arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

5 راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

هر چه سن بالاتر می رود، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر می شود. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع 2 انجام دهید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هر چه سن بالاتر می رود، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر می شود. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع 2 انجام دهید. 
به نقل از ageuk، هر چه سن بالاتر می رود، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر می شود. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع 2 انجام دهید.

برخی از عوامل خطر وجود دارد که ما نمی توانیم آنها را کنترل کنیم مانند سن، قومیت و سابقه خانوادگی اما با تغییر سبک زندگی، حدود 50 درصد از موارد دیابت نوع 2 را می توان پیشگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت.


کاهش وزن را در الویت قرار دهید
افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. در واقع، این مهم ترین عامل خطر دیابت نوع 2 شناخته می شود.

اگر اندازه دور کمر شما بیش از 31.5 اینچ (80 سانتی متر) برای یک زن و 37 اینچ (94 سانتی متر) برای یک مرد است، ممکن است بخواهید برای کاهش وزن دنبال راهکار باشید تا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید.

این وضعیت را می توان از طریق رژیم غذایی یا فعالیت بدنی مدیریت کرد یا حتی ترکیبی از هر دو. مهم است که وزن خود را به روشی سالم کم کنید که برای شما مفید باشد.

سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهید
افزایش مدت زمانی که صرف فعالیت بدنی می کنید باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و به کاهش وزن سالم تر کمک می کند.

تحرک بیشتر همیشه به معنای عرق کردن نیست؛ این به معنای فعالیت بیشتر روزانه به هر روشی است که برای شما مفید است، خواه این به معنای تمرینات ساده باشد یا بیشتر راه رفتن یا شرکت در یک کلاس ورزشی. هر تغییری را واقع بینانه در نظر بگیرید و در صورت نیاز کمک بخواهید.

می توانید با پزشک عمومی خود صحبت کنید تا ایده ای در مورد اینکه چه تمریناتی برای شما مناسب است به دست آورید.

با افزایش سن در مورد فعال شدن و فعال ماندن اطلاعات بیشتری کسب کنید.


سیگار نکشید
بیشتر مردم می دانند که سیگار چگونه خطر ابتلا به سرطان های خاص را افزایش می دهد، اما افراد کمتری می دانند که چگونه سیگار کشیدن با دیابت ارتباط دارد.

ثابت شده است که افرادی که سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند و اگر دیابت نوع 2 برای شما تشخیص داده شده است و سیگار می کشید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی آن هستید و ممکن است کنترل وضعیت شما را سخت تر کند.

تغذیه سالم داشته باشید
رژیم غذایی کم چربی، شکر و نمک و حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات، سطح کلسترول شما را کاهش می دهد و می تواند به کاهش وزن شما کمک شایانی کند.

شروع یا حفظ تغییرات در رژیم غذایی شما همیشه آسان نیست اما با ایجاد تغییرات کوچک در طول زمان، واقع بینانه تر می شود.

مصرف الکل را کنار گذارید
مصرف الکل با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. همچنین می تواند شانس شما را برای افزایش وزن افزایش دهد و کاهش وزن را دشوارتر کند و چاقی یا اضافه وزن شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

چه نکته ای را به خاطر بسپاریم؟
دیابت نوع 2 بیشتر افراد بالای 40 سال را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین اگر فکر می کنید ممکن است دیابت داشته باشید، مهم است که از پزشک خود مشورت بگیرید. پزشک می‌تواند شما را در مورد سطح خطر و اقداماتی که باید انجام دهید، راهنمایی کند.

نظرات بینندگان