arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

دور جدید درگیری ها در شرق اوکراین دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رسانه های خبری روسیه از کشته و مجروح شدن دهها نفر در درگیری میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان مخالف دولت در 24 ساعت اخیر در مناطق کراماتورسک و اسلاویانسک خبر دادند.
 

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری روسیه روز چهارشنبه اخبار متناقضی در مورد قربانیان درگیریهای مناطق شرق اوکراین منتشر کردند.

روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا در بخش اخبار آنلاین و روزنامه اینترنتی گازتا رو در گزارش های خود به نقل از گارد ملی اوکراین از کشته شدن 54 شبه نظامی در منطقه اسلاویانسک خبر دادند.

در این گزارش ها به نقل از یک فرمانده گارد ملی اوکراین گفته شده است: واحد عملیاتی ویژه ˈیاگوارˈ وابسته به وزارت کشور اوکراین پس از این که در اطراف اسلاویانسک به کمین شبه نظامیان افتاد به آنها حمله کرد و 54 شبه نظامی را به قتل رساند.

به گزارش وزارت کشور اوکراین در جریان این حمله پنج نفر از نیروهای دولتی کشته و 14 نفر دیگر مجروح شدند.

شبه نظامیان هم امروز از کشته شدن 30 سرباز وزارت کشور اوکراین در درگیری حومه کراماتورسک خبر دادند.

در این درگیری 2 دستگاه نفربرزرهی، یک دستگاه کامیون حامل سرباز و یک دستگاه کامیون حامل مهمات منهدم شد.

به گفته فرمانده شبه نظامیان، در درگیری کراماتورسک یک نفر از آنها کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

در همین حال به گزارش ریانووستی، شبه نظامیان در جریان حمله خمپاره ای و تیراندازی با مسلسل های سی میلیمتری نفربرهای زرهی توانستند به نیروهای گارد ملی اوکراین مستقر در ارتفاعات ˈکاراچونˈ در استان دونتسک ضربات سنگین وارد کنند.

بر پایه این گزارش ، شبه نظامیان از طریق شنود مکالمات بی سیم اعضای گارد ملی اوکراین از کشته شدن 106 نفر از نیروهای دولتی بر اثر انفجار انبار مهمات در این منطقه با خبر شدند.

نیروهای اوکراینی از یک ماه پیش چند رشته عملیات نظامی علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه با عنوان عملیات ضدتروریستی در شهرهای منطقه دونتسک در شرق اوکراین اجرا کرده اند.

نظرات بینندگان