arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

دوستان سابق شمقدری، او را کنار وثوقی، گوگوش، لیلافروهر، مهوش و... قرار دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزگاری شمقدری و رفقایش که امروز سازمان سینمایی را اداره می کنند، با ادبیاتی خاص امثال سیف الله داد را در نشریه ده نمکی و دیگر بلندگوی کاغذی شان به توپ می بستند و امروز انگار گند کار آنقدر بالا گرفته که رفقای سابقش با همان ادبیات سراغش آمده اند و او را با بهروز وثوق، فائقه آتشین، فروزان، آفت، لیلا فروهر، اسی‌نیک‌نژاد، وحدت، پوری بنایی، مهوش، ایرن، سپیده و شورانگیز در بحث مفاسد یکی کرده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از بازتاب ؛ هفته نامه یالثارات الحسین(ع) که پیش از این ادعا کرده بود به خاطر مشکلات مالی فعلاً منتشر نخواهد شد، در ستون سیاست به روایت همولایتی نوشت: جواد شمقدری (مشاور هنری و نور چشم فرهنگی رئیس جمهور و معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد ورئیس فعلی سازمان سینمایی وزارت ارشاد): برخی افراد در خصوص فیلمسازی که کاری بسیار تخصصی است نسخه می‌پیچند. سینما حوزه‌ای تخصصی و حساس است. بعضی‌ها به وجود مفهوم خیانت زن به شوهر و شوهر به زن در فیلمها اعتراض کرده‌اند درحالی که مقوله خیانت باید در سینما استفاده شود! افرادی پشت واژگانی مثل خانواده شهدا قرار گرفته و می‌خواهند جلوی نمایش بعضی فیلم‌ها که موضوع آن خیانت است را بگیرند! (ایران ۱۸/۷/۹۱)

۱- راست می‌گوید طفلکی! سینما خیلی تخصصی است! این که در سینمای ایران اسلامی و در مقام معاون وزیر و مشاور رئیس جمهور و با پول بیت‌المال مسلمین به چندین فیلم با موضوع رابطه زن شوهردار با پسر همسایه یا رابطه مرد متاهل با دختران نامحرم و... اجازه ساخت و نمایش داد و از بی‌ناموسی و فحشا حمایت مستقیم کرد، کاری است که از عهده هرکسی برنمی‌آید و فقط متخصصینی مثل شمقدری، معادی و... از پس آن برمی‌آیند!

۲- البته عزیزان دیگر هم در سینمای ایران متخصص بودند و حق داشته و دارند که برای سینمای ایران نسخه بپیچند و البته خودشان هم به صورت تخصصی تجربه کسب کرده و به مقام متخصص سینمای ایران نایل آمده‌اند! از جمله این متخصصان می‌توان به: بهروز وثوقی، فردین، ناصر ملک‌مطیعی، فائقه آتشین، فروزان، آفت، لیلا فروهر، اسی‌نیک‌نژاد، وحدت، پوری بنایی، مهوش، ایرن، سپیده و شورانگیز اشاره کرد!

۳- یکی از آخرین متخصصانی که در خصوص سینمای ایران حق اظهار نظر و نسخه‌پیچی دارد و اخیرا هم در یک حرکت شدیدا تخصصی به مقام متخصص کل و نسخه‌پیچ سینمای ایران نایل شده، گلشیفته فراهانی است که همین آقای شمقدری مدتی پیش برای حداکثر استفاده از تخصص او در داخل کشور از وی دعوت کرد تا به ایران بازگردد!

۴- البته این که فردی با سوابق شمقدری حق داشته باشد در تفسیر قرآن و امور شرعی و دینی اظهار نظر و نسخه‌ پیچی کند و به عدم لزوم رعایت حجاب در مملکت اسلامی یا لزوم وجود مفهوم خیانت زن به شوهر در فیلم‌های ایران فتوا دهد اشکالی ندارد! مهم این است که افراد فاقد تخصص در امور تخصصی مثل ضرورت وجود خیانت و نمایش آن در سینمای ایران اظهارنظر نکرده و نسخه نپیچند!

۵- البته اگر تخصص این است که شمقدریون (شمقدری و سینماگران دوستدار نمایش خیانت‌های خانوادگی و جنسی) دارند خدا را شکر که متخصص نیستیم!

۶- مشهور است که اخیرا در جهنم در قسمت اسفل‌السافلین یک بخشVIp ویژه این عده از متخصصان سینمای ایران افتتاح شده که به نوبه خود جای تقدیر دارد!

۷- و البته بنا به فرمایش جناب شمقدری، خانواده‌های شهدا، متدینان، ائمه جمعه و جماعت حق نهی از منکر را ندارند! بلکه ملت مسلمان ایران انقلاب کرده و شهید داده‌اند تا امثال شمقدری به قدرت رسیده و مجوز ساخت ونمایش فیلم‌هایی را صادر کنند که در زمان مهرداد پهلبد هم ساخته نشده است!
نظرات بینندگان