صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه تلویزیونی «ما ایرانی ها» با اجرای «امیرحسین مدرس» از امشب روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

به گزارش فارس، «علیرضا خوش نویس» تهیه کننده «ما ایرانی ها» گفت: این برنامه در 26 قسمت 52 دقیقه ای ویژگی‌های اخلاقی ما ایرانی‌ها را به نقد می‌کشد.

علیرضا خوش‌نویس افزود: این برنامه در دو فصل اخلاق ایرانی و شهر ایرانی موضوعات مبتلابه جامعه امروز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این برنامه با دعوت از اساتید دانشگاه، چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و... خلقیات و ویژگی‌های ما ایرانی‌ها و شاخصه‌های شهر ایرانی را مورد واکاوی قرار می‌دهد و همه گفتگوهای آن صمیمانه و خودمانی خواهند بود.

خوش نویس گفت: ما ایرانی ها به دنبال پاسخی مناسب درباره پرسش همیشگی ما است، اینکه ما ایرانی‌ها از نظر اخلاقی چه نقاط ضعف و قوتی داریم و ریشه این صفات کجاست؟ اینکه در سال‌های اخیر از نظر اخلاقی و سبک زندگی پیشرفت داشتیم یا پسرفت؟

وی تأکید کرد: فصل دوم این برنامه به حوزه سبک زندگی می پردازد و از این گذار موضوع معماری ایرانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خوش نویس گفت: در این برنامه معماری به عنوان عنصر مهمی‌ که در هویت، فرهنگ و سبک زندگی ما تاثیر به سزایی دارد، بررسی می‌شود و می‌خواهیم بدانیم تا امروز در حوزه معماری و شهرسازی منطبق با دین و ملیت ما چه اقداماتی صورت گرفته است.

تهیه‌کننده «ما ایرانی‌ها» گفت: این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیماست که از امشب هر هفته شنبه ها از شبکه دو روی آنتن می رود.

این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا خوشنویسی و با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و ... به منظور بررسی ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری ایرانی‌ها شنبه هر هفته ساعت 19:30 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

حس میهن دوستی، دروغ، بی نظمی،‌ مهربانی و خونگرمی، مهمانوازی، بی قانونی، ریاکاری و... ما ایرانی‌ها از جمله موضوعاتی هستند که در این برنامه با نگاه تاریخی و جامعه شناسی به آن پرداخته می‌شود.