صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

سه‌شنبه - ۰۴ شهريور ۱۴۰۴
کد خبر: ۸۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
تاریخ گردی با «انتخاب»؛
نخستین کسی که ایده ساخت یک اتوبان را مطرح و عملی کرد «کُنراد آدنائر» بود؛ شهردار کلن و از مخالفین سرسخت نازی‌ها که پس از سقوط رژیم هیتلر، به‌عنوان نخستین صدراعظم آلمان غربی سوگند یاد کرد. واژه اتوبان هم برای نخستین بار در سال ۱۹۳۲ - یعنی پیش از قدرت‌گیری نازی‌ها - در نشریه بنیاد HaFRaBa آمده است. وظیفه این بنیاد مقدمه‌چینی برای ساخت مسیری از هامبورگ به بازل سوئیس (Ba) بود؛ مسیری که از فرانکفورت می‌گذشت. آلمانی‌ها در واقع در سال ۱۹۲۹ و اندکی پیش از آغاز بحران مالی جهانی شروع به ساختن جاده‌ای به ابعاد اتوبان‌های کنونی بین شهر‌های کلن و بن کردند. این مسیر عمومی که ششم اوت ۱۹۳۲ افتتاح می‌شود، نه تنها نخستین اتوبان در آلمان که اولین اتوبان در جهان به حساب می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: نخستین کسی که ایده ساخت یک اتوبان را مطرح و عملی کرد «کُنراد آدنائر» بود؛ شهردار کلن و از مخالفین سرسخت نازی‌ها که پس از سقوط رژیم هیتلر، به‌عنوان نخستین صدراعظم آلمان غربی سوگند یاد کرد. واژه اتوبان هم برای نخستین بار در سال ۱۹۳۲ - یعنی پیش از قدرت‌گیری نازی‌ها - در نشریه بنیاد HaFRaBa آمده است. وظیفه این بنیاد مقدمه‌چینی برای ساخت مسیری از هامبورگ به بازل سوئیس (Ba) بود؛ مسیری که از فرانکفورت می‌گذشت. آلمانی‌ها در واقع در سال ۱۹۲۹ و اندکی پیش از آغاز بحران مالی جهانی شروع به ساختن جاده‌ای به ابعاد اتوبان‌های کنونی بین شهر‌های کلن و بن کردند. این مسیر عمومی که ششم اوت ۱۹۳۲ افتتاح می‌شود، نه تنها نخستین اتوبان در آلمان که اولین اتوبان در جهان به حساب می‌آید.