صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۲۰:۱۹
کد خبر: ۸۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱
معاون سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:
بهادر کاظمی با بیان این‌که خودرو با ۵۵ استاندارد تولید می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱ استاندارد مربوط به سازمان ملی استاندارد، یک استاندارد مربوط به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سه استاندارد آلایندگی مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای صنعت: خبرهای دریافتی حاکی از تلاش سازمان حفاظت محیط زیست برای اجبار خودروسازان کشور به ارتقاء استانداردهای آلایندگی از یورو2 به یورو4 است،موضوعی لازم و نامناسب در شرایط فعلی که می تواند منجر به فشار بیشتر به خودروسازان و در نهایت تعطیلی تولید شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان ملی استاندارد در خصوص این موضوع گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید به موضوع ارتقاء استاندارها در حوزه آلایندگی نگاه جامع و سیستمی داشته باشد.

بهادر کاظمی افزود: حتی اگر تجهیزات سوخت خودروها به یورو4 ارتقاءیابد،بنزین لازم برای آن در کشور تولید نشده است و وزارت نفت نتوانسته به تعهدات خود در زمینه تولید بنزین یورو4 عمل کند.
وزارت نفت مدت هاست که برای کاهش آلایندگی خودروها، موظف به ارتقاء استاندراد سوخت از یورو ۲ به یورو ۴ ارتقا شده بود اما تاکنون نتوانسته است که این کار را اجریی و عملیاتی نماید.

بهادر کاظمی با بیان این‌که خودرو با ۵۵ استاندارد تولید می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱ استاندارد مربوط به سازمان ملی استاندارد، یک استاندارد مربوط به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سه استاندارد آلایندگی مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به الزام سازمان حفاظت محیط زیست به تولید سوخت با استاندارد یورو ۴، تصریح کرد: وزارت نفت هنوز اعلام نکرده که نمی‌تواند بر اساس وعده قبلی سوخت یورو ۴ را تولید کند، از این رو باید تا پایان سال صبر کنیم و ببینیم که امسال سوخت یورو ۴ تولید و تحویل جایگاه‌های سوخت می‌شود یا خیر.

به گفته کاظمی، چنانچه زیرساخت‌های تولید سوخت یورو4 در کشور فراهم شود، خودروسازان مشکلی در خصوص تولید محصولات خود مطابق با استاندارد یورو ندارند.