صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۹۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
ژاپن قصد دارد تا پایان سال 2020 نرخ روبات های ویژه ای را که برای مراقبت از سالمندان طراحی شده اند افزایش دهد . این افزایش باعث می شود تا پایان سال مذکور ، 80 درصد از سالمندان توسط روبات ها نگهداری شوند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن قصد دارد تا پایان سال 2020 نرخ روبات های ویژه ای را که برای مراقبت از سالمندان طراحی شده اند افزایش دهد . این افزایش باعث می شود تا پایان سال مذکور ، 80 درصد از سالمندان توسط روبات ها نگهداری شوند .

به گزارش «انتخاب» به نقل از گاردین، ژاپنی ها که ید طولایی در تولید روبات ها دارند و البته برای سالمندان خود احترام و اهمیت خاصی قائل هستند ، طرحی ویژه برای سال های آتی طراحی کرده اند . طرحی که به موجب آن تعامل روبات ها و سالمندان به رقم 80 درصدی خواهد رسید .

شکی نیست که با کاهش نرخ زاد و ولد و عبور جمعیت از دایره سنی  میانسال به سالمند، تعداد افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارند بیشتر می شود . در این میان تعداد نیروهای ماهر پرستار که باید از این افراد مراقبت کنند ، کفاف نیاز جامعه را نخواهد داد . اکنون به نظر می رسد دولت ژاپن قصد دارد با  پذیرش تکنولوژی در سطوح مختلف بهداشت و درمان، شکاف موجود در نیروی کار پرستاری را پر کند.

 روبات موسوم به "Robear"  یکی از محبوب ترین روبات های پرستار در ژاپن است . روباتی که نه تنها از بیماران عادی ، بلکه از  سالمندانی که توان حرکت ندارند و یا برای حرکت به صندلی چرخدار نیازمندند ، حمایت می کند . در حال حاضر انواع این روبات در بیمارستان ناگویا ژاپن  وجود دارد . اما با توجه به وعده وزارت بهداشت ژاپن احتمالا تعداد این نوع از روبات نیز افزایش خواهد یافت .

همزمان با افزایش جمعیت کهنسالان  ژاپن، پیش بینی می شود که تا سال 2025،  370 هزار شهروند ژاپنی نیازمند مراقبت های بهداشتی و درمانی باشند . جالب است که بیماران و کهنسالان نیز با روبات ها روابطی دوستانه دارند . توسعه دهندگان تلاش های خود را بر تولید دستگاه های روباتیک ساده متمرکز کرده اند  که به سهولت سالمندان را از تخت بلند کنند و یا به حمام و سرویس بهداشتی برسانند .

مرکز تحقیقاتی هیراکوا یکی از برترین مراکز در حوزه حمایت از تولیدات تکنولوژی است که طی 5 سال اخیر بالغ بر 98 درصد از موسسات درمانی و حمایتی سالمندان را تحت پوشش خود در آورده و به ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی در ژاپن کمک هایی شایان کرده است . دولت ژاپن امیدوار است تا پایان سال 2025 تمامی سالمندان را زیر چتر حمایتی/بهداشتی خود بگیرد .