arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۱

نخبه کشی تا کی؟

نویسنده : فواد رضوی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همه او ر ا می¬شناسند. دوستان و مخالفان و از همه بهتر وبیشتر دشمنان. متولد 1313. در سن 14 سالگی عازم قم می¬شود. شاگرد آیات عظام بروجردی، امام خمینی ، محقق داماد، گلپایگانی و حائری یزدی. مخالف سلطنت محمدرضا شاه پهلوی و انقلاب سفید او بود. علیرغم تعهدش به اسلام و انقلاب دیدی باز  داشت و قبل از انقلاب سفرهای زیادی به خارج از کشور رفت . 7 بار به زندان افتادو مجموعاً 4 سال و 5 ماه اسیر جلادان آن رژیم بود.تفسیر 22 جلدی بر قرآن نوشت. در سال 1340 کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار را تدوین کرد ( که به همین علت از سوی ساواک تا سرحد مرگ شکنجه شد) و در سال 1345 کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار را منتشر کرد. شخصیتی که از ابتدای نهضت امام خمینی یکی از یاران امام و از مبارزین راستین از سربازخانه تا زندان و کمیته مشترک بود. از سوی امام عضو شورای انقلاب شد و از موسسین جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی. همو که اول انقلاب از سوی گروه افراطی فرقان ترور شد و امام امت با تشبیه او به مدرس زنده ماندن او را به زنده ماندن نهضت گره زد. ریاست مجلس و ریاست جمهوری ، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرماندهی جنگ از او چهره ای ساخت که او را از دیگران متمایز نمود. آری او هاشمی رفسنجانی است. از برجسته ترین نخبگان اسلام و ایران. آیا زمان آن نرسیده قدر نخبگان جامعه خویش را با هر نوع سلیقه ای بدانیم و حرمت نگه داریم . لطفاً انکار نخبگی ایشان نکنید که یادآور شعر زیبای ابن سینا در رد نامسلمانی اش خواهد بود آنجا که گفت:
                کفر چو منی گزاف و آسان نبود              محکم تر از ایمان من ایمان نبود
                در دهر چو من یکی و آن هم کافر           پس در همه  دهر یک مسلمان نبود
   بی جهت نیست که از سال 54 مرتباً از سوی دشمنان تخریب می¬گردد. از سلطنت طلبان و فراریان و سازمان مجاهدین خلق( بخوانید منافقین) تا تندروهای چپ (یا اصولگرا و اصلاح طلب) . اشتباه نشود سخن برسر نقد نیست بلکه اشمئزاز از بوی تعفن تخریب است. آنجا که حسن وی نیز  عیب و نقض نمایانده می-شود.
 روی سخن نویسنده به دشمنان نیست. آنان عناد می¬ورزند و هر چه شخص بزرگتر و کارآمدتر باشد بیشتر او را تخریب می¬کنند بلکه از دوستانی  است که بعضاً از سر صدق و صفا مطلب می¬نویسند و در زمین دشمنان توپ میزنند. اینک گزیده هایی از مکتوبات را پیش رو قرار داده تا فرق انصاف و عدالت و نقد با تخریب و نخبه کشی خوب تبیین شود.
1- هاشمی فضای داخلی را ملتهب می¬کند و به طور دائم از کشورهای خارجی می¬خواهد فشارشان را بر داخل کشور بیشتر کند. دولت وحدت ملی با استراتژی براندازی شعار تعادل و پرهیز از افراط را سر می¬دهد. ( جلالی مسئول دفترآیت ا... مصباح  یزدی در سخنانی در مشهد، روزنامه آفتاب یزد مورخ 6/9/91)   


2- .... حالا گویا مرد بحران ها قصد کرده آنچه از نسل اول انقلاب به جا مانده را یکجا به درون چاه ویل خود پایین بکشد. [ نگارنده بعد از تهمت فتنه انگیزی به آیت ا... و ساقط کردن دولت اینگونه نتیجه می¬گیرد]  لذا حسرت بزرگ رجعت به 8 سال پیش در دل برخی ابدی خواهد شد. (عبدالرضا سلطانی روزنامه ایران مورخ 29/8/91)
3- هاشمی خود بزرگ بینی و خود فهمی داره ؛ فکر می¬کنی هاشمی مهمه؛  هاشمی به انقلاب خیانت کرد. ( مصاحبه جعفر شجونی با روزنامه اعتماد مورخ 28/8/91 )
4- بزرگترین عمل هاشمی و دوستان در شرایط فعلی سرمایه گذاری بر خشونت زائی و سرباز زدن مردم از فرمان رهبری با عنوان شیرین « کمک رسانی به فرمانده » است. .... بصیرت حکم می¬کند در شرایط اقتدار نظام جمهوری اسلامی و رهبر بزرگش درگیر صحنه سازی مزورانه حریف از قدرت افتاده داخلی(مقصود هاشمی است) نشده و چشم به عرصه های نبرد جهانی بدوزیم.اینها فریادهای آخرین  یک غریق پیش از استغراق کامل است.( دکتر زهرا طباخی، روزنامه وطن امروز ، مورخ 21/8/91، انزوای بدون جرح خانواده هاشمی)
5- [ هاشمی رفسنجانی:] مگر ما از قبل نگفته بودیم فلانی نژاد بهمان است؟ پس دم بصیرتان گرم ما می¬دانستیم وشما نه.
[نویسنده  در ذیل این مطلب با ابلیس خواندن ایشان می¬نویسد:] شیطان انگار تولید مثل کرده و شیطانک های اهل بصر آفریده. (حسین قدیانی در مقاله « بصیرت ابلیس؟!» ، روزنامه وطن امروز، مورخ 10/8/91)
   اینگونه جملات و کلمات در فضائی پراکنده است که قرار بود اخلاق و معنویت میدان داری کند. آیا امام صادق (ع) نفرمودند حرمت مومن از کعبه بالاتر است.  وآیا پیامر رو به روی کعبه نایستاد وبه او نفرمود :« ای کعبه خوشا به حال تو خداوند چقدر تو را بزرگ و حرمتت را گرامی داشته به خدا قسم حرمت مومن از تو بیشتر است زیرا خداوند تو را تنها از یک چیز حرام کرده ولی مومن را از سه چیز حرام کرده است: مال، جان، و آبرو تا کسی به او گمان بد نبرد. »
   برادران بیائید با خدای خویش نجوا کنیم و در کردار و گفتار خویش نظر افکنیم . فرض بر اینکه هاشمی رفسنجانی هیچکدام از صفات فوق الذکر را نداشته و ندارد. واصلاً نخبه جامعه ما نیست، آیا رواست بر مومن تهمت و اهانت ابلیس زدن و خائن گفتن و... . اگر مسلمان  و مومن هستیم -که ان شاء الله هستیم- باید گویشمان و نوشتارمان به گونه ای باشد که ایمانمان را ذوب نکند. مگر صادق آل محمد (ع) نفرمود: کسی  که  برادر مسلمانش را متهم کند ایمان در قلب او ذوب می-شود همانند ذوب شدن نمک در آب. » . چقدر فاصله است بین گفتار مرشدمان خمینی کبیر که حتی نام دشمنان خدا را با پیشوند " آقا " خطاب میکرد و ما که قلم از نیام کشیده و هر چه می خواهیم مینویسیم و گویا آخرتی وجود ندارد و کلام خدا که فرمود « آنچه بر زبان جاری شود ملک رقیب عتید می نویسد و نزد خود نگاه میدارد.» در حق ما نازل نشده است.
  دنیا با همه عظمتش آنقدر نمی ارزد  که آخرت ابدی را فدای آن کنیم و خدای ناکرده «خسر الدنیا و الآخره» گردیم. چه زیبا فرمود پیامبر بزرگوار اسلام که تیره بخت آنکه آخرت خویش را فدای دنیای خویش کند و بدبخت تر آنکه آخرت خویش را به دنیای دیگران بفروشد.

نظرات بینندگان