صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۰۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
پس از تصادف مرگبار خودروی اوبر، این بار یکی از خودروهای خودران تسلا تصادف کرد و آتش گرفت . این موضوعی است که باعث شده بسیاری از فعالان عرصه فناوری نسبت به امنیت این خودروها دچار تردید شوند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از تصادف مرگبار خودروی اوبر، این بار یکی از خودروهای خودران تسلا تصادف کرد و آتش گرفت . این موضوعی است که باعث شده بسیاری از فعالان عرصه فناوری نسبت به امنیت این خودروها دچار تردید شوند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بسیاری از کاربران تکنولوژی معتقدند، هنوز هم زود است که پای خودروهای خودران کمپانی های مختلف به خیایان ها باز شود.

با وجود آن که خودروی مذکور از آخرین نسل خودروهای تسلا یعنی مدل ایکس بوده و حتی به ویژگی تلسکوپ Autosilver Tesla  نیز مجهز بود است .

این شرکت در یک پست در وب سایت خود، گفت که بررسی  دوربين هاي کامپيوتري که بازيابي شده اند نشان مي دهند که تکنولوژی Autopilot کمک راننده تسلا  قطع بوده و تصور مي شود که راننده 38 ساله خودرو  در طول چند ثانيه قبل از تصادف خودرو  یعنی درست بعد از اینکه وسیله نقلیه بر روی بزرگراهی در  شمال کالیفرنیا به یک خط کش بتونی  برخورد کند و آتش بگیرد کنترل فرمان را در دست داشته است .

با توجه به کشته شدن یک عابر دوچرخه سوار در جریان حادثه اوبر اکنون این سوال بیش از هر زمان دیگری مطرح است که آیا اساسا خودروهای خودران قابل اعتمادند ؟آن هم اکنون که هر سازنده خودرو در سراسر جهان(از  جنرال موتورز و بی ام و تا فورد و تویوتا ) در تلاش است  تا خودروهای خودران تولید کند.

در وب سایت تسلا ایلان ماسک برای دفاع از خود می گوید: "هر راننده مسئول اخطار هایی است که از سیستم خودران دریافت می کند و برای به دست گرفتن رانندگی باید آماده باشد ." وبسایت تسلا نیز نوشته که تمامی خودروهای تسلا شامل سخت افزارهایی هستند که در آینده اجازه می دهد تا آنها را فراتر از قابلیت کامل خود ران و با  سطح ایمنی بسیار بالاتر از یک راننده انسان پیش ببرد".

سایت تسلا اعلام کرده که  که سیستم های کامپیوتری ماشین تصادفی  نشان می دهند که دست های راننده 6 ثانیه قبل از حادثه بر روی فرمان شناسایی نشده است. گفته می شود که آنها همچنین نشان می دهند که راننده قبل از تصادف حدود 5 ثانیه و حدود  150  متر  زمان برای توقف داشته اما "اقدامات انجام نشده است".

این اولین بار نیست که سیستم خودران تسلا در یک تصادف مرگبار شرکت داشته است. پیش از این  در جریان یک تصادف در سال  2016، انجمن ایمنی حمل و نقل ایالات متحده راننده را برای " وابستگی بیش از حد  به اتوماسیون خودرو" متهم کرد . چرا که که اگرچه سیستم خودران وجود داشته اما راننده باید به شرایط اتوموبیل دقت می کرده .

تسلا در بیانیه ای نیز اعلام کرده که راننده در تصادف اخیر چندین بار در طول سفر در مورد نیاز به کنترل فرمان، هشدارهای متعددی دریافت کرده است.

.