arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

ديلي تلگراف: جبهه النصره ميدان‌هاي نفتي سوريه را در تصرف خود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايسنا: شاخه القاعده در سوريه با فروش فرآورده‌هاي ميدان‌هاي نفتي‌اي که روزي در اختيار دولت بوده، به تامين مالي هزينه فعاليت‌هاي خود کمک مي‌کند.

به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، بيش از 380 هزار بشکه نفت خام از چاه‌هاي نفت شهر "رقه" که در حال حاضر به دست مخالفان خصوصا جبهه النصره، شاخه القاعده در سوريه افتاده، به دست مي‌آمد.

هم اکنون گروه‌هاي مخالف با استخراج نفت خام، آن را به پيمان‌کاران محلي مي‌فروشند و آنها نفت خام را با استفاده از پالايشگاه‌هايي که خودشان ايجاد کرده‌اند به سوخت‌هاي نامرغوب تبديل مي‌کنند.

توانايي جبهه النصره براي بهره برداري از اين نفت محلي، اتحاديه اروپا را به شدت نگران کرده چرا که اين اتحاديه کاهش تحريم‌ها در صادرات نفت سوريه را تصويب کرده اما به طور همزمان با اعلام مخالفت درخصوص فروش اين نفت‌هاي خام قصد دارد تا اين گروه افراطي را منزوي کند.

اين ميدان‌هاي نفتي در جنگ براي آينده جبهه النصره نقش بسيار استراتژيکي ايفا مي‌کنند.

تمامي اين ميدان‌هاي نفتي در سه استان نزديک به عراق هستند و اين در حالي است که اين مناطق مرزي پايگاه شبه نظاميان شاخه القاعده در عراق هستند.

به دليل تحريم‌هاي موجود، نفت استخراجي از سوي جبهه النصره عمدتا به هزاران پالايشگاه کوچک ساخته شده در شمال سوريه منتقل مي‌شود.

کاملا مشخص نيست که از طريق فروش اين نفت‌هاي خام چه مقدار پول به دست جبهه النصره مي‌آيد. اما تمامي آنهايي که اين فرآورده‌هاي خام را خريداري مي‌کنند از اين مساله که جبهه النصره از آن سود مي‌برد، مطلع هستند.
نظرات بینندگان