arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱
معاون سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:

تولید سوخت یورو4 مقدم بر تولید خودرو با این استاندارد

بهادر کاظمی با بیان این‌که خودرو با ۵۵ استاندارد تولید می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱ استاندارد مربوط به سازمان ملی استاندارد، یک استاندارد مربوط به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سه استاندارد آلایندگی مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای صنعت: خبرهای دریافتی حاکی از تلاش سازمان حفاظت محیط زیست برای اجبار خودروسازان کشور به ارتقاء استانداردهای آلایندگی از یورو2 به یورو4 است،موضوعی لازم و نامناسب در شرایط فعلی که می تواند منجر به فشار بیشتر به خودروسازان و در نهایت تعطیلی تولید شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان ملی استاندارد در خصوص این موضوع گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید به موضوع ارتقاء استاندارها در حوزه آلایندگی نگاه جامع و سیستمی داشته باشد.

بهادر کاظمی افزود: حتی اگر تجهیزات سوخت خودروها به یورو4 ارتقاءیابد،بنزین لازم برای آن در کشور تولید نشده است و وزارت نفت نتوانسته به تعهدات خود در زمینه تولید بنزین یورو4 عمل کند.
وزارت نفت مدت هاست که برای کاهش آلایندگی خودروها، موظف به ارتقاء استاندراد سوخت از یورو ۲ به یورو ۴ ارتقا شده بود اما تاکنون نتوانسته است که این کار را اجریی و عملیاتی نماید.

بهادر کاظمی با بیان این‌که خودرو با ۵۵ استاندارد تولید می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱ استاندارد مربوط به سازمان ملی استاندارد، یک استاندارد مربوط به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سه استاندارد آلایندگی مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به الزام سازمان حفاظت محیط زیست به تولید سوخت با استاندارد یورو ۴، تصریح کرد: وزارت نفت هنوز اعلام نکرده که نمی‌تواند بر اساس وعده قبلی سوخت یورو ۴ را تولید کند، از این رو باید تا پایان سال صبر کنیم و ببینیم که امسال سوخت یورو ۴ تولید و تحویل جایگاه‌های سوخت می‌شود یا خیر.

به گفته کاظمی، چنانچه زیرساخت‌های تولید سوخت یورو4 در کشور فراهم شود، خودروسازان مشکلی در خصوص تولید محصولات خود مطابق با استاندارد یورو ندارند.
نظرات بینندگان