arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۱

مهدوی‌کیا: رکورددار جریمه رانندگی در آلمان‌ام!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاپیتان پرسپولیس در خصوص رعایت قوانین رانندگی و مقایسه رانندگی در آلمان و ایران صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از نامه، مهدی مهدوی‌کیا با حضور در برنامه سفر به خیر شبکه سوم سیما گفت: رکورد دار بیشترین مبلغ جریمه رانندگی در کشور آلمان هستم؛ زمانی که عضو تیم آینتراخت فرانکفورت بودم یک روز قصد داشتم در تمرین تیم حضور پیدا کنم که متاسفانه کمی دیر کرده بودم و باید سریعتر خودم را به تمرینات می رساندم. در یکی از خیابانهای فرانکفورت که در آن حداکثر سرعت مجاز ۵۰ کیلومتر در ساعت بود با سرعت ۷۵ یا ۸۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می کردم. در آلمان به غیر از دوربین های ثابتی که در خیابان ها وجود دارد دوربین هایی به صورت غیر محسوس تخلف رانندگان را ثبت می کند، پس از طی مسافتی در مقابل یکی از پمپ بنزین های شهر فرانکفورت ماموری خودروی مرا متوقف کرد و با این که مرا شناخت که بازیکن تیم فرانکفورت هستم ضمن اعمال جریمه سه نمره منفی نیز برای من ثبت کرد.

بازیکن پیشین تیم های بوخوم، هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت آلمان در ادامه گفت: یک هفته پس از این موضوع بار دیگر در یکی از اتوبان های آلمان دوربین های پلیس تخلفی را ثبت کردند اما این بار یکی از دوستان من در آلمان برگه تخلف را به جای من پر کرده بود و پس از مدتی نامه ای از طرف پلیس آلمان به منزل من آمده بود که در آن مرا ۵۰ هزار یورو جریمه کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از این بود که با دوستم تماس گرفتم و وی گفت برگه پلیس را به جای من پر کرده است. در ساعت ۶ صبح ماموران پلیس به منزل ما در طبقه چهارم یکی از آپارتمان های فرانکفورت آمدند تا با توجه به شکایتی که کرده بودم دستخط مرا با دستخطی که برگه را پر کرده بود تطبیق دهند؛ آنها می خواستند مرا ۵۰ روز کاری که معادل ۷۵ هزار یورو می شد جریمه کنند اما از طریق وکیل این موضوع را پیگیری کردم و توانستم از خطر یکی از سنگین ترین جریمه های آلمان رها شوم.

مهدوی کیا در خصوص آمار کشته های رانندگی در ایران گفت: چرا ما از اتفاقات درس نمی گیریم؟ آمار کشته شدگان ما در تصادفات رانندگی در دنیا یکی از بالاترین آمار ها در جهان است. ما باید فرهنگ رانندگی مان را عوض کنیم؛ بسیاری از کسانی که در داخل کشور بد رانندگی می کنند در خارج از کشور بسیار خوب و در چارچوب قانون رفتار می کنند.

وی تصریح کرد: واقعا باعث تاسف است وقتی می بینیم یک موتورسوار در تصادفی ساده فقط به خاطر نداشتن کلاه ایمنی کشته می شود، کسانی که موتورسواری می کنند باید بدانند چشمهای نگران بسیاری پشت آنهاست و پدر، مادر، همسر و فرزندان آنها چشم انتظارشان هستند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه صحبتهای خود گفت: تبلیغات و آموزش خیلی مهم است و می تواند به بهبود رانندگی ما کمک کند. در آلمان از دوران کودکی و در مهدهای کودک به کودکان قوانین را آموزش می دهند. باید فرهنگ رانندگی ما عوض شود و به حقوق دیگران نیز احترام بگذاریم؛ خیابان ها و خودروها باید استاندارد شوند و به بستن کمربند ایمنی نیز خیلی توجه شود.

کاپیتان تیم پرسپولیس یادآور شد: آمار کشته شدگان سوانح رانندگی ما که ۲۰ هزار نفر در سال است واقعا فاجعه است و تنها آرزو می کنم این آمار در سال آینده به صفر برسد، رانندگان باید بدانند که جان ۴ ، ۵ نفر در دست آنان است و در رعایت قوانین باید دقت کامل داشته باشند و آرزو می کنم که دیگر شاهد حوادث تلخ در حین رانندگی نباشیم.

مهدوی کیا در پایان صحبتهای خود گفت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.
نظرات بینندگان