arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱

آیا رییس جدید "سیا" ، 17 سال پیس مسلمان شده است؟

ناظران مستقل سیاسی با توجه به اینکه او به خاطر نشست و برخواست با مقامات سعودی، مسلمان شده است ، امیدوارند او تمایلی به وهابیت پیدا نکرده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در مصاحبه چند روز پیش یکی از جاسوسان سابق " اف . بی .آی " با برنامه رادیویی "ترینتو رادیو شو" که توسط مجری معروف آن رادیو "تام ترینتو" اجرا می شود، اظهار داشت که "جان برینان"، رئیس جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پیشتر مسلمان شده است.

جان برینان اخیرا از سوی اوباما به عنوان جایگزین ژنرال "دیوید پتریوس" تعیین شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ العربیه گزارشی مفصل از نکات مهم این مصاحبه را برای خوانندگان خود تهیه نموده است .

ژنرال جان گوادلو که در مصاحبه با تام ترینتو شرکت کرده خود یکی از کارشناسان امور اسلامی آمریکا است وی می گوید که "جان برینان" رئیس جدید سازمان "سیا" احتمالا در فاصله سال های 1996-1999 یعنی زمانی که وی مدیر شاخه سازمان جاسوسی آمریکا در سفارت این کشور در ریاض بود به اسلام گرویده است.

ژنرال جان گوادلو که در سال 2008 از دفتر تحقیقاتی فدرالی اف بی آی استعفا داده بود در ادامه گفته است که جان برینان هنگامی که در سعودی بود به دین اسلام روی آورد به همین دلیل او به همراه جمعی از مسئولان سعودی از شهرهای مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره زیارت کرده است.

گوادلو در این مصاحبه اظهار داشته که به نظر می رسد برینان هنگام دوستی با برخی از مسئولان سعودی نحوه رفتار و برخورد آنها بر شخصیت او تاثیری مثبت گذاشته و احساس درونی و قلبی اش متاثر از اسلام شده است.

برینان در نشستی که در سال 2010 در یکی دانشگاههای اسلامی نیویورک با دانشجویان مسلمان شکرت کرده بود تا اندازه ای به زبان عربی نیز صحبت کرد.

او توانسته است به مدت 5 دقیقه به عربی صحبت کند اما اذعان داشت که به دلیل سن بالایش نتوانسته که عربی را به طور کامل فرا گیرد و آنچه را از این زبان به یاد دارد در سالهای 1975 و 1976 در کشورهای خاورمیانه آموخته است.

وی می گوید من به این دلیل به اسلام علاقه دارم که این دین با کشتن انسان های بیگناه مخالف است و در سوره مائده آمده است (هر کس نفس بیگناهی را بکشد مانند آن باشد که همه مردم را کشته است، و هر کس نفسی را حیات بخشد چون کسى است که همه مردم را حیات بخشیده باشد). این مسئله عمیقا مرا تحت تاثیر قرار داد.

با همه این تفاصیل و همه آنچه در مورد اسلام آوردن او در رسانه های آمریکایی گفته شده، اما وی تاکنون در نفی و یا تایید به اسلام گرویدن خود هیچ اظهار نظری نکرده است.

ناظران مستقل سیاسی با توجه به اینکه او به خاطر نشست و برخواست با مقامات سعودی، مسلمان شده است ، امیدوارند او تمایلی به وهابیت پیدا نکرده باشد.
نظرات بینندگان