arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

سران عرب خواستار آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین شدند

شرکت کنندگان در نشست سران عرب در منامه در بیانیه خود بر ضرورت خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و رفع محاصره فوری و توقف حملات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرده و کنترل نیروهای اسرائیلی بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: شرکت کنندگان در نشست سران عرب در منامه در بیانیه خود بر ضرورت خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و رفع محاصره فوری و توقف حملات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرده و کنترل نیروهای اسرائیلی بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم کردند.

سران کشورهای عربی خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی و حافظ صلح در فلسطین تا اجرای راه‌حل دو کشوری شدند و تمامی تلاش‌ها برای جابجایی مردم فلسطین را رد کرده و بر مقابله با آنها تاکید کردند. همچنین از اسرائیل خواسته شده از رفح عقب نشینی کند تا کمک‌های بشردوستانه به غزه ارائه شود

شرکت کنندگان از همه جناح‌های فلسطینی می‌خواهند که زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین باشند. همچنین بر مسئولیت شورای امنیت برای اتخاذ تدابیری برای اجرای راه‌حل دو دولتی تاکید کرده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، سران کشورهای عربی همچنین بر ضرورت پایان دادن به بحران سوریه به گونه‌ای که حاکمیت و تمامیت ارضی آن حفظ شود، تاکید کرده‌اند. از ارتش سودان و پشتیبانی سریع حل بحران و پایبندی به پلت فرم جده درخواست شده و همچنین بر حمایت قاطعانه از شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن تاکید شده است.

در این بیانیه حمله به کشتی ها در دریای سرخ و به خطر انداختن آزادی کشتیرانی محکوم شده است.

نظرات بینندگان