صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: باید مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به اصول و پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام می شود، برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: باید مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به اصول و پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام می شود، برگزار شود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) گفت: برای مراسم عزاداری ماه محرم باید شرایط امروز جامعه در نظر گرفته شود و اصول بهداشتی و پروتکل هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت تعیین می شود، برای برگزاری این مراسم رعایت شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مراسم ها باید در فضای باز برگزار شود، در میان حاضرین تراکم وجود نداشته باشد و فاصله به خوبی رعایت شود، از سوی دیگر مردم در این روزها که نذر دارند و به امر اطعام دهی مشغول می شوند، باید به رعایت اصول بهداشتی در محیط آشپزخانه ها و بسته بندی غذا در ظروف یکبار مصرف توجه کنند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه عاشورا و کربلا اساس نهضت ما است، عنوان کرد: مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) در ماه محرم را نه باید به صورت رها و بدون ضابطه برگزار کرد که به عده ای صدمه ای وارد شود و نه می توان به کلی مراسم ها را لغو کرد و در خانه نشست. باید احساس و شور عاشورایی در فضای حقیقی و بیرونی جامعه در زمانی که این مراسم ها برگزار شود، ایجاد شود، البته با رعایت پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می کند.

تقوی افزود: شب های قدر در ماه مبارک رمضان نیز با رعایت اصول و استانداردها برگزار شد، مگر کارخانه ها و کارگاه ها را چگونه اداره می کنیم؟ کنکور قرار است چگونه برگزار شود؟ پس برخی اجتماعات که برای اداره کشور لازم است باید با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار شوند.