که جنگ غزه ۱۹۱ روز است که همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در طول ماه مارس، ۳ خبرنگار در جریان بمباران منزلشان در غزه به شهادت رسیدند و ۳ نفر دیگر به ضرب گلوله یا ترکش موشک‌های اسرائیل جانشان را از دست دادند. ۹ خبرنگار مجروح نیز در وضعیت نامناسبی هستند. برخی از آن‌ها قطع عضو شده‌اند و وضعیت برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به این ترتیب شمار خبرنگاران شهید در نوار غزه از هفتم اکتبر تا پایان ماه مارس به ۱۴۰ نفر رسید. افرادی که به دلیل افشای جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه برای جهانیان هدف قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران در غزه ناصر ابوبکر پیشتر در یک کنفرانس در مغرب اعلام کرده بود که اسرائیل با هدف جلوگیری از انتقال حقیقت جنگ در نوار غزه، تاکنون ۱۰ درصد خبرنگاران آن را به شهادت رسانده است.

چند روز پیش نیز رژیم صهیونیستی در جریان حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ۳ خبرنگار به نام‌های سامی برهوم، سامی شحادة و أحمد حرب را به شدت مجروح کرد.

نظرات بینندگان