صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۷:۱۳
کد خبر: ۶۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بی بی سی:
این روزها که بازار رمز ارزها بسیار داغ شده است، افراد مختلف جامعه نیز تلاش دارند در این بازار طرفانه گذاری کنند، اما همزمان با افزایش سرمایه گذاري در این بازار، نرخ کلاهبرداری ها نیز افزایش قابل توجهی یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها که بازار رمز ارزها بسیار داغ شده است، افراد مختلف جامعه نیز تلاش دارند در این بازار طرفانه گذاری کنند، اما همزمان با افزایش سرمایه گذاري در این بازار، نرخ کلاهبرداری ها نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

 

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی افراد کم تجربه در راه خرید رمزارز‌ها و در دام کلاهبرداران همه پس انداز‌های خود را از دست داده اند، این همان اتفاقی است که برای یک مرد انگلیسی به نام جوزف رخ داد.

جوزف سال‌ها تجارت شخصی خود را اداره می‌کرد و پس انداز زیادی برای دوران بازنشستگی ذخیره کرده بود. او قصد داشت از این پول برای خرید یک خانه ییلاقی بدون رهن برای خود و همسرش استفاده کند تا بقیه روز‌های خود را در آرامش سپری کنند.

او در تلاش برای افزایش این پس انداز‌ها به سرمایه گذاری آنلاین کشیده شد، اقدامی در زمینه تجارت ارز‌های رمزپایه که او را تحت الشعاع کلاهبرداران مشکوک قرار داد و پس انداز زندگی اش را از بین برد.
او می‌گوید: "من و همسرم بسیار ناراحت هستیم. ما سبک زندگی و برنامه‌های خود را از دست داده ایم. "

جوزف (نام واقعی او نیست) در سن ۷۰ سالگی قرار دارد و از آنچه اتفاق افتاده احساس آسیب پذیری و ناراحتی می‌کند. او می‌گوید: "من می‌خواستم این تجارت آنلاین را انجام دهم، زیرا همه می‌گفتند چقدر خوب است، تا شیوه زندگی بهتری به ما بدهد. "

کلاهبرداران به او گفتند برای دریافت سود حاصل از سرمایه گذاری در ارز‌های مجازی به ۱۰ درصد از سرمایه او نیاز دارند. او گفت که بیمار است و هنگام تماس با تلفن زمین خورد و کلاهبرداران هنوز پشت خط بودند که امدادگران اورژانس رسیدند. در طول بیماری جوزف، او پیغام‌های متنی دریافت پول بیشتر دریافت می‌کرد. او گیج شد و موافقت کرد پول بیشتری را تحویل دهد و در نهایت بیش از ۲۵۰ هزار پوند  پس انداز زندگی اش از دست داد.

بانک‌ها هشدار‌هایی درباره معاملات تقلبی ارز‌های رمزنگاری شده صادر کرده اند، ولی بعید است هیچ یک از این هشدار‌ها ضرر‌های او را پس دهند. جوزف گفت: "من فکر می‌کردم با پولم درگیر یک سرمایه گذاری خوب هستم. وقتی از بیمارستان بیرون آمدم شوک کاری که انجام داده بودم به من ضربه زد. این پول برای بازنشستگی ما و هرگونه مراقبت‌های بهداشتی آینده مورد نیاز ما بود. من هیچ راهی برای جبران پولی که در دوران بازنشستگی از دست داده ام ندارم. "

کلاهبرداران در قالب‌های مختلف ظاهر می‌شوند، چه طرح ثروتمند شدن سریع و چه وعده‌های عاشقانه. به راحتی می‌توان تصور کرد که این اتفاقات هرگز برای شما اتفاق نمی‌افتد، اما واقعیت این است که هر کسی می‌تواند هدف قرار گیرد و هرکسی می‌تواند فریب بخورد.