arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

معجزه این درمان های خانگی برای کاهش سیاهی دور چشم

روش های مختلفی برای کاهش حلقه های تیره پوست زیر چشم وجود دارد؛ با این حال پوست زیر چشم بسیار حساس است و نیاز به مراقبت زیادی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روش های مختلفی برای کاهش حلقه های تیره پوست زیر چشم وجود دارد؛ با این حال پوست زیر چشم بسیار حساس است و نیاز به مراقبت زیادی دارد.

به نقل از dermatologynwhouston، روش های مختلفی برای کاهش حلقه های تیره پوست زیر چشم وجود دارد؛ با این حاg پوست زیر چشم بسیار حساس است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. سیاهی حلقه یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه اکثر افراد با آن مواجه هستند. مهم نیست چقدر آرایش می کنید، این حلقه ها از بین نمی روند مگر اینکه از درون آنها را درمان کنید.

حلقه های سیاه معمولاً به دلیل وراثت، آلرژی، استرس و بیماری ایجاد می شوند. سایر عوامل شایع عبارتند از:

کمبود خواب
رژیم غذایی نامناسب
کم آبی
برخی از شرایط پزشکی مانند اگزما و عدم تعادل هورمونی نیز می توانند در ظاهر شدن سیاهی های زیر چشم نقش داشته باشند.

آلرژی خود را درمان کنید
بسیاری از افراد از آلرژی های فصلی و محیطی رنج می برند که باعث احتقان بینی و منجر به سیاهی زیر چشم می شود. اگر شما نیز آلرژی دارید که باعث احتقان بینی می شود، سعی کنید از آنتی هیستامین یا ضد احتقان استفاده کنید تا علائمی مانند عطسه و آبریزش بینی را کاهش دهید. همچنین می توانید از قطره های چشمی آنتی هیستامین بدون نسخه برای کاهش قرمزی و تورم چشم استفاده کنید.

خواب کافی داشته باشید
احتباس مایعات ناشی از کمبود خواب باعث پف و سیاهی زیر چشم می شود. سعی کنید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید. همچنین ممکن است بخواهید مصرف کافئین خود را قبل از خواب محدود کنید زیرا می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.

خیار می تواند سیاهی زیر چشم را کاهش دهد
خیار یک تونر طبیعی پوست است و دارای خواص تسکین دهنده است که می تواند ظاهر سیاهی دور چشم را کاهش دهد.

یک خیار را به ورقه های ضخیم برش دهید. برش ها را در یک کاسه آب سرد بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. برش ها را از یخچال خارج کرده و به مدت 10 دقیقه روی پلک های بسته خود قرار دهید. این کار را روزانه به مدت چند هفته انجام دهید تا کاملاً از شر سیاهی و تیرگی زیر چشم خلاص شوید. همچنین می توانید به جای ورقه های خیار از آب خیار استفاده کنید.

برای کاهش تیرگی چشم کمپرس سرد استفاده کنید
دو پد پنبه ای را در گلاب سرد یا چای سبز خیس کنید و حدود 15 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. این کار به انقباض رگ های خونی و در نتیجه کاهش سیاهی دور چشم کمک می کند. همچنین می‌توانید از تکه‌های یخ پیچیده شده در پارچه موسلین استفاده کنید، اما مطمئن شوید که یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید زیرا ممکن است باعث آسیب شود. این کار را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید تا سیاهی دور چشم از بین برود.

احتیاط: اگر عفونت چشمی دارید از کمپرس سرد استفاده نکنید.

روغن ویتامین E سیاهی دور چشم را درمان می کند
ویتامین E یکی دیگر از مواد مغذی مفید برای پوست است و بسیاری از محصولات زیبایی طبیعی از روغن ویتامین E برای درمان سیاهی دور چشم و چین و چروک استفاده می کنند. می توانید آن را از هر داروخانه یا فروشگاهی خریداری کنید، اما مهم است که روغن رقیق نشده را مستقیماً روی پوست نمالید زیرا برخی افراد به آن حساسیت دارند. در عوض، چند قطره را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و به آرامی با نوک انگشتان خود به چشم ها بمالید تا کاملا جذب شود. در صورت نیاز یک بار در روز تکرار کنید.

چای کیسه ای سرد استفاده کنید
چای کیسه ای یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سیاهی دور چشم است. چای حاوی تانن‌هایی است که قابض‌های طبیعی هستند و تورم را کاهش داده و رگ‌های خونی را منقبض می‌کنند تا به کاهش تیرگی و قرمزی اطراف چشم‌تان کمک کنند.

دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت 5 دقیقه در آب داغ قرار دهید. کیسه های چای را بردارید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم های بسته خود قرار دهید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که بهبودی را مشاهده کنید.

آب لیمو را فراموش نکنید
آب لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی در نظر گرفته می شود و به محو شدن حلقه های تیره و کاهش پف دور چشم کمک می کند. روش های مختلفی برای استفاده از آب لیمو وجود دارد:

گلوله های پنبه را در آب لیموی تازه آغشته کنید و آن را روی حلقه های تیره بمالید. قبل از اینکه با آب سرد آن را بشویید، بگذارید 10 دقیقه بماند. این درمان را دو بار در روز دنبال کنید تا زمانی که از سیاهی دور چشم خلاص شوید.

گزینه دیگر این است که یک قاشق غذاخوری آب لیمو و آب خیار، کمی پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پوره گوجه فرنگی (اختیاری) را مخلوط کنید. این مخلوط را زیر چشمان خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این درمان را یک بار در روز دنبال کنید تا زمانی که حلقه های تیره به طور کامل ناپدید شوند.

روغن بادام را امتحان کنید
روغن بادام حاوی ویتامین K است که به کاهش لکه های تیره، لکه ها و حتی سیاهی زیر چشم کمک می کند. همچنین نرم کننده خوبی است و پوست ظریف زیر چشم را نرم و لطیف نگه می دارد.

همچنین می توانید هر روز حدود 10 دقیقه با نوک انگشتان خود روغن بادام را به آرامی دور چشم ها ماساژ دهید. بعد از 20 تا 25 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید چند قطره روغن بادام را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. این درمان به از بین بردن حلقه های سیاه کمک می کند و رنگ پوستی یکنواخت به شما می دهد.

سیب زمینی پف دور چشم را کاهش می دهد
سیب زمینی ممکن است به کاهش سیاهی و پف دور چشم شما کمک کند. نشاسته موجود در سیب زمینی دارای خواص ضد التهابی است که برای پوست شما مفید است.

می توانید یک سیب زمینی را به صورت دایره ای برش دهید و به آرامی به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

از طرف دیگر، می توانید یک سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. گلوله های پنبه را در آب آن خیس کنید و به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. این درمان را یک بار در روز دنبال کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

گلاب سیاهی دور چشم را درمان می کند
از گلاب می توان برای از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده کرد؛ چرا که گلاب سرشار از ویتامین A و C است که به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک می کند.

فقط باید گلاب را با پنبه روی ناحیه زیر چشم خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که پیشرفت های قابل مشاهده ای وجود داشته باشد.

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی، یک پیمانه زردچوبه، یک قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق چایخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. این خمیر را زیر چشمان خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

راه های زیادی برای کاهش سیاهی دور چشم وجود دارد. تنها موضوع این است که چه چیزی برای نوع پوست شما بهترین گزینه است و زمانی که گام‌های درست را بردارید، می‌توانید نتایج فوری برای به حداقل رساندن تیرگی و پف زیر چشم به دست آورید.

 

 

نظرات بینندگان