arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

تقوی: نمی‌توان به کلی مراسم‌های محرم را لغو کرد و در خانه نشست / اجتماعاتی که برای کشور لازم است باید با رعایت اصول بهداشتی برگزار شوند؛ مگر کنکور قرار است چگونه برگزار شود؟

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: باید مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به اصول و پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام می شود، برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: باید مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به اصول و پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام می شود، برگزار شود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) گفت: برای مراسم عزاداری ماه محرم باید شرایط امروز جامعه در نظر گرفته شود و اصول بهداشتی و پروتکل هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت تعیین می شود، برای برگزاری این مراسم رعایت شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مراسم ها باید در فضای باز برگزار شود، در میان حاضرین تراکم وجود نداشته باشد و فاصله به خوبی رعایت شود، از سوی دیگر مردم در این روزها که نذر دارند و به امر اطعام دهی مشغول می شوند، باید به رعایت اصول بهداشتی در محیط آشپزخانه ها و بسته بندی غذا در ظروف یکبار مصرف توجه کنند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه عاشورا و کربلا اساس نهضت ما است، عنوان کرد: مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) در ماه محرم را نه باید به صورت رها و بدون ضابطه برگزار کرد که به عده ای صدمه ای وارد شود و نه می توان به کلی مراسم ها را لغو کرد و در خانه نشست. باید احساس و شور عاشورایی در فضای حقیقی و بیرونی جامعه در زمانی که این مراسم ها برگزار شود، ایجاد شود، البته با رعایت پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می کند.

تقوی افزود: شب های قدر در ماه مبارک رمضان نیز با رعایت اصول و استانداردها برگزار شد، مگر کارخانه ها و کارگاه ها را چگونه اداره می کنیم؟ کنکور قرار است چگونه برگزار شود؟ پس برخی اجتماعات که برای اداره کشور لازم است باید با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار شوند.

نظرات بینندگان