arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۱

حرکت چرخه اقتصادی کشور در گرو فعالیت صنعت خودرو است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، گفت : باید با تدبیر راهکاری عملی، سود حاصل از صنعت خودرو، نصیب تولید کنندگان شود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به کاهش سود سهام شرکتهای خودروساز در بورس اظهار داشت : هم اکنون سودی که از صنعت خودرو حاصل می شود متاسفانه تنها به جیب دلالان و افرادی می رود که هیچ گونه نقشی در تولید ندارند .

وی افزود : در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو بسیار زیاد است ، به طوری که سود حاصل از این اختلاف قیمت نصیب دلالان و واسطه ها شده و در این راستا علاوه  بر مصرف کننده ، تولید کننده  نیز متضرر می شوند.

وی تاکید کرد : باید تمهیداتی برای رفع مشکلات صنعت خودرو اندیشیده شود که بیش از این خودروسازان و سهامداران آنها متضرر نشود .

وی گفت : با افزایش سود شرکتهای بورسی خودروساز، قطعا نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بورس و خرید سهام شرکتهای خودروساز خواهد رفت.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی به حمایت دولت ها از صنعت خودرو همزمان با بحران اقتصادی اروپا پرداخت و تاکید کرد : با ایجاد بحران اقتصادی در اروپا ، پیش از همه وضعیت شرکتهای خودروسازی مورد توجه و حمایت دولتها قرار گرفت چرا که با ادامه فعالیت خودروسازان ،بسیاری از صنایع وابسته مثل فولاد ، پلیمر ، لاستیک سازی و دیگر صنایع جانبی فعال خواهند بود .

گروسی افزود : برای رونق و حرکت چرخه اقتصادی کشور ، باید صنعت خودرو فعال شود و اگر به این مساله بی توجهی شود قطعا اقتصاد کشور ضربه خواهد دید.
نظرات بینندگان