arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

کاخ سفید اراده جدی برای مقابله با تروریسم در عراق ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در مورد رخدادهای تروریستی در عراق گفت: این اظهارات نشان می دهد که کاخ سفید اراده جدی برای مقابله با تروریسم در عراق و منطقه ندارد.
 

حسین امیرعبداللهیان عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اشتباه راهبردی آمریکا در سوریه این بود که مرزی بین تروریست ها و گروههای سیاسی معارض قرار نداد و نتیجه آن ، تقویت تروریسم و ایجاد گروه هایی همچون داعش شد.

وی افزود: امروز نیز آمریکا در عراق به جای مبارزه با تروریسم و تمرکز بر وحدت ملی و قدرت دولت و موسسات حکومتی، بر تشدید فرقه گرایی متمرکز شده است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه راهکار حل بحران عراق دوگام روشن دارد توضیح داد: وحدت کرد، سنی و شیعه در مبارزه با تروریسم از طریق حمایت عملی همه کشورها و دولت ها و همچنین وحدت این گروهها در روند سیاسی بر مبنای نتایج حاصله از انتخابات پارلمانی اخیر این کشور با در نظر داشتن قطعی رای ماخوذه از مردم امکان پذیر است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: تعلل و مشروط کردن مبارزه آمریکا با تروریسم و داعش در عراق بر شک و تردیدهای اهداف این کشور در منطقه افزوده است.

معاون عربی وآفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد:ما قویا از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت خواهیم کرد.
نظرات بینندگان