صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۶۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید جن عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین در حالیکه رسیدن به توافق نهایی در این مذاکرات معطل تصمیم سیاسی آمریکاست، مدعی شد: به نتیجه رساندن مذاکرات برای دستیابی به توافق بر عهده ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در حالیکه دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی واشنگتن در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی در مذاکرات وین است، ادعا کرد که آمریکا و متحدانش آماده یک توافق قوی با ایران هستند و بلافاصله در تداوم لفاظی ها توپ را به زمین ایران انداخت.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین در حالیکه رسیدن به توافق نهایی در این مذاکرات معطل تصمیم سیاسی آمریکاست، مدعی شد: به نتیجه رساندن مذاکرات برای دستیابی به توافق بر عهده ایران است.

این مقام ارشد دولت بایدن ادامه داد: آمریکا با کمک متحدان و شرکای خود در مذاکرات وین در خصوص یک نقشه راه برای بازگشت به پایبندی مذاکره کرده است. اگر این توافق در راستای منافع آمریکا باشد، جو بایدن اعلام کرده که حاضر است وارد آن شود.

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد آمریکا و متحدانش آماده هستند یک توافق قوی ارائه دهند اگر ایران آماده انجام اقدامات مشابه را داشته باشد.

جن ساکی همچنین مدعی شد با این حال ایران تعدادی از مسائل را مطرح کرده است که ربطی به پایبندی مشترک در توافق هسته ای ندارند و بازگشت به پایبندی در تمرکز و هدف ما است.

وی در ادامه ادعاهایش بدون اشاره ای به تعهدات واشنگتن و بد عهدی ها و زیاده خواهی هایش اضافه کرد ما از ایران می خواهیم به جای مطرح کردن مسائل خارج از محتوای مذاکرات وین یا مقصر دانستن دیگران برای توقف مذاکرات، بر توافق مذاکره شده در وین متمرکز شود.

این اظهار نظر سخنگوی کاخ سفید در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می شود، بدلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمزها با قدرت و منطق عمل می کند.

امیرعبداللهیان افزود: هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا نخواهیم رفت. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می شود، بدلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمزها با قدرت و منطق عمل می کند.

امیرعبداللهیان افزود: هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا نخواهیم رفت. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.