arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱

آمریکا: رد "پیشنهاد مذاکره در استانبول" از سوی ایران عامل تعویق مذاکرات بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با یک روزنامه عربی اظهار اشت: ایران پیشنهاد مذاکره در استانبول در روز 28 ژانویه (9 بهمن) را نپذیرفت و همین مسئله عامل تعویق مذاکرات به ماه فوریه شد.

به گزارش مهر، یک مقام آمریکایی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: تا کنون توافقی درباره دور آتی مذاکرات گروه 1+5 و ایران ایجاد نشده است اما تماسها در این باره ادامه دارد.

وی افزود: ایران پیشنهاد مذاکرات روز دوشنبه هفته جاری (فردا) در استانبول را نپذیرفت به همین دلیل تاریخهای جدیدی برای  مذاکره در ماه فوریه را پیشنهاد دادیم.

این مقام آمریکایی افزود: ایران از یک ماه گذشته پیشنهادات زیادی را درباره زمان و مکان مذاکرات مطرح کرد که با هم متفاوت بودند. آخرین پیشنهاد آنها مذاکره در قاهره بود که با وجود اظهارات برخی مقامات مصری در زمینه وجود ناآرامی در این کشور و نامناسب بودن شرایط قاهره مطرح شد.

وی در ادامه با متهم نمودن ایران به وقت کشی افزود: عدم  توافق درباره دور جدید مذاکرات ما را دچار ناامیدی کرده است. ما درباره زمان ومکان مذاکرات از خود نرمش نشان دادیم اما ایران شروط جدیدی را مطرح می کند و این به معنای وقت کشی است.

نظرات بینندگان