arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۲
لیگ قهرمانان اروپا

گردش جام نقره ایی قهرمانی اروپا از برزیل آغاز شد

گردش جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا که ساخته شده از نقره می باشد این هفته از کشور برزیل شهر ریو دو ژانیرو آغاز می شود و سفیران این تور دو ستاره برزیلی و هلندی هستند که این جام را در دست دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، جام قهرمانی 2013 لیگ قهرمانان اروپا که با ظاهر نقره ایی پرداخته شده است در این هفته شروع به گردش می کند و این جام از شهر ریو دو ژانیرو مهد فوتبال برزیل توسط ببتو ستاره نامدار دهه 90 برزیل و سیدرف ستاره مشهور هلندی دهه 2000 حمل می گردد تا درپایان روز یکشنبه در این کشور برای ترغیب هواداران و حمایت کنندگان مالی و همچنین  جلب توجه تماشا گران فوتبال دور می زند.
سپس این جام در روز های آینده برای ترویج فرهنگ فوتبال به قاره آسیا و آفریقا نیز سفر خواهد کرد. این یک مراسم سالیانه است که هر سال توسط یوفا به منظور ترویج فوتبال و جلب هوادار برگزار می شود و در قاره های مختلف به گردش در می آید. یوفا برای اینکه طرفداران فوتبال، این جام را از نزدیک ببینند و به فوتبال روی بیاورند این مراسم را برگزار می کند. این مراسم افراد مختلف را تشویق می کند تا فوتبال بازی کنند و به بازی جوانمردانه و احترام متقابل در کنار روابط عمیق دوستانه بپردازند.
سازنده این جام نقره ایی شرکت هاینکن است که از سال 1994 تاکنون به عنوان حامی اول این تور معرفی شده است و هر ساله این تور را برگزار می کند.در سال 2012 این جام در کشورهای مکزیک، تانزانیا، کنیا، چین و همچنین آمریکای شمالی به گردش درآمد و در سال 2011 در کشورهای آسیایی، در سال 2009 در کشورهای آفریقایی، در سال 2008 در کشورهای آمریکای جنوبی و در سال 2007 در کشورهای آسیایی ژاپن، اندونزی، هنگ کنگ، ملزی و تایلند به گردش درآمد.
دو سفیر فوتبال به نام ببتو که افتخارات باشگاهی و فتح جام جهانی 1994 را در کارنامه دارد و کلارنس سیدورف هلندی که  چهار بار جام قهرمانان اروپا را بالای سر برده است، همراه این جام هستند و با مردم عکس یادگاری می گیرند و از خاطرات و تجربیات فوتبالی با مردم صحبت می کنند.

نظرات بینندگان