arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای، درباره محتوای دیدار اسد و بن سلمان نوشت، طرفین در این دیدار، روابط دوجانبه و راههای تقویت آن را بررسی کردند؛ به نحوی که به سود دو ملت و دو کشور باشد و باعث ثبات منطقه و همکاری بیشتر بین کشورهای عربی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس:، ولی عهد سعودی امروز در بحرین با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد و گفت بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشور‌های عربی است.

 بشار اسد رئیس جمهور سوریه که برای شرکت در نشست سران عرب، در بحرین حضور دارد، بعد از ظهر امروز پنجشنبه با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی دیدار و گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای، درباره محتوای دیدار اسد و بن سلمان نوشت، طرفین در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن را بررسی کردند؛ به نحوی که به سود دو ملت و دو کشور باشد و باعث ثبات منطقه و همکاری بیشتر بین کشور‌های عربی شود.

بشار اسد هم تأکید کرد که باید مکانیزم‌های همکاری و هماهنگی بین کشور‌های عربی توسعه پیدا کند. وی در این خصوص از نقش عربستان، تمجید کرد.

بن سلمان هم در این دیدار، ضمن تأکید بر لزوم تقویت گفتگو بین ریاض و دمشق، تأکید کرد که بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشور‌های عربی است.

رئیس جمهور سوریه امروز در رأس یک هیأت بلندپایه وارد بحرین شد تا در سی‌وسومین نشست سران کشور‌های عربی که امروز در منامه برگزار شد حاضر شود. 

بحرین پس از امارات دومین کشور عربی بود که پس از پایان بحران سوریه، سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. نهم اردیبهشت جاری، وزیر خارجه بحرین عبداللطیف بن راشد الزیانی برای نخستین‌بار پس از ۱۳ سال عازم دمشق شد تا شخصا اسد را برای حضور در نشست سران کشور‌های عربی دعوت کند.

نظرات بینندگان