arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

پیشنهادات سران قوا برای ساماندهی بازار ارز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه اعطای یارانه ریالی به واردات گندم، مواد غذایی و دارو و نظام ارزی تک نرخی را به عنوان پیشنهادات به ریاست مجلس شورای اسلامی برای طرح در جلسه سران قوا ارائه می دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ؛ جعفر قادری در خصوص جلسه امروز کمیسیون برای بررسی نوسانات ارزی و ضرورت حمایت از تولید ملی گفت: در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم شکل گیری نظام تک نرخی ارزی و لزوم تثبیت نرخ ارز حداقل تا 6 ماه آینده تاکید کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ ارزی که دولت برای 6 ماه آینده تعیین و تثبیت می کند باید قابل دفاع بوده و مورد توافق کارشناسان اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند که پس از تثبیت نرخ ارز بر قیمتی قابل دفاع باید یارانه ریالی برای واردات کالاهای اساسی مثل گندم، مواد غذایی و دارو در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید از این پس مبادلات ارزی تنها از کانال صرافی ها و بانک ها انجام شود.

قادری اظهار داشت: این پیشنهادات از طرف کمیسیون ویژه به ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد تا به عنوان راهکارهای قوه مقننه در جلسه روسای قوا مطرح شود.
نظرات بینندگان