arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

کمتر از ۵۰۰۰ تماشاگر در ۵ روز / آغاز نومیدکننده اکران نوروز ۱۴۰۰ با بلیت ۳۰ هزار تومانی

انتشار نخستین آمار فروش اکران فیلم‌های نوروزی پس از پنج روز نمایش نشان داد سینمای ایران برای بیرون آمدن از سایه کرونا و بازگشتن به روزهای اوج راهی دراز پیش رو دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: انتشار نخستین آمار فروش اکران فیلم‌های نوروزی پس از پنج روز نمایش نشان داد سینمای ایران برای بیرون آمدن از سایه کرونا و بازگشتن به روزهای اوج راهی دراز پیش رو دارد.

پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ پس از پنج روز نمایش «خورشید» مجید مجیدی است که کمتر از ۱۶۰۰ تماشاگر داشته و با در نظر گرفتن بهای بلیت ۳۰ هزار تومانی (در سینماهای ممتاز و پردیس‌ها) حدود ۴۰ میلیون تومان فروخته است. «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی هم به لطف داستان طنز و حضور بازیگران محبوب و سرشناس ۱۲۸۰ نفر را در شرایط کرونا به سالن‌های تاریک کشانده و ۳۲ میلیون تومان درآمد داشته است.

«تکخال» مجید مافی با ۹۶۰ تماشاگر و ۲۳ میلیون تومان فروش و «خون شد» مسعود کیمیایی با ۷۴۰ تماشاگر و ۱۸ میلیون تومان فروش هم در رده‌های بعد قرار دارند. «لاله» به کارگردانی اسی نیک‌نژاد که پس از سال‌ها سرانجام رنگ پرده را دید، فقط ۱۳۰ تماشاگر داشته و کمی کمتر از چهار میلیون تومان فروخته است.

شاید برای داوری منصفانه‌تر درباره عملکرد پنج فیلم اکران نوروز باید بیشتر منتظر بمانیم؛ زمانی که کمی از حال و هوای روزهای اول سال بگذرد و مردم برای پر کردن اوقات فراغت خود سینما رفتن را هم یکی از گزینه‌ها در نظر بگیرند. در این پنج روز در مجموع حدود ۴۷۰۰ نفر به سینما رفته‌اند.

نظرات بینندگان