arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱

آغاز مانور بسیج برای تهدیدات داخلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: مرحله اصلی رزمایش الی بیت المقدس روز جمعه با رمز یا ˈلبیک یا رسول اللهˈ و با حضور جانشین فرماندهی بسیج کشور در استان سمنان آغاز شد.

این رزمایش با حضور 10 هزار نفر از اعضای گردان های واکنش سریع ˈالی بیت المقدسˈ و در قالب 27 گردان بیت‏المقدس و نیز 9 گردان امام حسین (ع) و 9 گردان الزهرا در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: برنامه های طرح ریزی شده در این رزمایش شامل دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، مقابله با اغتشاشات، دفاع ازمراکز حساس، ایست و بازرسی، کمین و ضدکمین بر اساس طرح های مصوب و با توجه به تهدیدات داخلی است که با مشارکت فعال بسیجیان استان سمنان اجرا می شود.

سردار ˈعلی استاد حسینیˈ مهم ترین هدف این رزمایش را آمادگی نیروهای بسیج و دستیابی به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی افزود: ایران اسلامی دشمنانی دارد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در شرایط کنونی علاوه بر وظیفه دشمن ‏شناسی، لازم است تا بسیجیان در همه شرایط آمادگی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید با تمام توان در صحنه حاضر هستیم چرا که دشمنان از آمادگی مردم و بسیجیان ایران اسلامی می‏ترسند و تا زمانی که بسیجیان آماده باشند دشمنان جرات تعرض به خاک ایران پیدا نمی کنند و تمامی توطئه‏های آنان در نطفه خفه می‏شود.

وی افرود: همه بسیجیانی که در دسته های بیت المقدس و گردان های امام حسین(ع)، الزهرا(س) و امام علی(ع) سازماندهی شده‏اند در این رزمایش که در استان سمنان از نظر زمانی متمرکز و از نظر مکانی غیرمتمرکز برگزار می‏شود حضور دارند.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان با بیان اینکه در این استان بیش از 217 دسته عملیاتی تحت عنوان گردان‏های واکنش سریع بیت‏المقدس تشکیل شده است، افزود: این گردان‏ها شامل 147 دسته واکنش سریع ذوالفقار و 70 دسته واکنش سریع بیت‏المقدس است.

وی گفت: مکان برگزاری این رزمایش در شاهرود، میامی و گرمسار در منطقه عمومی این شهرستان ها است، در دامغان در اردوگاه قدس و در سمنان و مهدیشهر به صورت مشترک در اردوگاه قدس برگزار می‏شود.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان تعداد افراد شرکت کننده در این رزمایش را 10 هزار نفر به تفکیک شهرستان‏ها عنوان کرد.
نظرات بینندگان