arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

ورود بالگردهای روسی به چرخه امدادرسانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از ورود چهار فروند بالگرد روسی به چرخه امدادرسانی کشور خبر داد.

محمود مظفر درگفت وگو با خبرنگار ایسنا  در این باره گفت: چهار فروند بالگرد مدل میل 171 ساخت کشورروسیه به زودی وارد چرخه امدادی کشورمی‌شود.

وی با بیان اینکه این بالگردهای دوموتوره ظرفیت گنجایش 20 سرنشین را دارند گفت: ‌این بالگردها به زودی وارد چرخه امدادی می‌شوند.

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر درادامه به ورود 10 خودروی ارتباطات سیار در مواقع بحران اشاره کرد و گفت:‌ این خودروهای ارتباطات سیارکه در نوع خود در خاورمیانه نمونه هستند دارای دوربین‌های متحرک و سیار برای ارسال تصاویر و فیلم مناطق حادثه دیده به مرکز عملیات را دارند.

مظفر با بیان اینکه این خودروها از طریق خطوط ماهواره‌ای قادر به ارسال تصاویر و همچنین برقراری ارتباط در مناطق حادثه دیده را دارند گفت:‌ در زمان وقوع حوادث و قطع خطوط ارتباطی و عدم برقراری ارتباط میان امدادگران و مرکزعملیات به معظلی بدل می‌شود که با ورود این خودروهای ارتباطی این مسئله تا حد زیادی برطرف می‌شود.

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این 10 خودرو ارتباطات سیارقابلیت برقراری ارتباط داخل محل حادثه را نیز دارند گفت: این 10 خودرو در 10 منطقه کشور مستقر و وظیفه پوشش سه استان را برعهده دارند که در زمان بروز حادثه به محل اعزام می‌شوند.

به گفته مظفر، طراحی این خودرو داخلی است.
نظرات بینندگان