arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

روایت نیویورک تایمز از حال و هوای این روزهای فوتبال در خیابان های تهران

به نوشته نیویورک تایمز، هیچ تابلویی تصویر بازیکنان تیم ملی را نشان نمی دهد، رستوران ها به پرچم های کشورهای شرکت کننده در جام جهانی تزئین نشده و در شبکه اجتماعی نیز به ندرت درباره تیم ملی صحبت می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیا در انتظار آغاز رقابت های فوتبال جام جهانی در برزیل است، جایی که برای اولین بار پس از ۱۹۵۰ شاهد بزرگترین رویداد بین المللی فوتبالی در برزیل خواهد بود.

به گزارش انتخاب، مسابقات جام جهانی با حسی سنگین ناشی از اعتراض ها و شورش ها و فساد مالی در برزیل همراه بود که با چشم انداز غرب از فستیوال ها و کارناوال های برزیل تفاوت فاحشی دارد.

روزنامه تلگراف در این زمینه می نویسد: برزیل در فوتبال جهان رهبری را در دست دارد. تعداد گل های این تیم به ۲۱۰ می رسد و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ یازده پیروزی داشته است. برزیل در سال های ۱۹۸۵، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان رقابت های جام جهانی شده است و بازیکنانی چون پله، جرزینهو، توستائو، زیکو، روماریو، به‌به‌تو، ریوالدو، رونالدینهو و رونالدو شاهد این قهرمانی بودند و جام را بالای دستان خود بردند.



برزیل از هر سو با تهدید کشورهای ثروتمند اروپایی برای غارت بازیکنانش روبروست اما بازیکنان برزیلی تمام سعی خود را می کنند همچنین دشمنان قدیمی یعنی آرژانتین و پرتغال به پیروزی دست یابند.

نخستین بازی برزیل با کرواسی است؛ در عین حال هیچ کشور میزبانی در بازی آغازین نباخته است. کشور برزیل تاکنون ۱۲ میلیون دلار هزینه برگزاری جام جهانی کرده است. تنها ۳۴ درصد برزیلی ها فکر می کنند اقتصاد کشور در طول چهار هفته جام جهانی بهبود خواهد یافت. فیفا اعلام کرده است در مراسم افتتاحیه ۲۰۹ عضو این سازمان و شش کنفدراسیون منطقه ای مبلغی برابر با ۲۰۰ میلیون دلار را پرداخت خواهند کرد که ۴۰ درصد بیشتر از مبلغی است که چهار سال پیش در جام جهانی آفریقای جنوبی پرداخت شده است.





کم شدن تعصب و شوق ایرانیها از حضور تیم ملی در جام جهانی

از سوی دیگر نیویورک تایمز هم با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل نوشت: در جریان پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر کره جنوبی و راهیابی به جام جهانی پس از سال ها، میلیون ها ایرانی در خیابان های پایتخت به شادی و پایکوبی پرداختند و سرود ملی خواندند ولی اکنون که چند روز به بازی ایران و نیجریه باقی مانده مردم ایران از این فرصت برای جشن گرفتن استفاده نمی کنند و تهران تنها پایتختی در دنیاست که هیچ نشانه ای از مسابقات جام جهانی نیست.

به نوشته نیویورک تایمز، هیچ تابلویی تصویر بازیکنان تیم ملی را نشان نمی دهد، رستوران ها به پرچم های کشورهای شرکت کننده در جام جهانی تزئین نشده و در شبکه اجتماعی نیز به ندرت درباره تیم ملی صحبت می شود. بعضی از کارشناسان فوتبال بر این نظرند که تیم ایران با معضلی پیچیده روبروست. جام جهانی، ایران را در گروهی مشکل قرار گرفته است. تیم ملی ایران با نیجریه، آرژانتین و بوسنی هرزگوین بازی خواهد داشت. سرمربی پرتغالی تیم چندین بحث عمومی با فدراسیون فوتبال ایران داشته و نسبت به کمبود بودجه برای آمادگی تیم ملی برای جام جهانی ابراز نارضایتی کرده است. همانند هر تیم مقدماتی، ایران از فیفا ۱٫۵ میلیون دلار دریافت کرده است که این مبلغ حتی برای سفارش دادن لباس های تیم نیز کفایت نمی کند. مراسم بدرقه بازیکنان تیم ملی نیز به مکانی کوچکتر منتقل شد و تنها ۳ هزار طرفدار فوتبال در این مراسم حضور داشتند. تا روز دوشنبه، روز بازی ایران و نیجریه هیچکس در انتظار شوق و اشتیاق مردم نیست ولی اگر ایران بتواند نیجریه را شکست دهد شاید همه چیز تغییر کند.



منبع: پیام نو

نظرات بینندگان