arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

اعتراض به تبعیض میان كارگران توسعه تجارت و وزارت صنعت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از کارکنان رسمی و قراردادی سازمان توسعه تجارت ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای، نسبت به وجود تبعیض‌ در زمینه حقوق و مزایای خود اعتراض کرده و خواستار پیگیری فوری دولت در این رابطه شده‌اند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نامه آمده است: از سال گذشته حق بهره وری کارکنان رسمی و پیمانی مشغول در حوزه ستادی به موجب مفاد مصوبهٔ مورخ ۸۴/۴/۱۳ هیات وزیران در پی ادغام وزارتخانه‌های صنعت، معدن و بازرگانی به اجرا گذاشته شده و حقوق و مزایای آنان پرداخت می‌شود اما این حق به رغم صراحت مصوبهٔ مذکور و مستند قاطع و غیر قابل انکار ابلاغ شده از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری مبنی بر تسری وصف ستادی بودن به سازمان توسعه تجارت ایران، از سوی مدیریت سازمان مذکور نادیده گرفته می‌شود. ‌

بنا بر این گزارش، سید مهدی میر حسینی زواره‌ای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در نامه‌ای به تاریخ ۹۱/۶/۱۳ خطاب به تقی تقی‌پور مدیر کل امور اداری سازمان توسعهٔ تجارت، با اشاره این موضوع که «مسئولیت امر توسعه تجارت اعم از داخلی و خارجی در کشور و همچنین تولیت حوزه بازرگانی بین المللی در بخش صنعت، معدن و تجارت به عهدهٔ سازمان توسعه تجارت قرار دارد» ‌، این سازمان را در زمره دستگاه‌های «ستادی» دولت خوانده است.

کارکنان رسمی و قراردادی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامهٔ نامهٔ خود با اشاره به عدم اجرای مصوبهٔ هیات وزیران مبنی بر ۱۵ درصد افزایش حقوق کارکنان قراردادی این سازمان آورده‌اند: کارکنان قراردادی سازمان توسعه تجارت ایران به رغم گذشت ۱۰ ماه از تاریخ تصویب ۱۵ درصد افزایش حقوق مصوب هیات وزیران، هنوز افزایش حقوقی را مشاهده نکرده‌اند. این موضوع در کنار قراردادهای تنظیم شده متمایز از آنچه در وزارتخانه به اجرا در آمده است موجب کاهش حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته و در نتیجه تقلیل مستمر معاش آنان شده است.

در پایان این نامه با انتقاد از قطع مزایا و پاداش کارکنان رسمی شاغل در سازمان توسعه تجارت ایران آمده است: ارائه تسهیلات رفاهی مانند پاداش سالانه مطابق با قانون خدمات کشوری، پاداش روز ملی صنعت و معدن و دیگر مزایای مالی پرداخت شده در سطح وزارتخانه به کارکنان اعم از رسمی و قراردادی، از کارکنان رسمی و شاغل در سازمان توسعه تجارت ایران دریغ شده است‌. ‌

نظرات بینندگان