arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

رهبر موقت اوکراین : تسلیم باج خواهی نخواهیم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رهبران درمخمصه قرار گرفته اوکراین روز چهارشنبه به عنوان بخشی از تلاش های تحت حمایت غرب برای جلوگیری از فروپاشی این کشور یک میز گرد برگزار کرده وقول دادند که زیر بار ˈ باج خواهی ˈ شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین نخواهند رفت .
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف ، این گفت وگوهای به اصطلاح وحد ملی که شورشیان را در بر نمی گرفت؛ حدود دو هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین برگزار شد .

رهبران اروپا می کوشند کی یف و جدایی خواهان طرفدار مسکو را زیر یک نقشه راه که نهاد پان اروپایی سازمان امنیت وهمکاری دراروپا بانی آن است دور هم جمع کنند.

ولی کمی پیش ازشروع این مذاکرات، روسیه به شدت هشدار داد که این جمهوری شوروی سابق درآستانه یک جنگ داخلی قرار گرفته وخواستار دعوت ازشورشیان برای حضور در مذاکرات شد.

اولکساندر تورچینف رئیس جمهوری اوکراین ضمن گشایش این مذاکرات گفت : کی یف آماده مذاکره است ولی شورشیان نخست باید سلاح هایشان را زمین بگذارند.

وی افزود : ˈ کسانی که سلاح به دست گرفته و در حال جنگ علیه کشورشان هستند و خواسته های یک کشور همسایه را بر آورده می کنند در مقابل قانون پاسخگو خواهند شد. ما تسلیم باج خواهی نخواهیم شد. ˈ

تورچینف گفت :ˈ ما آماده شنیدن حرف های مردم شرق هستیم ولی آنها نباید تیراندازی و تاراج کنند و ساختمان های دولتی را به اشغال خود در آورند. ˈ

ده ها نفر در جریان نبردهایی که در شرق اوکراین قرار گرفته و در بندر جنوبی اودسا کشته شدند .
نظرات بینندگان