arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

توپچی: با تصویب قانون جدید کار کشتی گیران ما سخت تر شد

دبير فدراسیون كشتی گفت: با تصویب قوانین جدید فدراسیون بین المللی كشتی(فیلا) كار كشتی گیران ایرانی دشوارتر می شود و حفظ موقعیت برتر كشورمان در این عرصه تلاش های بیشتری را می طلبد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، محمد رضا توپچی كه برای شركت در كنگره ویژه فدراسیون بین المللی كشتی به مسكو سفر كرده است، با بیان این مطلب افزود : قوانین جدید كشتی برای ایرانیان سنگین تر است.


دبیر فدراسیون كشتی ایران از جمله این قوانین به برگزاری مسابقه های كشتی به جای سه وقت دو دقیقه ای، در دو وقت سه دقیقه ای اشاره كرد و گفت:در امتیازدهی هم به جای سیستم قبلی دو وقت از سه وقت،امتیاز مجموع محاسبه می شود.


وی افزود:اما معتقدیم تصویب قوانین جدید به بهبودی موقعیت كشتی در عرصه بین المللی كمك می كند و به همین دلیل این قوانین را سودمند می دانیم.
توپچی با بیان این كه تلاش بسیار گسترده ای برای حفظ كشتی در المپیك صورت می گیرد، اظهار داشت:حضور بی سابقه هیات های 111 كشور جهان در كنگره ویژه فدراسیون بین المللی كشتی در مسكو نشانه عزم برای حفظ این رشته ورزشی در المپیك است.


وی افزود:روس ها در عالی ترین سطح در این كنگره شركت داشتند و وزیر ورزش، رییس كمیته ملی المپیك و رئیس فدراسیون كشتی این كشور مقامهای عالیرتبه روسی در كنگره را تشكیل می دادند.


دبیر فدراسیون كشتی ایران كه سرپرستی هیات ایرانی را در این كنگره برعهده داشت،گفت كه در كار كنگره مشاركت داشته است.


وی در این باره به ایرناگفت: ما باید در این كنگره شركت می كردیم و خدا را شكر توانستیم از نزدیك با نقطه نظرات شركت كنندگان به ویژه كشورهای صاحب نام در كشتی آشنا شویم.


توپچی به دیدار خود با 'میخاییل مامیاشویلی' رئیس فدراسیون كشتی روسیه اشاره كرد و گفت:در این دیدار بر همكاری دو كشور در عرصه ورزش كشتی و تشریك مساعی در سطح جهانی برای حفظ این ورزش در المپیك تاكید شد.


كنگره فدراسیون بین المللی كشتی روز شنبه در مسكو برگزار شد و در آن نمایندگانی از ۱۳۲ كشور جهان شركت كردند.


در این كنگره 'نناد لالوویچ' از صربستان كه در ماه فوریه به عنوان سرپرست موقت فیلا تعیین شده بود با ۱۲۵ رای به عنوان رییس جدید فدراسیون بین المللی كشتی انتخاب شد.

نظرات بینندگان