صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۲
لیگ قهرمانان اروپا
گردش جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا که ساخته شده از نقره می باشد این هفته از کشور برزیل شهر ریو دو ژانیرو آغاز می شود و سفیران این تور دو ستاره برزیلی و هلندی هستند که این جام را در دست دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، جام قهرمانی 2013 لیگ قهرمانان اروپا که با ظاهر نقره ایی پرداخته شده است در این هفته شروع به گردش می کند و این جام از شهر ریو دو ژانیرو مهد فوتبال برزیل توسط ببتو ستاره نامدار دهه 90 برزیل و سیدرف ستاره مشهور هلندی دهه 2000 حمل می گردد تا درپایان روز یکشنبه در این کشور برای ترغیب هواداران و حمایت کنندگان مالی و همچنین  جلب توجه تماشا گران فوتبال دور می زند.
سپس این جام در روز های آینده برای ترویج فرهنگ فوتبال به قاره آسیا و آفریقا نیز سفر خواهد کرد. این یک مراسم سالیانه است که هر سال توسط یوفا به منظور ترویج فوتبال و جلب هوادار برگزار می شود و در قاره های مختلف به گردش در می آید. یوفا برای اینکه طرفداران فوتبال، این جام را از نزدیک ببینند و به فوتبال روی بیاورند این مراسم را برگزار می کند. این مراسم افراد مختلف را تشویق می کند تا فوتبال بازی کنند و به بازی جوانمردانه و احترام متقابل در کنار روابط عمیق دوستانه بپردازند.
سازنده این جام نقره ایی شرکت هاینکن است که از سال 1994 تاکنون به عنوان حامی اول این تور معرفی شده است و هر ساله این تور را برگزار می کند.در سال 2012 این جام در کشورهای مکزیک، تانزانیا، کنیا، چین و همچنین آمریکای شمالی به گردش درآمد و در سال 2011 در کشورهای آسیایی، در سال 2009 در کشورهای آفریقایی، در سال 2008 در کشورهای آمریکای جنوبی و در سال 2007 در کشورهای آسیایی ژاپن، اندونزی، هنگ کنگ، ملزی و تایلند به گردش درآمد.
دو سفیر فوتبال به نام ببتو که افتخارات باشگاهی و فتح جام جهانی 1994 را در کارنامه دارد و کلارنس سیدورف هلندی که  چهار بار جام قهرمانان اروپا را بالای سر برده است، همراه این جام هستند و با مردم عکس یادگاری می گیرند و از خاطرات و تجربیات فوتبالی با مردم صحبت می کنند.