صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
انتشار نخستین آمار فروش اکران فیلم‌های نوروزی پس از پنج روز نمایش نشان داد سینمای ایران برای بیرون آمدن از سایه کرونا و بازگشتن به روزهای اوج راهی دراز پیش رو دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: انتشار نخستین آمار فروش اکران فیلم‌های نوروزی پس از پنج روز نمایش نشان داد سینمای ایران برای بیرون آمدن از سایه کرونا و بازگشتن به روزهای اوج راهی دراز پیش رو دارد.

پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ پس از پنج روز نمایش «خورشید» مجید مجیدی است که کمتر از ۱۶۰۰ تماشاگر داشته و با در نظر گرفتن بهای بلیت ۳۰ هزار تومانی (در سینماهای ممتاز و پردیس‌ها) حدود ۴۰ میلیون تومان فروخته است. «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی هم به لطف داستان طنز و حضور بازیگران محبوب و سرشناس ۱۲۸۰ نفر را در شرایط کرونا به سالن‌های تاریک کشانده و ۳۲ میلیون تومان درآمد داشته است.

«تکخال» مجید مافی با ۹۶۰ تماشاگر و ۲۳ میلیون تومان فروش و «خون شد» مسعود کیمیایی با ۷۴۰ تماشاگر و ۱۸ میلیون تومان فروش هم در رده‌های بعد قرار دارند. «لاله» به کارگردانی اسی نیک‌نژاد که پس از سال‌ها سرانجام رنگ پرده را دید، فقط ۱۳۰ تماشاگر داشته و کمی کمتر از چهار میلیون تومان فروخته است.

شاید برای داوری منصفانه‌تر درباره عملکرد پنج فیلم اکران نوروز باید بیشتر منتظر بمانیم؛ زمانی که کمی از حال و هوای روزهای اول سال بگذرد و مردم برای پر کردن اوقات فراغت خود سینما رفتن را هم یکی از گزینه‌ها در نظر بگیرند. در این پنج روز در مجموع حدود ۴۷۰۰ نفر به سینما رفته‌اند.