arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۸
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲

مطهری: مجلس به بهانه‌ی واهی ارتباط با فتنه‌گران، وزرای کابینه را به روحانی تحمیل نکند/آثار بحران سال ۸۸ محو شود/افراطیون 4 میلیون رای بیشتر نداشتند

وی همچنین در مورد نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر پیام‌ها و عبرت‌های زیادی برای کسانی داشت که در ۸ سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند و باعث شدند ۴ سال تمام آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه‌های مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آنها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر مشخص شود بسیار پرمعنی و حاکی از رشد سیاسی مردم ماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم در صحن علنی مجلس گفت: امروز چشم فتنه قم باید درآورده شود.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب،‌ علی مطهری در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (ششم مرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) تصریح کرد: همه می‌دانیم که خوارج دشمن شماره یک حضرت علی (ع) بودند و ایشان به دست این گروه به شهادت رسید.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس  شورای اسلامی افزود: روش آن حضرت در برخورد با خوارج در زمان حکومتش باید برای ما درس باشد. خوارج به طور علنی با حضرت علی مخالفت می‌کردند و گاهی خطبه آن حضرت را قطع و به او انتقاد می‌نمودند. علی (ع) خوارج را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و حقوق آنها را از بیت‌المال قطع نکرد و با آنان همانند سایر مردم رفتار می‌کرد تا زمانی که دست به شمشیر بردند و مزاحم امنیت جامعه شدند.

به نوشته خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیروی شهید مطهری از سیره حضرت علی (ع) در برخورد با خوارج تصریح کرد: آن معلم شهید نحوه برخورد حضرت علی با خوارج را به دموکراسی علی تعبیر می‌کند؛ اکنون ما برخی زندانیان سیاسی داریم که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می‌برند. این امر با سیره امام علی (ع) سازگار نیست و لازم قوه قضاییه بدون اعتنا به فشارهای مقام‌های امنیتی آنها را آزاد کند.

مطهری ادامه داد: انتخابات ریاست‌جمهوری با استفاده از تجربیات انتخابات سال ۸۸ به خوبی برگزار شد. نقطه آغاز فتنه ۸۸ آنجا بود که عده‌ای به‌اصطلاح ولایتمدار راه افتادند و گفتند نظر آقا به احمدی‌نژاد است و جامعه را دوقطبی کردند. اما در انتخابات اخیر رهبر گرامی این راه آسیب را بستند و چند بار فرمودند نظر من را هیچ کس حتی اعضای خانواده‌ام نمی‌دانند و در روز رای‌گیری بر حفظ امانت مردم تاکید ویژه کردند. ایشان به برخی نهادهای نظامی چند بار توصیه اکید فرمودند که در انتخابات دخالت نکنند. نتیجه انتخابات هم بر خلاف سال ۸۸ که ساعت ۱۰ شب زمانی که هنوز برخی حوزه‌ها در حال شمارش آرا بودند اعلام شد با تأنی و به مرور اعلام گردید و نتیجه هیجان طبیعی انتخابات به تدریج فروکش کرد. این موارد باعث شد که انتخابات متمایز از انتخابات ۸۸ باشد.

وی همچنین در مورد نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر پیام‌ها و عبرت‌های زیادی برای کسانی داشت که در ۸ سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند و باعث شدند ۴ سال تمام آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه‌های مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آنها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر مشخص شود بسیار پرمعنی و حاکی از رشد سیاسی مردم ماست.

مطهری ادامه داد: گفتمان افراط ۴ میلیون رای بیشتر نداشت اما می‌بینیم که سر و صدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می‌کند. گویی پیروزی انتخابات بوده‌اند. پیروز انتخابات واقعی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل بوده‌اندکه بر خلاف القای افراطی‌ها دیواری میان آنها نیست و حلقه اعتدال آنها را به یکدیگر پیوند داده است.

این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد تعامل مجلس با دولت آینده تصریح کرد: مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی کند با بهانه‌های واهی مانند ارتباط با فتنه‌گران، وزرای کابینه را به رئیس‌جمهور منتخب تحمیل نکند.

مطهری خطاب به اصولگرایان تندرو گفت: به جای مصادره انتخاب مردم بهتر است به آسیب‌شناسی گفتمان خود بپردازند و برداشت خود را اصل ولایت فقیه که آن را مرادف با تعطیل عقل و ترک اظهار نظر آزاد و هرگونه ابداع و ابتکار و اقدام برای اصلاح امور، تفسیر می‌کنند و برداشت خود از آزادی بیان را که بسیار ذیق تفسیر می‌کنند و برداشت خود از مساله حفظ نظام که گاهی استفاده از وسیله نامشروع را نیز در این راه مجاز می‌شمارند، اصلاح کنند و به موازات دفاع از نظام، دفاع از حقوق مردم را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی در مورد دولت دهم تصریح کرد: این دولت در حال کنار رفتن و دولت یازدهم در آستانه استقرار است. و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند خوب است دولت آینده نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد و نقاط ضعف آن را دارا نباشد.  از نقاط قوت دولت فعلی تحرک و سرکشی به همه نقاط و داشتن صلابت در برابر تکبر و زورگویی غربی‌ها، توجه به توده مردم و زنده کردن بخشی از شعارهای اولیه انقلاب است گرچه این دولت بخش دیگری از شعارهای انقلاب خصوصا اخلاق و فرهنگ را می‌راند اما نقاط ضعف این دولت که دولت آینده باید از آن بری باشد، بسیار زیاد است.

مطهری در تشریح نقاط ضعف دولت دهم که دولت آینده باید از آنها دور باشد، ادامه داد: اولین آنها این بود که رئیس‌جمهور فکر می‌کرد چون مردم به او رای داده‌اند باید همه نظرات او در حوزه سیاست خارجه و فرهنگ و اجتماع اجرا شود. غافل از اینکه رئیس‌جمهور مجری قانون و سیاست‌های کلی نظام و مصوبات مجلس است نه مجری نظریات خود. شاهد بودیم که بیشترین قانون‌شکنی‌ها در این دولت اتفاق افتاد تا جایی که رئیس‌جمهور به صراحت اعلام می‌کرد که فلان قانون را اجرا نمی‌کند و این یعنی استبداد که در مقابل آن مجلس متاسفانه به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد. نقطه ضعف دیگر این دولت عدم انضباط مالی بود که تذکرات دیوان محاسبات گواه آن است. همچنین معضل دیگر نگاه خاص فرهنگی این دولت بود که در این دولت مکتب ایران به جای مکتب اسلام توسط آقای مشایی مطرح شد و رئیس‌جمهور به شدت از آن حمایت کرد که این نوعی تلاش برای بازگشت به ایران باستان و ایران پیش از اسلام بود که با مخالفت علمای اسلام و شخصیت‌های ابتر بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: این دولت وظیفه خود در امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اجماع فقهاست قبول نداشت لذا اموری مانند پوشش اسلامی در این دولت که با عنوان حزب‌اللهی بر سر کار آمده بود، انحطاط پیدا کرد. ضعف محتوای فیلم‌های سینمایی و نبود اراده برای مبارزه با مظاهر غربی و کم‌توجهی به ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر نواقصی بود که در دولت نهم و دهم انجام شد و دولت جدید باید از آنها بر حذر باشد.

مطهری خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: از شما می‌خواهم به شعارهای خود از جمله دفاع از حقوق ملت و اجرای قانون اساسی پایبند باشید و اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی تحقق یافته است، بجاست که آثار بحران سال ۸۸ محو شود و زندانیان سیاسی که اکثر آنها جرمی جز انتقاد نداشتند، آزاد شوند و تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز روشن شود و اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند، آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای خود فراهم آورد، نیست؟ حداقل این است که به آنها اجازه دفاع از خود داده شود.

وی یادآور شد: دولت فعلی در آخرین روزهای حیات خود تعهداتی را برای دولت جدید در واگذاری‌ها در مناطق آزاد و واگذاری‌ها به صدا و سیما ایجاد کرده است از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهم که به این روند خاتمه دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرائت گزارش فتنه ۲۲ بهمن قم برکاتی خواهد داشت از جمله شناسایی یک فرقه مذهبی در قم که سال‌ها حمله به بیوت مراجع تقلید انسان‌های آزاده و حر و برهم زدن جلسات سخنرانی از طریق تحریک جوانان انقلابی فعال است و به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری شعارهای خوارج مرده است اما روح خارجی‌گری همچنان در بطن برخی حلول کرده است. علی (ع) در مورد خوارج فرمود: فتنه خوارج همچون بیماری حاری در حال سرایت کردن به جامعه مسلمین بود که من بودم که چشم فتنه را درآوردم و جز من احدی جرات این کار را نداشت. امروز نیز ما باید چشم این فتنه را دربیاوریم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
10
125
درودبرتوکه آزاده ای
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
9
96
دمت گرم
اگر بگذارند انجام شود
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
9
96
خدائيش خيلي مردي، حقا كه پسر شهيد مطهري هستي .
اميدوارم هميشه اينگونه آزاده باقي بماني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
8
67
آفرين.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
8
77
عالی بود لذت بردم ، حرف دل مردم را زدید الحق که نماینده مردم هستید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
6
66
احسنت. شیر پاک خورده ای. جز این هم از ان خانواده پاک انتظاری نیست. عمرت با عزت
ناشناس
|
TURKEY
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
7
64
افرین بر شما ارزو می کنم ایران بتواند شاهد ازادی بیان واندیشه درست و بر پایه اخلاق باشد
rezvani
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
63
از چنان پدری، پسر چنین باید. رحمت به شیری که خوردی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
71
مدرس زمان:
تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز روشن شود و اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند، آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای خود فراهم آورد، نیست؟ حداقل این است که به آنها اجازه دفاع از خود داده شود.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
6
63
خدايا به اين ماه ضيافت ميخواهيم نماينده شجاع قرن اخير آقاي علي مطهري را براي همه ملت حفظ كني .
رأفتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
53
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرائت گزارش فتنه ۲۲ بهمن قم برکاتی خواهد داشت از جمله شناسایی یک فرقه مذهبی در قم که سال‌ها حمله به بیوت مراجع تقلید انسان‌های آزاده و حر و برهم زدن جلسات سخنرانی از طریق تحریک جوانان انقلابی فعال است و به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری شعارهای خوارج مرده است اما روح خارجی‌گری همچنان در بطن برخی حلول کرده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
52
درود به شرفت که در ذهن هر انسان آزاده ای عزیز و مکرم هستی اکر در مجلس فقط 10 نفر شجاعت بی مثال نورا داشتند قطعا حال و روز این مردم بمراتب بهتر از وضعیت کنونی بود
به این امید که فضای جامعه بگونه ای ایجاد گردد که فقط امثال آقای مطهری امکان انتخاب شدن و ورود به مجلس را داشته باشند
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
52
درود خدا بر شما وروح پدر بزرگوارتان. علی آقا زنده باشید با این مواضع عادلانه و مردانه تان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
6
58
احسنت
شجاعت این مرد را اگر چهار نفر دیگر هم داشتند افراطیون و تند رو ها جرات جسارت به جامعه را پیدا نمی کردند.
معلوم سر سفر پدر مادرش بزرگ شده
برازجانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
46
درود خدا و رسول بر تو
پيمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
38
افراطيون ميخواهند از حالا همه چيز را بهم بزنند و اظهار نظرهاي تند انجام بدهند تا مبادا شخصي از عملكرد اشتباه انها در هشت سال گذشته سوالي بكند . اما بهتر است بدانند مردم ايران بخشنده تر از اين حرفها هستند و انها ترسي نداشته باشند و اجازه بدهند با تشكيل دولت مد نظر اقاي روحاني گفتمان اعتدال و پيشرفت در جامعه جاري شود .
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1
35
در اين روز قدر با گراميداشت سالروز ضربت خوردن مولاي مظلومان عالم به مقام شامخ شهيد راه آزادي و بصيرت مطهري عزيز درود مي فرستم و براي فرزند خلف و دين باور حقيقي آن شهيدعزيزو به آبروي اول مظلوم اسلام از خداوند متعال عزت و عافيت را مسئلت دارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
32
درود بر مطهري اين نماينده مردمي و آزاده.
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
26
درست است كه دولت نهم و دهم قانون شكن ترين و نالايقترين دولتهاي بعد از انقلاب بود اما اين كه دولت هم فقط مجري قوانين نهادهاي ديگر و تداركاتچي باشه و از خودش اختياري نداشته باشه هم اصلا صحيح به نظر نمي رسه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
27
درود خدا بر تو باد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
27
زنده باد.قربان کسی که حرف حق می زند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
27
استوار باشی اقای مطهری حرف دل مردمو زدید. به وجود شما افتخار میکنم.
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
53
11
حوادث تلخ بعد از انتخابات سال 88 همانطور كه در رفتارهاي غير قانوني و غير اخلاقي آقاي موسوي و بعضي حاميان ايشان ريشه داشت، در رفتارهاي غير قانوني آقاي احمدي نژاد و گروهي از حاميان ايشان و بعضي نهادهاي حكومتي هم ريشه داشت... اگر رفتارهاي هر دو طرف را دقيق بررسي كنيم به اين نتيجه ميرسيم كه هر دو طرف دست به دست هم زمينه هاي آشوبهاي خياباني و لطمه رساندن به مردم و تخريب چهره نظام را فراهم كردند... تحليلهاي مقام محترم رهبري هم تقريبا جامعيت دارد اما متاسفانه بعد از گذشت چهار سال هنوز عده هاي به ماجراهاي تلخ سال 88 يكطرفه نگاه كرده و بدون قائل شدن به سهم بزرگي براي احمدي نژاد، حاميان او، دولت او و برخي نهادها و شخصيتهاي حكومتي فقط چوب بر سر موسوي و جريان اصلاح طلبان فرود مي آورند كه البته همانطور كه گفتم آنها هم با رفتارهاي غير قانوني و غير اخلاقي خود سهم بزرگي در آن حوادث دارند اما فكر مي كنيد جو و شرايطي كه دوستان و جريان به اصطلاح حزب اللهي به وجود آورد در شكلگيري رفتارهاي غلط موسوي و يارانش چقدر موثر بود؟! آيا تاكنون تحت فشار رواني و جنگ اعصاب قرار گرفته ايد؟! آيا مي دانيد اقدامات غير قانوني طرف مقابل در زمينه سازي اقدامات غير قانوني آن طرف ديگر چقدر مي تواند تاثير داشته باشد؟! به هر حال به نظر من همانطور كه از سر تقصيرات يك سوي ماجرا گذشتند بايد از سر تقصيرات طرف ديگر هم بگذرند البته آقايان موسوي و كروبي با اقدامات خود به ويژه در 25 بهمن 89 اوضاع خود را خيلي ملتهب كردند، اقداماتي كه در آن زمان با واكنش تند بسياري از شخصيتها مثل آقاي روحاني هم مواجه شد،‌ به هر حال آنها هم مي توانند بهه تعبير جناب روحاني با توبه و عزم بر تغيير مسير به زندگي عادي خود بازگردند... البته ميدانم موانع زيادي وجود دارد... از مرور مطالب كيهان و جهان به اين موانع پي ببريد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
36
خداقوت روح پدرت شاداجرکم الی الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
37
احسنت برتووبرشیری که خورده ای آقای مطهری
شنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
22
خدای را شکر که امثال شما پرچم مبارزه دور از افراط وتفریط را در دست دارندبدانید مردم تا زمانی که شما مسیر اعتدال را طی می کنید با شما هستند طبیعت انسانی از افراط وتفریط متنفر است وانرا پس میزند این انتخابات بخوبی این حقیقت را نشان دادمردم ذاتا تشنه حق هستندواسلام را به همین دلیل انتخاب کردندوبه همین دلیل از امام ورهبری دفاع میکنندواین حقیقت پیر وجوان نمی شناسدقران کریم باطل را کف روی آب می داند وحق راماندنی اگر خود را به حق پیوند بزنید باقی خواهید ماند وگرنه راه فنا را خواهید رفت استنباط نویسنده اینستکه نوشته های پدر را خوب درک کرده اید امید است خداوند به شما کمک کندکه انرا در قالب عمل درآوریدوباقیات الصالحات خوبی برای آن بنده مخلص وپذیرفته خدا باشید با احترام وزیبا حقایق را بگویید وباکی نداشته باشیدتقوا راهگشای شماست .انشاءالله .درود بر شما وهمه راهروان راه حق وفضیلت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
29
آقای مطهری شما انسان درستی هستی و حق را می گویی ای کاش دیگران هم همی طور بودند مثل...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
22
درود خدا بر مطهری شجاع وانقلابی
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
32
"برداشت خود را از اصل ولایت فقیه که آن را مترادف با تعطیلی عقل و ترک اظهار نظر آزاد و هرگونه ابداع و ابتکار و اقدام برای اصلاح امور، تفسیر می‌کنند و برداشت خود از آزادی بیان را که بسیار ذیق تفسیر می‌کنند و برداشت خود از مساله حفظ نظام که گاهی استفاده از وسیله نامشروع را نیز در این راه مجاز می‌شمارند، اصلاح کنند"
جانا سخن از دل ما می گویی
واقعا وقتی چنین جملاتی را آدم میخونه کیف میکنه
درود بر فهم و شعورت مرد، لااقل در این دنیای منم منم تو یکی حرف مردمو میفهمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
29
من فقط میگم که خدا رحمت کنه پدر ایشان رو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
22
خدا بهت خیر بده که حرفای حق رو اینطور بی پروا بیان میکنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
22
آفرين بر شجاعت و شهامت شما حقيقتا فرزند استاد مطهري هستي
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
20
احسنت
taher
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
47
4
هميشه مقابل افراط تفريط بوده واگه جايي ديديم عده اي افراط كردند يا متهم به افراطي گري ميشن حتما عده اي مقابل اهل تفريط يا متهم به ان هستند وامير كلام فرمود كه هردو جاهل اند
اگر هم مرز ولايت پذيري از ولايت فقيه راهم اظهار نظر ولي فقيه در هر مسئله بدانيم درمورد اتفاقات 88ولي فقيه بارها كلمه فتنه وظلم بزرگ رابه كار بردند بنابر اين در اينكه فتنه اتفاق افتاد وظلم بزرگي صورت گرفت ديگر جاي ترديد نيست حتي بنابر قرايت حداقلي از ولايت پذيري از ولايت فقيه .
حالا بگذريم از اينكه طرفين دعوا چه كساني بودند ؟داخلي بودن ان يا خارجي بودن آن ؟ وهركدام چقدر تقصير دارند دوري از افراط وتفريط به اين است كه هيچكدام از دوطرف را بري از خطا واشتباه ندانيم ود ر گفتار به هردو ان اشاره كنيم وانصاف را رعايت كنيم
اگر علي مطهري كه افراط را مي كوبد نبايد دچار تفريط شود بطوري كه اغاز فتنه را در نطق مجلس خود اين معرفي كند كه برخي دنبال اين القا بودن كه نظر اقا احمدي نژاد است .ايا واقعا اعلام پيروزي زود هنگام تحريك به تجمع خياباني كه بستر نفوذ منافقين وكشته شدن برخي را فراهم كرد وبيانيه هاي پي در پي حتي بعد نماز جمعه ولي فقيه (با همان قرايت اقاي مطهري از ولايت فقيه )اتش فتنه را نيافروخت ؟كه نظر برخي اقايان برا ينكه راي اقا احمدي نژاد است فتنه ساز شد ؟
بله اگر افراط رابه گروهي نسبت داديم حتما تفريط د ر سوي ديگر خواهد بود تا اين حد كه مي گوييم اگر بنا به عذر خواهي موسوي وكروبي است احمدي نژاد هم بايد عذر خواهي كند ا ما نمي گوييم آن دو ازچه چيز واين يكي از چه چيز ؟آن دو از تهمت به نظام وظلمي كه به خون شهيدان وامام وولايت فقيه كردند از اميدواري كه دردل دشمن به وجود اوردند بايد عذر خواهي كنند واحمدي نژاد از تهمت به اشخاص وظلم به افراد .
تشخيص ظلم وتهمت بزرگتر كار خيلي دشواري نيست .!
ايا هردوي اين دو ظلم را با يك چوب راندن اعتدال ودوري از تفريط است كه از ريس جمهور منتخب باگفتمان اعتدال بخواهيم انها بايد ازاد شوند كه خيلي از زنداني هاي سياسي فقط بخاطر انتقاد از حكومت در زندان هستند
انتخاب جان تو كه منتشر نمي كني اما اشكالي نداره ارسال ميزنم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
35
حرف حساب زدی جناب مطهری قرار نیست 4میلیون برای 20 میلیون تعیین تکلیف کنند .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
22
امید بخش واقع بین و حق گوی بی مماشات. سلامتی اش آرزوست
راد
|
FRANCE
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
21
اگر چه در بسیاری زمینه ها خصوصا در زمینه های اجتماعی ـ فرهنگی چندان با نقطه نظرات جناب مطهری همرای نیستم ،اما معتقدم که لابق ترین وکیل ملت در مجلس شورا و پارلمان ایران و شاید تنها مرد لابق! همچنان دکتر مطهری است!
ای کاش که مجلس ما لااقل ده ـ بیست نفری را مثل ایشان می داشت! بقینا وضع مملکت بسیار بهتر از اینها می بود..
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
22
زنده باد الحق که فرزند شهيد مطهري هستي بر آن پدر رحمت و براين فرزند درود
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
46
7
آقای مطهری خیلی ساده هستند که هنوز بعد از گذشت چند سال از فتنه 88 ریشه این فتنه را نتوانستند تشخیص دهند آقایانی که قبل از اتمام رأی گیری خود را پیروز انتخابات معرفی می کردند و یا شخصی که در مجلس ششم نیز با زور و تقلب می خواست رأی جمع کند و به مجلس راه یابد عوامل فتنه بودند یا ولایتمدارانی که ایشان می گویند ؟
متأسفانه سایت انتخاب تا کنون هیچکدام از نظرات بنده را منتشر نکرده اند آیا اعتدال گرایی این است؟
سولماز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
26
5
آقای مطهری اینها را که ما خودمان می دانیم حرف جدیدی برای گفتن ندارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
23
درود بر علی مطهری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
21
درود بر این مرد شجاع و نترس که به حق حرف دل بسیاری از مردم رو می زنه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
21
آفرین علی جان ؛
رئیس مجلس آتی تو باید باشی
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
26
منتظر انتخابات مجلس هستيم تا يكسري از نمايندكان را بدرقه كنيم.درود بر علي مطهري
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
18
الحق که فرزند خلف پدر بزرگوارت هستی
انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
36
5
ناطق نوری: اگر کسی بی حیاء است و به همه فحش می دهد، بدانید او دین ندارد . قابل توجه آق مطهری که همش تو آفساید تشریف داری
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
20
خدا شما را حفظ كند آقاي مطهري !از فرزند آن شهيد آزاده جز اين انتظار نمي رفت!
امجد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
18
در ادامه نهضت اعتدال در انتخابات آتی؛ مجلس را هم از وجود متحجران و فتنه گران اصلی(کاسبین فتنه)و در کسوت های مقدس پاکسازی خواهیم کرد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
21
نمایندگی ملت برازنده اقای مطهریست .اگر 10 تا نماینده دیگه تو مجلس بود نام شورای اسلامی برازنده مجلس میشد.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
26
5
چی میگفت این بنده خدا اهان وکیل الدوله !!سلام بر وکیل الدوله جدید...موفق باشی
بسیجی دفاع مقدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
19
درود درود درود بر بزرگ مرد مجلس واقعا انسان با خواندن نطق های اقای مطهری روح ازادگی را در این مرد بزرگ می بیند . زنده باشی مدرس زمان
سيدعلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
20
احسنت ...خدا رحمت كند مرحوم پدرت شهيد آيت الله مطهري را
ناشناس
|
SRI LANKA
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
16
درود بذ شما
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
26
8
آقای مطهری من هم حرف شمارادرموردخوارج وکلام حضرت امیر قبول دارم ولی بدانیدکارسران فتنه انتقادازنظام نبوده همان بحران امنیتی بوده که علی (ع)ریشه فتنه رادرآوردالبته اشتباهات احمدی نژادهم درآن زمان کم نبوده همچنین صداوسیماودلیل اصلی اعلام سریع نتیجه انتخابات 88 کنفرانس خبری آقای موسوی درشب انتخابات واعلام پیروزی خودبود.درموردتوصیه جنابعالی به آقای روحانی بایدبگویم باتوجه به بدنه مدیرانی که درتکاپوی گرفتن مسئولیت درکشورهستندبایدبگویم خیلی نمیتوان امیدواربه تحقق شعارهای ایشان باشیم.درموردافراطیون هم بایدبگویم من هم خوشحالم که رای کمی داشتند.درکل به نظربنده ایکاش مردم یکبارهم که شده به یک فردغیرسیاسی رای میدادن تامسائل اجرایی کشورحل میشدوآنانی که وامدارجریانات سیاسی هستندخیلی نمیتوان امیدواربودبه هرحال من آرزوی موفقیت برای آقای روحانی دارم چراکه جوانانی مثل بنده که بیشترازسی سال داریم وبایک فرزند به دنبال شغل هستیم همه امیدمان بعدازخدابه همین وعده های مسئولین است
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
21
علی مطهری ! دروود بر شرف ، جرات و جسارتـــت ...الحق که مانند پدر خود بزرگ مردی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
19
علی به اصل خود برگشته و نشان داده است که دست کمی از پدر خود ندارد مرحبا به این شجاعت و پایمردی و آفرین به مردانی که که برگزیده شان جهت نمایندگی مجلس شماهستید.الحق که نه نماینده تهران بل نماینده ملت بزرگوار ایران هستید.
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
21
زنده باد علی آقای مطهری این نماینده شایسته و با انصاف و عادل مجلس که حرفهایش همیشه بجا و منطقی است. خداوند حفظش کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
16
نقطه آغاز فتنه ۸۸ آنجا بود که عده‌ای به‌اصطلاح ولایتمدار راه افتادند و گفتند نظر آقا به احمدی‌نژاد است و جامعه را دوقطبی کردند. اما در انتخابات اخیر رهبر گرامی این راه آسیب را بستند و چند بار فرمودند نظر من را هیچ کس حتی اعضای خانواده‌ام نمی‌دانند و در روز رای‌گیری بر حفظ امانت مردم تاکید ویژه کردند. ایشان به برخی نهادهای نظامی چند بار توصیه اکید فرمودند که در انتخابات دخالت نکنند. نتیجه انتخابات هم بر خلاف سال ۸۸ که ساعت ۱۰ شب زمانی که هنوز برخی حوزه‌ها در حال شمارش آرا بودند اعلام شد با تأنی و به مرور اعلام گردید و نتیجه هیجان طبیعی انتخابات به تدریج فروکش کرد. این موارد باعث شد که انتخابات متمایز از انتخابات ۸۸ باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
16
درود به شرف مردان مرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
17
خدا از بلایا و چشم تنگ نظران حفظت کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
17
احسنت.زنده بادمطهری عزیز.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
18
درود برشرفت علی مطهری.خدا رحمت کند پدرت را.
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
21
جانا سخن از زبان ما میگویی..
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
14
لطفا ویدئوی سخنرانیهای مجلس رو هم بزار
حیدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
15
جناب آقای مطهری و اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل و مدیریت محترم سایت انتخاب ضمن تشکر از زحمات شما و اطلاع رسانی درست و تحلیل های منطقی که جواب خوبی هم در انتخابات داشت خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا بتوان پیشنهادات و راه حلها و مشکلاتی که مردم با آن روبه رو هستند از این طریق به گوش مسئولین برسد و بتوانند جواب بگیرند تا 4 سال دیگر شرمنده مردم عزیز نباشیم و داستان آقای احمدی نژاد تکرار نگردد.ل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
15
روح پدر شهیدتان شاد
عارف ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
6
17
درود بر فرزند خلف استاد شهید مرتضی مطهری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
28
3
اين فتنه هم فقط توسط مقام معظم رهبري قابل حل ميباشد چون برخی از اين افراد به دفاع از ولايت فقيه هر کار بي قانوني و خود سري را انجام ميدهند
عرفان
|
CANADA
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
15
دمت گرم اقای مطهری...شما بهتره تو مجلس بمونید تا اینکه وزیر ارشاد بشید...چه عجب به اصولگرای معتدل ما دیدیم
bahman
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
14
ایشان به آنچه اعتقاد دارد پایبند است . رفتار ایشان باید الگویی باشد برای سایر میئولین. آقای مطهری نماینده مردم است نماینده هیچ شخص و گروهی نیست.
البته نباید از هیچ کس قهرمان یا قدیس ساخت که خود ایشان نیز به آن معترفند.
عبد الله
|
SWITZERLAND
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
16
خدا پشت و پناهت آقای مطهری , الحق که پسر همون پدری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
17
آفرين برتو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
14
ممنون آزادمرد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
4
13
احسنت....
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
5
20
حیف و صد حیف که صداهایی مثل صدای اعتراض به حق مطهری کم و بی رنگ هستن در مجلس.
جامعه پر است از مطهری هاست،پر است از صدای آزادی پر است از صداهای خواهان برداشتن دیوارهای برافراشته از ظلم.
درود بر اصولگرای معتدل و اصلال طلبی
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
3
18
رحمت به آن شیری که تو خوردی... درود بر تو.. درود بر تو مرد فرزانه و آزاده شهید مطهری
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
22
7
احمدی نزاد اگه حرفی زد دیگه ادامه نداد نگفت تو خیابون بمونید با نظام درگیر بشیدیه سری اتهام اینور به احمدی نژاد زد یه سریم احمدی نژاد به اونور اگه جنگ داخلی میشد بخاطر ادعای تقلب الان ما جای مصر بودیم وقتی یه سری اقازاده ها تو هم وصلت میکنید و اموال مردم رو با رانت چپاول میکنید و امثال تو ازشون دفاع میکنه همین میشه احمدی نژاد نباید میگفت ولی همه میدونیم احمدی نژاد دروغ نگفت همش راست بود ضمنا جرم اینها اصلا قابل مقایسه نیست لطفا مغلطه نکن جرم اتهام زدن به یکی دونفر کله گنده با جرم اشوب و برهم زدن امنیت ملی و اقدام برعلیه امنیت ملی واتهام به نظام و تا حد براندازی پیش رفتن ... اصلا قابل مقایسه با اتهام احمدی نژاد به یکی دو نفر نیست خودتو گول نزن...
سربازایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
5
16
دوستت داریم نماینده راستین مجلس وشیرمردحقگو..دکترعلی مطهری است ایشان یادکترمرتضی مطهری؟؟خداپدرشهیدت رابیامرزد..شیرپاک خورده ای جزاین ازشماکه مطهری یگانه هستی انتظارنیست...علی مطهری صدای همه ملت ایران است...دوستت داریم مردباوجدان ودلیر...دوستت داریم
زارع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
5
18
مطهری را نه به خاطر اینکه فرزند خلف شهید مطهری است بلکه به خاطر صداقت، انصاف و شهامتش دوست داریم من او را یک اصول گرای دوست داشتنی می دانم که به رأی دیگران احترام می گذارد و حتی برای مخالفین خودش حقوق برابر قایل است
ای کاش در مجلس چند نفر فقط، مثل او داشتیم .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
3
10
جناب مطهري عزيز ، مطالب قابل توجهي را بيان فرموديد ، جاي تشكر دارد اما در خصوص راي به اعتدال از طرف خانواده اي بالغ بر200 نفر به شما عرض نمايم كه با توكل به خدا و بناچار در حوزچه اي كم عمق به شنا پرداختيم به آن اميد كه به آرمانمان كه همانا شناي در اقيانوس است دست يابيم ، انشاءا . . .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
6
10
درود بر تو مرد بزرگ.حقا که لایق اینی که مدرس مجلس نامیده شوی.به حق فرزند برومند آن معلم شهیدی
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
5
12
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
5
15
پسر کو ندارد نشان از پدر .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
2
12
بي خيال نظرات شديد؟بچه هاي بالا تذكر دادند؟ چي شده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
37
7
علي آقا بهتره صحبتهاي آقا را در مورد فتنه گران در جمع دانشجويان گوش بده !
عبدل خوزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
6
18
خداوند رحمت کند پدر ومادرت را علی جان شیر مادرت حلال واقعا لقمه حلال خوردی
کامرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
47
10
چرا هر کس را که باب میل شما نیست افراطی میدانید ، من جز آن چهار میلیون نفری هستم که شما آنها را افراطی می دانید حتما از شما در پیشگاه خداوند شکایت می کنم، چرا در حالی که همه کاندیداها به منتخب مردم تبریک گفتند و فضای همدلی در کشور حاکم گردید شما همچنان دنبال چند دسته کردن جامعه هستید ، تقسیم کردن مردمی که برای سرافرازی کشور پای صندوق آمدند چه معنی دارد. (با آزادمنشی نظرات مخالف را هم منتشر کنید)
نظرات بینندگان